hírek, képek, stb., avagy www.gportal.hu/landrover
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Top 5
 
Számláló
Indulás: 2005-06-21
 
G-mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Haszongépjármű-tesztek
Haszongépjármű-tesztek : Agresszív kismalac - Toyota Yaris Verso Van 1.3 VVT-i

Agresszív kismalac - Toyota Yaris Verso Van 1.3 VVT-i

Az agresszív kismalac találkozik a Jótündérrel, aki szívesen teljesítené három kívánságát: -Mit kívánsz kismalac? -Legyél gyors, tudjál repülni és tünj el - hangzik a válasz. Hasonlóképpen reagáltam magam is, amikor a kezembe nyomták a Yaris kulcsát. A formái finoman szólva egyediek, a műszereket középre tették és haszonjármű létére még benzines is.

 






A Yaris Verso Van csupán apróságokban különbözik a személyszállító változattól, a két típus mind motorikusan, mind a karosszériát tekintve teljesen megegyezik, még a futóművet sem erősítették meg. Mindössze a belső tér kialakításából és a belemezelt oldalajtókból jöhetünk rá, hogy furgonban ülünk. A lekerekített részleteknek köszönhetően meglehetősen érdekes formát sikerült alkotni, amellyel kapcsolatban bennem is kételyek merültek fel. Nos, aki hasonlóképpen vélekedik, felejtse el előítéleteit és legalább egyszer próbálja ki a Yaris Versót.

Az autó fogyasztása és a szélzaj hiánya teljes mértékben meggyőzött, hogy igenis van létjogosultsága a Yaris formavilágának. Amennyiben valakinek ez nem lenne elég, csak halkan jegyzem meg, hogy a Yaris 2000-ben az év autója volt. Az autó belseje a személyautó változattal azonos, így nem csoda, hogy igazán hangulatos, és nincs kellemetlen munkaautóban-érzés.

Az ülések kényelme megfelelő, csak hosszabb vezetés után fáradt el a derekam. Viszont az állíthatóságára igazán nem lehet panasz, bárki megtalálja a számára megfelelő üléspozíciót, amelyhez még a kormány helyzetét is külön beállíthatja. Minifurgon létére számtalan tárolórekesz van az utastérben, így nem csoda, hogy minden szükséges holmiját könnyedén elhelyezheti a sofőr. Nemcsak a kesztyűtartó és az ajtóba épített irattartó fiók mérete tökéletes, a napellenző fölé is szereltek egy polcot, ahová fél kiló erejéig pakolhatunk.

Az autók alapvető funkcionalitását megváltoztató újításokkal szemben meglehetősen maradi elveket vallok, azt például a mai napig nem értem, mi vitte rá a tervezőket, hogy a legfontosabb műszereket a műszerfal közepére, a középső konzol fölé helyezzék. Nem egyszer kaptam azt a választ, nem mindegy, hogy magam elé, vagy kicsit oldalra nézek? Nem. Mindkét esetben egy kis szemmozgással rápillanthatunk a műszerekre, viszont az oldalirányú szemmozgás jobban igénybe veszi a szemmozgató izmokat, mint a vertikális szemmozgás, vagyis hamarabb fárad el szemünk az út és a műszerfal szemmel tartása közben.

Arról már nem is beszélek, hogy a hagyományos műszerfal kialakításnál a műszerek sokkal közelebb esnek az éles látás határához, ezért gyakran anélkül tudjuk a pillanatnyi értékeket leolvasni, hogy tekintetünket levennénk az útról. A Yaris belső kárpitozása még egy jó pontot megér, nem csak az utastér, hanem a raktér borítása is kifogástalan. A különböző idegesítő zörejek kiszűrésére és a zajszint csökkentésére pedig különösen nagy figyelmet szenteltek. A tökéletes zajszigetelés természetesen a motortérre is kiterjedt, így az amúgy is lábujjhegyen járó motorból szinte semmit sem lehet hallani az autóban, még a 165 km/h-ás végsebességnél is alig van hangja az 1.3-as benzinesnek.

