Skoda Roomster: az első képek
Nyilvánosságra hozták az első fotókat a cseh gyártó új nagyterű modelljéről.
A Roomster 2003 őszén még tanulmányautóként mutatkozott be Frankfurtban, és akkoriban talán még a Skodánál sem voltak biztosak benne, hogy valaha is gyártásba kerülhet. A közönség azonban lelkesen fogadta a dobozos áruszállítókra emlékeztető járművet, így igen hamar eldőlt a kérdés, és mostanra elkészült a Roomster szériaváltozata.
A Skoda tervezői az alapkoncepción alig változtattak, bár sok részlet változott. A végleges Roomster a tavaly bemutatott Yeti tanulmány orrát kapta meg, amely a közeli jövőben állítólag más Skoda típusokon is feltűnik. Az autó arányai is változtak. A szériamodell keskenyebbnek tűnik a tanulmánynál, bár ez a pontos méretek ismerete nélkül inkább csak egy érzés. A kerekek is kisebbek lettek, viszont a hátsó oldalablakok mérete tovább nőtt az elsőkéhez képest, ami igazán szokatlanná teszi a Roomster megjelenését. Úgy tűnik, hosszú ideje ez az első Skoda, amely képes lehet szélsőséges érzelmeket kelteni a vásárlókban.
A sajátos formaterv mögött persze egy többé-kevésbé szokványos, praktikus autóbelső és a szokásos VW-mechanika rejtőzik. A magas tetővonal eleve sokoldalúan használható járműnek láttatja a Roomstert, és a Varioflex fantázianevű ülésrendszerrel állítólag ki is használhatóak a tágas belső nyújtotta lehetőségek. A Roomster műszaki megoldásairól egyelőre csupán annyit árultak el, hogy az autóba háromféle benzinmotor és háromféle dízel kerül majd kézi vagy automata váltóval. Úgy tudjuk, a motorválaszték nagyjából megegyezik majd a Fabiáéval, azaz 1,2, 1,4 és 1,6 literes benzinesek, valamint 1,4 és 1,9 literes dízelek közül lehet választani. A motorok teljesítménye 64 és 105 lóerő közé esik.
A Roomsterrel kapcsolatban a Skoda kiemelkedő ár-érték arányt emleget, ami a konkrét árak ismerete nélkül legfeljebb reményt adhat, hogy az új típus nem lesz elérhetetlenül drága, bár az biztos, hogy a cég évente legalább 80 ezer példányt szeretne eladni a típusból, és ez túlzottan magas áron lehetetlen volna. Az új modell hivatalos bemutatója a Genfi Autószalonon lesz 2006. február 28-án, így a lényeges adatokat is csak akkor ismerhetjük meg, a forgalmazás pedig csak az év második felében kezdődik Európa-szerte.
|