hírek, képek, stb., avagy www.gportal.hu/landrover
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Top 5
 
Számláló
Indulás: 2005-06-21
 
G-mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Autótesztek
Autótesztek : Bárányos - Mercedes GL 500

Bárányos - Mercedes GL 500

Önt mi érdekli jobban, egy hétüléses Merci, ami olyan kényelmes, akkora, és annyiba is kerül, mint egy kisebb családi ház, vagy egy csomó bárány meg kecske juhászkutyával és igazi juhásszal?

Báránnyal, kecskével nem is olyan barátságtalan
Báránnyal, kecskével nem is olyan barátságtalan
 
Ahogy a kisgyerekeket boszorkánnyal, krampusszal, a mazsolákat a GL 500-zal lehetne ijesztgetni. - Ha tovább szerencsétlenkedsz, fiam, jön a GL 500-as, rááll a lökhárítódra, és úgy levillog, hogy három napig nem leszel éhes! És akkor a mazsola leizzadna, mert eszébe jutna, hogy ő bizony nagyon, tényleg nagyon nem örülne, ha egy kétésféltonnás Merci-szörnyeteggel kéne összeakasztania a bajszot, és inkább gyorsan összeszedné magát.

Nem túl szép, viszont nagyon nagy
Nem túl szép, viszont nagyon nagy
Nem hiszem, hogy túl sok GL 500-tulajdonos van Magyarországon, mégis szeretném tisztázni, a fenti kép csak engem minősít. Nem gondolom, hogy aki 26 millióért vesz autót, feltétlenül gengszter vagy agresszív a forgalomban, de amikor először találkoztam a GL-lel, tényleg a mumus jutott eszembe. Valami megfoghatatlan, fenyegető izé, amitől mindenkinek inába száll a bátorsága.

Ötszemélyes állapotában is hatalmas a GL csomagtere
Ötszemélyes állapotában is hatalmas a GL csomagtere
Mert az ML az nagy, rendben van, na de a GL, az irtóztatóan, elképesztően, észbontóan hatalmas. A csomagtartó például akkora, hogy a rolót, ami a csomagteret takarja, csak a második üléssor melletti ajtó felől lehet visszailleszteni a helyére, a csomagtartó felől egyszerűen nem éri el az ember. Ha mégis úgy döntünk, hogy hátulról próbálkozunk, nincs mese, be kell mászni.

Íme a harmadik sor! Tágas és kényelmes.
Íme a harmadik sor! Tágas és kényelmes.
 
A harmadik üléssor az esetek túlnyomó részében afféle kényszermegoldás. Vagy a fejnek, vagy a térdeknek nincs helye; rossz esetben egyiknek sem. A GL-ről azonban bátran kijelenthetjük, hogy kategóriája legtágasabb, legkényelmesebb harmadik üléssorával büszkélkedhet. A helykínálattal nincs gond, egy apró hibát azonban elkövettek Jürgenék. Hiába az elektronika, mert bár a hátsó ülések gombnyomásra ugranak ki a csomagtartó síkjából, a második sor üléseit egy az ülés alatt, hátul, középen lévő huzanytú segítségével lehet felhajtani, amit egyrészt nem könnyű az autó mellől elérni, másrészt komoly férfierő kell a működtetéséhez.

A kis pumi, vagy mi, majdnem megharapta a fotós kollégát
A kis pumi, vagy mi, majdnem megharapta a fotós kollégát
 
És ezzel véget is ért a hibalista, aki azért olvassa ezt a cikket, mert ilyen autót szeretne, és eddig bizonytalan volt, indulhat is a boltba; a GL 500-ba egyszerűen képtelenség belekötni. Mondjuk hiányoltam egy fekete bőrű hölgyet az utasülésről, egy ázsiai leányzót a második, és egy hosszú combú szőkét a harmadik üléssorból, de ettől eltekintve mindennel elégedett voltam.

