hírek, képek, stb., avagy www.gportal.hu/landrover
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Top 5
 
Számláló
Indulás: 2005-06-21
 
G-mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Haszongépjármű-tesztek
Haszongépjármű-tesztek : Stralis meg nem is - Bemutató: Iveco EuroCargo

Stralis meg nem is - Bemutató: Iveco EuroCargo

Mindenki a strandokon próbálja átvészelni a fülledt napot, esetleg légkondicionált irodában olvasgatja az autós újságírás gyöngyszemeit. Eközben Biatorbágy határában, ahol az Iveco terem, bemutató készülődik lelkes rendezvényszervezők közreműködésével. A meghívón az új EuroCargo-é a főszerep, ám az aszfalton érlelődik még e temperamentumos márka sok más típusa is.

A bejáratnál egy csupasz alvázas, tűzpiros EuroCargo fogadja a vendégeket, mögötte zöld Stralis árválkodik. A nap folyamán ezek esnek áldozatul a jövendőbeli vásárló és néhány újságíró kísérletezési kedvének. A mindenre elszántak beljebb sétálva esnek át egy igazán kellemes regisztráción, majd megpillanthatják teherautó és busz felépítményes Daily-k gyűrűjében a fent említett két típus további variációit.

A hűtő kaszt:
EuroCargo - 2 osztás
Bébi Stralis (Active Day és Active Time) - 3 osztás
Stralis Activ Space - 4 osztás
A nagyobb EuroCargo - teherbírásán kívül - jól észrevehetően a fülke magasságában és kerekei méretében tér el a bejáratnál látott változattól, valamint a mellette álló testvéreitől. Kicsit odébb bátyja mellett szomorkodik a munkanéven bébinek nevezett Stralis. Neki csak három osztásos hűtőmaszk jutott. A hűtőmaszk osztása kulcsfontosságú, erről az amatőrök is első ránézésre helyére rakják a modelleket.

Mit tehetnénk szegény, érdeklődő újságírók a kis számban megjelent, de annál fontosabb és céltudatosabb üzletemberek közt. Először is gyorsan feliratkozunk tesztvezetésre, nehogy lemaradjunk valamiről, majd szisztematikus vizsgálódásba kezdünk. Ebben segítettek minket a piros pólós Iveco alkalmazottak. Készséggel elmagyaráztak minden részletet, amire azért is nagy szükség volt, mivel semmilyen nyomtatott információ nem állt az érdeklődők rendelkezésére.

Elsőnek egy teljes értékű Stralis-ba másztunk föl. A fedélzeten rögtön szemet szúrt a műszerfal kísérteties hasonlósága a bejáratnál látott EuroCargo-éval. Később a tesztvezetés során derül ki, hogy ez a kisebb Iveco-kal ellentétben már színes folyadékkristályos kijelzőt kapott, amiről rengeteg érték és esetleges hiba olvasható le, mint ahogy ezt egyéb olasz márkáktól megszokhattuk.

A nyerges Stralis vezetése így üresen élményszámba ment. A 480 lóerőt teljesítő Cursor 13-as motor morgása igen kifinomult hangszerelésre utal. A zenét úgy lehetne jellemezni, mintha valaki egy 13000 köbcentis Alfát túráztatna. Szívesen kipróbáltuk volna terhelten is, mivel egy pótkocsi gyártó cég a Schmitz is jelen volt a rendezvényen, de sajnos erre most nem volt lehetőség.

Az Iveco elektrotechnikusai amit csak lehetett, bevezetékeztek az elektromos rendszerbe. Így mind az EuroCargo, mind a Stralis modelleknél elektromosan is dönthető a vezetőfülke, hogy a kötelező szervizek alkalmával rá tudjanak nézni a motorra. Mert remélhetőleg máskor nem kel lepakolni a műszerfalról. Ha pedig a villany-döntés menne tönkre, beépítettek egy mára már bevált olajemelőt is.

