Autótesztek : Aki legyőzte Chuck Norrist - Jeep Grand Cherokee SRT 8 |
Aki legyőzte Chuck Norrist - Jeep Grand Cherokee SRT 8
A stuttgarti kutyák 521 lóerős motort tettek a Cayenne Turbóba és fogukat vicsorítják Amerika hősére. De Nagy Manitou vörös bőrű gyermekei is a hadiösvényre léptek, és bármi másnál is brutálisabb harcost küldtek ellene.
Csak a törzs legbátrabb tagjai mernek visszagondolni arra az éjszakára, amikor Létra Váz együtt hált HEMI Blokkal. Rettenetes vihar volt, villámok cikáztak az égen, rengett a föld és a riadt musztángok eltépték kötőfékeiket az égzengésben. Ezen az éjszakán fogant meg a Grand Cherokee SRT-8 egy szarvasbőr pamlagon.
Nem bonyolítja
Nevét nagyapjáról, Nyolcbivalyról kapta, akinek testi erejét az összes indián törzs rettegte, túl a nagy folyón is. SRT-8 egészen őrá ütött. Félelmetesen egyszerű, és egyszerűen félelmetes harcos volt.
Megvetette a szofisztikált gépeken edzett ellenfeleket, rönkharapással, csilledobással és bölényemeléssel erősített. Conant és Rambót lábszagával pusztította el, levetve mokaszinját, egyedül Chuck Norris harcolt ki hosszabbítást. Őt saját szakálldarabjával bökte szíven a hirtelenhalálban. Ilyen legyőzhetetlen ő, a Jeep Grand Cherokee SRT-8.
 100 km-en 38 kiló CO2-vel pusztítja a környezetet
És egy kis zene a motortérből
Katapultálás földközelben
Ráadásul most mérges. A sápadtarcúak elvették rézbőrű testvéreinktől a földet, hogy autópályát építsenek rá, ezért aszfalton kell odaverni kedvencüket, a Porsche Cayenne Turbót. Sőt, jöhet akár a Turbo S is. Az SRT-8 még annak is ad 2 tizedet százig. Korábban nem tudtam elképzelni, milyen erővel katapultálható talajközelben 25 bölény tömege, de létezik, a Jeepben többször is átéltük.
Tűzszekerünkből letekintve mindenki nyomorult prérikutyának tűnik. Nincs velük az erő, főleg nem az az erő, amelyik autónkat felrúgja állórajt után 5 másodperc alatt százra. Mert nincs átmenet 0 és 50 között, ez a gépszörny helyből elugrik odáig, aztán rögtön túllép százon. Közben fel sem tűnik, hogy az automata váltott-e, pedig remekül dolgozik. De 180-ig annyira vágtat az autó, hogy örülünk, ha sikerül a kormányban megkapaszkodni.
Ehhez képest minden más nyomorult prérikutya
426 lóerőt számlál
Erre még az sem elég magyarázat, hogy motorja 6,1 literes és 426 lóerőt számlál. Az ML-nek 510 lóerővel sikerül ugyanez, a Cayenne-nek 521 lóerővel sem. Amit ráadásul a motor produkál gyorsulás közben, az egyszeri hangélmény. Még asszonyainkat is megbabonázza a wigwamban, ahogy a 8 henger üvölt.
Egy SRT-8-at nem neveznénk a préri legszebb virágszálának, mégis megfordul utána az összes indián és fehér prémvadász. Szívlapáttal tolta be a tesztoszteront, sugárzik belőle a nyers erő. Legtöbben menekülőre fogják, ha agresszív ábrázata feltűnik a tükörben. Persze szórakoztatóbb, ha egy óvatlan sportkocsi leáll versenyezni, mi meg simán átugorjuk.
Sosem feledjük!
Jeepünk eközben beszippantja egy aranymosó minden megtakarítását. Vadnyugati portyáinkon 21,6 litert zabált, de ez csak akkor lenne sok, ha egy másik SUV ugyanezt a földrengést kevesebb benzinből összehozná. Sem az ML 63 AMG, sem a Cayenne Turbo nem erről híres. Talán most utoljára kapunk ennyiért naftát, a jövőben ez az élvezet sokkal többe kerül majd. Tehát padlógáz, még egyszer utoljára. Az amerikai autóipar hősére akkor is emlékezni fogunk, amikor ősz fejünk már 80 tavaszt számlál.
Köszönjük a Halápi lovastanya segítségét a fotózásban!
Jeep, de nem terepre Az indiánosdi közben nem minden derült ki a Jeepről. Elöl csak passzentos, de egy elementáris erejű kocsiban nem is jó elfolyni, hátul viszont rém kevés a hely. Huppanókon az utasok lestukkolják a tetőkárpitot, de az erősebb inger legalább feledteti a szűk lábteret. A műanyagok egy 20 milliós autóban végképp siralmasan olcsók, az ülésállító kapcsolókhoz alig férni hozzá.
Nem kell a földútra menni vele, hogy kirázza a lelket az őt betörni próbálókból. A merev hátsó tengely a peres kerekekkel csak tükörsima aszfalton érzi jól magát, akkor kanyarodni is egészen jól tud. Elektronikus vezérlésű összkerékhajtása eltér a többi Grand Csirkétől, hasa 3 centivel alacsonyabb a többinél, ezért kár terepre kényszeríteni. A csúcsmodellel nem lehet vontatni sem. A 6,1 literes HEMI-motor annyival brutálisabb, mint a 911 turbón kívül bármi, amiben eddig ültem, hogy önmagában elég volna, de az optikához is értenek a jenkik. A 20 colos kerék, a középső dupla kipufogó, az első tolólap és a sportosan alacsony karosszéria látványban is sokat megad.
|
Műszaki adatok - Jeep Grand Cherokee SRT-8 |
 |
MOTORADATOK |
Lökettérfogat (ccm) |
6063 |
Furat x löket (mm) |
103,0x90,9 |
Hengerek / szelepek száma |
V8/32 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) |
313 (426)/6000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) |
569/4600 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) |
5,0 |
Végsebesség (km/h) |
245 |
FOGYASZTÁS |
Város (l/100 km) |
21,8 |
Lakott területen kívül (l/100 km) |
12,7 |
Vegyes (l/100 km) |
16,0 |
CO2 kibocsátás (g/km) |
381 |
MÉRETEK |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) |
4785/1870/1710 |
Tengelytáv (mm) |
2780 |
Csomagtér (liter) |
978-1909 |
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) |
2220-2270/480-530 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) |
80 |
Gumiméret |
245/45 R20 |
ÁR, KÖLTSÉGEK |
Alapár (forint) |
19 990 000 |
Konkurensek |
Mercedes-Benz ML 63 AMG |
|
Porsche Cayenne Turbo S |
Tesztelt autó ára (forint) |
22 570 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei |
ABS, ESP, első, oldal- és függönylégzsákok, 6 hangszórós CD-s rádió MP3-lejátszással és hatlemezes CD-tárral, motoros állítású első ülések, automatikusan elsötétedő belső és külső tükrök, elektromos ablakemelők elöl-hátul, motoros állítású pedálsor, esőérzékelő ablaktörlő, ülésfűtés elöl, guminyomás-ellenőrző rendszer, fedélzeti számítógép, parkolóradar elöl-hátul, tempomat, bőrkárpitozás, 20 colos könnyűfém felnik |
|