Nyugati kényelem, de keleti
Nyugati kényelem, de keleti
A GL belsejében használt fabetét szép, <br />ami nagy dolog, <br />mert a fabetétek csúnyák, mint a bűn
A GL belsejében használt fabetét szép,
ami nagy dolog,
mert a fabetétek csúnyák, mint a bűn
Ebbe az autóba még beülni is élmény. Komolyan. Egyrészt a mérete miatt - hátrafordulva alig látjuk a végét -, másrészt annyira kényelmes, kellemes, mint egy ötcsillagos szálloda különterme. Harmadrészt nagyon szép. A Mercedestől megszoktuk, hogy konzervatív autókat gyárt, megszoktuk, hogy másképp értelmezi a szépséget, de egy autó belterébe ennél barátságosabban, szívhez szólóbban képtelenség visszafogott, hűvös, konzervatív eleganciát varázsolni.

A tesztautónak mindjárt két aduász volt a kezében amellett, hogy természetesen minden részlete precíz és ízléses, és az anyagok minősége is tökéletes. Az egyik a fabetét. Töredelmesen bevallom, fabetét nekem még nem tetszett. Láttam már egész jót, de olyat, ami egy szép alumíniumborításnál jobban kellett volna, még soha. A GL-ben meg olyan van. Egyrészt kicsit fakó, de ezt nem úgy kell érteni, hogy kopottas, vagy csúnya, egyszerűen halvány színe van, másrészt nem tükörfényű lakkal fújták le, hanem selyemfényűvel, ezért nem csillog-villog éktelenül. Nagyon ízléses.

A kecske szemmel láthatóan teljesen másra gerjed, mint a bárányok
A kecske szemmel láthatóan teljesen másra gerjed, mint a bárányok
 
Visszafogott, de nagyon ízléses
Visszafogott, de nagyon ízléses
A másik aduász a műszerfalat teljes egészében beborító bőr. Az ember akárhová néz, nyúl, mindenhol a gyönyörű, puha szürke bőrbe ütközik. Általában sokkal jobban érdekel egy autó menetdinamikája a felhasznált anyagok minőségénél, nem gondoltam volna, hogy egyszer majd ilyen gondolatok születnek meg bennem, de tényleg sokkal jobb érzés ezt a hatalmas bőrfelületet látni és fogdosni, mint a műanyagot, legyen az akár kemény, akár puha.

 

A DVD, a navigáció, a tempomat, a parkolóradar, az elöl-hátul külön állítható klíma, az elektromosan állítható, memóriás mindenféle meg a csúcshifi jelenléte egy ilyen autóban természetes, ezen felül játszhatunk még két tetőablakkal, és a hátsó traktushoz tartozó oldalablakokat is kinyithatjuk résnyire, mint a pillangóablakot.

A GL 500 motorja kulturált és erős; mindkettő nagyon.
A GL 500 motorja kulturált és erős; mindkettő nagyon.
Mindehhez kapunk egy 388 lóerős, 5,5 literes V8-as motort 530 Nm-es csúcsnyomatékkal. Most mi a fenét írjak, már úgyis kitalálták; igen, a GL 500 úgy megy, mint az állat. 6,5 másodperc alatt van százon - egy Golf GTI-nek, ami egy száguldásra termett alsó-középkategóriás sportmodell, ugyanehhez a mutatványhoz 6,9 másodpercre van szüksége -, és 240 a vége. Mókás adatok, ha belegondolunk, hogy egy 2,5 tonnás, hétszemélyes luxusbatárról beszélünk.


A monstre szabadidőautóban persze sem a motorhang, sem a sebességérzet nem olyan, mint egy kis sportautóban, ami természetes, viszont felmerül a kérdés, érdemes-e jóval 20 liter fölötti átlagfogyasztással számolni városban, vagy több létjogosultsága van a 224 lovas V6-os, esetleg a 306 lovas V8-as dízelmotornak? Persze, hogy több. Nemcsak a szabadidőautóknál, más kategóriákban is. Önök egyre szívesebben vásárolnak dízelt, de én akkor is azt mondom, az üzemanyag neve márpedig benzin.