Az irányjelző az összes Iveco-ban borzalmasan erőszakos csilingeléssel jelzi működését. Valószínűleg ezt a funkciót egy jó érzésű kamionsofőr az első hét után kiköti. Sajnos sehol sem láttuk az EuroTronic nevű automata váltót, mivel az összes bemutatott kamiont mechanikus szerkezettel szerelték. Elektromos társa valószínűleg nagyban javítana a rugalmasságon, valamint a vezetési komforton. Egy kipróbálást megért volna.

Az Active Space fülke gigantikus méreteket ölt, és sok-sok hasznos funkcióval kényezteti a sofőröket. A bemutatott példány belsejét elfelejtették kicsomagolni, amit mi azonnal megtettünk hogy lencsevégre kapjuk a felhajtható létrát, a titkos rekeszeket az ülések közötti mozgatható hűtőt és egyéb nyalánkságokat.

A csomagoló kaland után egy tűzpiros(!), kis kerekű, Sleeper Cab névre hallgató hálófülkés EuroCargót vettünk be, melyre, mint minden Magyarországon felépítménnyel értékesített Ivecóra, hazánkban építettek dobozt. Később ennek a vezetése is kellemesnek bizonyult, de mivel a vezethető példányon nem volt felépítmény, így terheletlen hátsó kerekek állandó pattogása némileg rontott az összképen. A felnik átmérőjének függvényében további kabintípusok választhatók Day Cab néven egy, illetve Crew Cab ként két sor üléssel. A tengelytávolság 2700 és 6570 mm között változhat. Körbepillantva a fülkében úgy tűnt, van benne minden, ami egy ilyen kategóriájú teherautótól elvárható, a műszeregység Stralis-szal való kísérteties egyezőségéről nem is beszélve.

Következő alanyunk, a nagykerekű változat, természetesen tűzpiros(!!) színben. Ezzel a kerékmérettel csak hálófülkés Sleeper Cab kérhető, amit a méretek jegyében kicsit átdolgoztak, így már majdnem a bébi Stralis-szal egyező dimenziójú belteret hozva létre. A különbség talán csak a fülke felszereltségében rejlik, bár itt is levegővel történik az ülésállítás, és a belmagasság miatt szervómotort kapott a tetőszellőző is. A nagy kerekek közti távolság a vevő igénye szerint 3690-től 6570 mm-ig változhat.

Utolsó áldozatunk az eddig sokat emlegetett "bébi", melynek színe, - lássanak csodát - tűzpiros(!!!). Ez a változat Active Time hálófülkés és Active Day egyszerű, kétüléses kabinnal kapható. Sajnos a Stralisok-hoz éppúgy nem állt rendelkezésünkre sajtóanyag, mint a többi modellhez, emiatt a nagyobb EuroCargo-val a felszereltség, méret és teherbírás szerinti összehasonlítás szinte lehetetlen volt.

Éva és Kata mint rendezvényszervező
Ezt ellensúlyozandó a rendezvényszervezők nagyon szépek, kedvesek és készségesek voltak. Az izgatottan várt sült húsra nem voltunk túl nyitottak, mégis mindent megtettek, hogy mi és az érdeklődők a teherautók kipróbálásán túl is jól érezük magukat, miközben az Iveco munkatársai a komoly szándékú vásárlókkal voltak elfoglalva.

A sajtóanyagok felkutatása közben megpróbáltunk a sajtófelelőssel beszélni, de különösen szoros programja miatt sajnos ő sem tudott a rendelkezésünkre állni. Végül is arra a következtetésre jutottunk, hogy a rendezvény inkább a vásárlók kegyeit kereste, nem pedig a sajtónyilvánosságot. Ettől függetlenül jól éreztük magunkat, és mindenkinek ajánljuk, ha csak teheti, látogasson kamionbemutatókra.

 
linkek
Virtuális Trabant Nevelde
 
képek
 
Videók
 
Videók 2
 
Óra
 
Naptár
2025. November
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 

Velaris, a második otthonom Fanfictionból új rész került fel    *****    NSYNC - Ha nosztalgiáznál, vagy érdekel,mi történik most a ByeByeBye elõadóival, akkor nézz be - NSYNC    *****    Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.