Igencsak összeráncoltam a homlokom, amikor kiderült, a benzines motor az egyedüli, amely a Yarishoz rendelhető, de ugyanezzel a lendülettel ki is simultak az ijedelem megnyilvánulási. Az agresszív kismalac kívánságai közül csak az elsőt teljesítette a jótündér, de azt nagyon. Az 1299 cm3-es, 86 lóerős motor veszettül húz. Az új VVT-i technológiának köszönhetően pedig 124 Nm-es forgatónyomaték leadására képes, akár egy jól megtermett szívódízel. A VVT-i, azaz az intelligensen változtatható szelepvezérlés (Variable ValveTiming-Intelligence) áldásos tevékenysége nem merül ki a nyomaték növelésében.

A számítógép munkájának hatására a gázcsere sokkal hatásosabb a hengerekben, így amellett, hogy a károsanyag-kibocsátás csökken, a motor sokkal jobban húz már alacsony fordulatszám-tartományban is. A nyomaték 80%-át már 1500/perces motorfordulatnál ki lehet használni, a maximumot pedig 4400/percnél adja le. A váltó 5 sebességes és a japán precizitás jellemző rá, akárcsak az autó egészére. A VVT-i rendszer ügyeskedése váltásnál is érezhető, felkapcsolásnál a motor fordulatszámát rövid ideig fenntartja, így a kuplung felengedésekor az autó nem rángat a hirtelen fordulatszám csökkenés miatt és nincs teljesítmény visszaesés.

Ahhoz, hogy egy autó motorja erős legyen, nyomatékos és keveset fogyasszon, vagy dízelnek kell lennie, vagy a Jótündérre van szükség, hogy mindhárom jó tulajdonság teljesüljön. Gondoltam én, ugyanis akármit műveltem a Yarissal, 7 liternél magasabb fogyasztást nem sikerült kicsikarni belőle, ez pedig akárhogy is nézzük még egy dízelnek is a becsületére válna, hiszen egy 1,9-es szívódízel 6,5-7,5 liter üzemanyagot fogyaszt el hasonló körülmények között. Persze egy dízel nem képes olyan dinamizmussal mozgatni a kasztnit, mint a Yaris motorja, üresen, félterheléssel, vagy teljesen megpakolva is szinte ugyanazzal a vehemenciával gyorsít. Ha már a gyorsításnál tartunk, 12,5 másodperc alatt van százon. A minifurgont elől tárcsa-, hátul dobfék lassítja, amely nagyon harapós.

A raktérben egy szabvány méretű raklap könnyedén elhelyezhető. A hátsó ajtó oldalra nyitható, amely nem a legszerencsésebb megoldás, ugyanis a nagyobb tárgyak behelyezésénél rendszerint útban van. Érdekesség, hogy az eredetileg széria baloldali raktérajtót a kedvezőbb vámtételek miatt a belső kárpittal voltak kénytelenek áthatolhatatlanná tenni. A jobb oldali ajtó majdnem 90 fokban nyitható, ami szintén ritkaság, az ilyenek ugyanis általában csak 70 fokban nyithatóak.

Mindent összevetve teljesen alaptalan volt a kezdeti aggodalmaskodásom, menetközben nagyon megszerettem a Yaris Versót, ha pedig a Jótündér az én kívánságaimat is teljesítené, az egyik biztosan ez lenne.

 
linkek
Virtuális Trabant Nevelde
 
képek
 
Videók
 
Videók 2
 
Óra
 
Naptár
2025. November
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 

Velaris, a második otthonom Fanfictionból új rész került fel    *****    NSYNC - Ha nosztalgiáznál, vagy érdekel,mi történik most a ByeByeBye elõadóival, akkor nézz be - NSYNC    *****    Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.