Ez nem bárány, csak nagyon hasonlít
Ez nem bárány, csak nagyon hasonlít
A dízelek nem reagálnak olyan közvetlenül a gázpedál lenyomására, de főleg sohasem lesz olyan hangjuk, mint a benzinmotoroknak, márpedig a motor hangját minden egyes másodpercben hallgatjuk, amikor autóban ülünk, a hang igenis nagyon fontos összetevője az élménynek. A GL 500-ban természetesen nagyon jó a hangszigetelés, így még magas fordulatszám mellett is csak annyi motorhang jut az utasok fülébe, amennyi még nem illetlenség, az viszont egy dühöngő V8-asból jön, és bizony megéri azt a plusz 3-6 liter benzint száz kilométerenként. És akkor a teljesítményről még nem is beszéltem.

Ha kigyönyörködte magát a sok szép bárányban, <br />figyelje meg azt is, hogy ezen a képen <br />a GL úgy néz ki, mintha egyterű lenne
Ha kigyönyörködte magát a sok szép bárányban,
figyelje meg azt is, hogy ezen a képen
a GL úgy néz ki, mintha egyterű lenne
Ami a kényelmet illeti, a GL mérföldekkel az ML előtt jár. Amellett, hogy tágasabb, kevésbé billeg és jobban csillapít. Nem mintha az ML ne lenne kényelmes, de ez más dimenzió. A légrugós felfüggesztést a terepviszonyokhoz állíthatjuk, a hasmagasság és a rugózás keménysége egyaránt változtatható. Városban tökéletesen mindegy, hogy a futóművet sportosra vagy kényelmesre állítjuk, csak terepen érezni a különbséget.

A terepviszonyoktól nem jön zavarba, de harmincmilliós árával egy kicsit drága ahhoz, <br/>hogy az erdőben nyúzzuk
A terepviszonyoktól nem jön zavarba, de harmincmilliós árával egy kicsit drága ahhoz,
hogy az erdőben nyúzzuk
A GL Merciben komoly összkerékhajtási rendszer van. A fírmatik nem teljesen automata, mi is beleszólhatunk, hogyan végezze a dolgát. Kézzel zárhatjuk a középső és a hátsó diffit, mindezek ellenére azt gondolom, a GL mégsem hegymászásra termett - én legalábbis nehezen tudom elképzelni azt a tulajdonost, aki nem vesz inkább egy Samurait, ha sarat akar dagasztani, és a luxusautójával megy offroadozni, nem törődve azzal, hogy megkarcolja, leveri, összetöri. Ebben inkább biztonságérzetet ad az összkerékhajtás, és segít, ha leesik a hó.

Fogadjunk, hogy a GL-ről Önnek is előbb jut eszébe egy díler mint egy ügyvezető
Fogadjunk, hogy a GL-ről Önnek is előbb jut eszébe egy díler mint egy ügyvezető
 
Egy dolog van már csak hátra: arról eddig nem írtam, milyen a GL 500-zal közlekedni. Nos, ha gyorsan akarunk menni sem érezzük minden hátrányát, hogy egy 2,5 tonnás SUV-ot vezetünk. Az automata váltó gyors és kulturált, a motorerőre nem lehet panasz, egyenesen is szépen megy az autó, nem dobál, nem ugrál. Fékezésnél és kanyarban már érezni a súlyt, a kormányáttételből is egyértelműen kiderül, hogy a GL 500-at nem kifejezetten száguldozáshoz találták ki.

Hanem hogy tökéletes luxust kínáljon, terepviszonyoktól függetlenül csendesen, kényelmesen, magabiztosan suhanjunk velünk és a családunkkal, és a csomagokkal, még a kutyák, a tengerimalacok és az akvárium is beférjen. Meg a szomszéd. A GL 500 drága és túlzóan nagy. Kívülről nem is szép, de annyira jó, hogy tökéletesen meg tudom érteni azokat, akik megvásárolják.

 

 
linkek
Virtuális Trabant Nevelde
 
képek
 
Videók
 
Videók 2
 
Óra
 
Naptár
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 

A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?    *****    Will Vandom Rajongói Oldala &#9829; nosztalgia W.I.T.C.H. a javából, 2006 óta &#9829; Te még emlékszel?    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie. Tedd meg te is, én segítek értelmezni! Kattints! Várlak    *****    Nagyon részletes születési horoszkóp + 3 éves elõrejelzés + kötetlen idejû beszélgetés diplomás asztrológussal! Kattints