Hyundai Gator: a legtisztább dragster
Los Angelesben mutatkozik be az amerikai Hyundai tervezőközpont legújabb kreációja.
Galéria - kattintson a képre A Gator arányait tekintve leginkább a 60-as évek orrmotoros, gyorsulási versenyautóira emlékeztet hosszú orrával, előretolt, sárvédő nélküli keskeny első kerekeivel, a vezetőfülke mellett elhelyezett széles hátsó gumihengerekkel és egyetlen ülésével. Első pillantásra egyedül a vezetőfülke teteje lóg ki a hagyományos dragstersémából, de van egy még lényegesebb, bár a járművet kívülről szemlélve legfeljebb sejthető különbség.
Sok száz lóerős V8-as benzinmotor helyett két hidrogéntartályt találunk az autó orrában. Elviekben ezek táplálják a Gator mozgatásához szükséges energiát biztosító üzemanyagcellákat, illetve ezen keresztül a két villanymotort, amelyek a hátsó kerékagyakban kaptak helyet.
Mindez persze csak az elképzelések szintjén működik, hiszen a Los Angeles Auto Show Hyundai standján csupán egy formatanulmányt állítanak ki, és aligha valószínű, hogy valaha is elkészül a Gator működőképes változata.
|