Felújítás előtt a Mercedes SL
A nagyobbik Mercedes roadster teljes motorpalettáját kicserélik, de az autó más részletein is változtatnak egy keveset.
Galéria - kattintson a képre Kívülről mindössze néhány apróság árulkodik róla, hogy az újabb SL-t látjuk. Az új első lökhárítón egy helyett három nyílás tátong, a ködlámpákat pedig a karosszéria szélei felé tolták. A hűtőrácson is változtattak: most már csak három vízszintes elem osztja fel az autó orrán tátongó nyílást, de azok valamivel vastagabbak lettek mint az eddigi négy. Hátul a lámpákat cserélték átlátszó házú elemekre, amelyek messziről a közepükön húzódó vízszintes fehér sávokról ismerhetők fel. Hasonló mélységben változott a belső tér is, azaz első ránézésre minden olyan mint volt, de néhány kezelőszerv, kijelző és díszítés változott, ahogy néhol a burkolatok anyagait is kellemesebb tapintásúakra cserélték.
Galéria - kattintson a képre A lényeg persze az SL jobbára változatlan karosszériaelemei alatt bújik meg. A motortérbe a Mercedes legújabb 6, 8 és 12 hengeresei kerültek, amelyeket így együtt csak az új S osztályban használtak eddig. Az SL350-esbe az SLK-ból és számos más Mercedes modellből már jól ismert 272 lóerős, 3,5 literes V6-os került. Ez a motor kisebb is, erősebb is és takarékosabb is, mint a korábban használt 3,7 literes alapmotor. Az SL-t a korábbi 7,2 helyett 6,6 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h-ra, de ugyanakkor vegyes használatban csak 10,3 liter benzint fogyaszt 100 kilométeren a gyári adatok szerint. Az SL500-asba az S osztállyal együtt bemutatott új, 388 lóerős 5,5 literes V8-as került a korábbi 306 lóerős ötliteres helyére.
Galéria - kattintson a képre Ezzel a motorral 6,2-ről 5,4 másodpercre csökkent a 100 km/h eléréséhez szükséges idő, az átlagfogyasztás pedig akár 12,2 liter is lehet 100 kilométeren, már ha valaki képes visszafogottan autózni. Mindkét változat a Mercedes 7G-Tronic váltójával érkezik, és az elektronikának köszönhetően a végsebesség is egységes: 250 km/h. A csúcsmodell, az S600-as szintén erősebb lett, bár inkább csak presztízskérdés, hogy egy ekkora autót 500 vagy 517 lóerő mozgat-e, mint ahogy az is, hogy a 100-as tempót 4,5 vagy 4,7 másodperc alatt lehet-e elérni. A két turbófeltöltős V12-eshez természetesen itt is ugyanaz az ötsebességes automata jár, amelyet az S600-asba is beépítenek, mivel a 7G-Tronic nem viselné el a 830 Nm-es csúcsnyomaték okozta terhelést.
A megújult SL-t az új motorokon kívül az Active Body Control fantázianevű aktív futómű második generációjával is felszerelték: a karosszéria mozgásait átlagosan 60%-kal csökkentő szerkezet alapáron jár az SL500 és SL600 változatokhoz, de felárért az SL350-eshez is megrendelhető. Az SL által nyújtott vezetési élményt emellett közvetlenebb áttételű kormányművel és az SL350-esben, illetve az SL500-asban erősebb fékekkel igyekeztek javítani a Mercedes szakemberei.
|