hírek, képek, stb., avagy www.gportal.hu/landrover
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Top 5
 
Számláló
Indulás: 2005-06-21
 
G-mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Haszongépjármű-tesztek
Haszongépjármű-tesztek : Hermafrodita olasz. Vagy francia? - Bemutató: Fiat Scudo - 2006

Hermafrodita olasz. Vagy francia? - Bemutató: Fiat Scudo - 2006

Nincs mese, ma már egy ilyesfajta haszonjármű bemutatója több érdekességet és meglepetést tartogat, mint a személyautóké. Ha akarom, feltörekvő vállalkozásom segédereje lehet, de akkor is számíthatok rá, ha nagy a család.

Rendeltetésük szerint haszonjárművek. De micsoda különbség a komfortban
Rendeltetésük szerint haszonjárművek. De micsoda különbség a komfortban

Ritkaság, hogy ennyire nem tudom eldönteni egy autóról, mire alkalmasabb: teher- vagy személyszállításra? 8 üléssel, de két fővel gyanúsan jó a rugózása, úttartása. Ha viszont rendszeresen tonnával megrakva hajtjuk, akkor sem kell attól félni, hogy leülne, arra van az opcionális légrugózás.

Első benyomás: sokkal nagyobb, mint volt. Lapos és hosszú, épp fordítva, mint eddig. Áramvonalas orrát hatalmas és igen drágának látszó fényszórók díszítik. Mit díszítik, uralják! Nem szívesen játszom a pótlás gondolatával; még szerencse, hogy citroënes és peugeot-s forrásból is beszerezhető, mivel pontosan azonos azokéval. Mielőtt beleélnénk magunkat a divatos személyautókhoz való hasonlatosságba, a rémületes méretű és alakú, natúr fekete hűtőrács-lökhárító kombinációja ránt vissza a valóságba.

Az elegáns és drága fényszóró már nem csak a személyautók kiváltsága
Az elegáns és drága fényszóró már nem csak a személyautók kiváltsága
 

Ma már kevesen csinálják így, a két ikertestvér, a Peugeot Expert és a Citroën Jumpy is a márkájuk stílusjegyeit kapták, ahol klasszikus hűtőrácsnak helye nincs. A forma nem új, simán összekeverném a Mercedes Vitóval. Annál is ragaszkodtak a frontoldali fekete légbeömlőhöz, felfelé ível a fényszóró is, és az sem nélkülözi a sportosság szerény sugallatát a szálkás izomzatra emlékeztető hosszanti bordákkal.

Ez egy teherautó – a hím jegyek

A jól bevált hármas együttműködés sokadik gyümölcse a Fiat Scudo. Teljesen új alapokon, figyelembe véve a változó trendeket: ezt a kategóriát már csak 70 százalékban vásárolják szállítók, eszközigényes munkát végző mesteremberek. A maradék hobbi- vagy a még inkább pénzszóró családi célra veszi, de nekik később bő terjedelmet szentelünk.

Pickup,  teteje két méteren, platóján elfér egy elefánt
Pickup, teteje két méteren, platóján elfér egy elefánt

A púpos hasonlít kicsit a régi Scudóhoz,<br /> csak sokkal nagyobb
A púpos hasonlít kicsit a régi Scudóhoz,
csak sokkal nagyobb

Tehát a teherautó. Ekkor legfeljebb két kollégát ültethetünk magunk mellé, de legalább a maximum 1200 kilogrammos terhelhetőség nem csappan annyira. (Isten ments' újból a sarat dobálni a felkészült illetékesekre, de azért vicces, hogy a nagyobb festőbrigád két autóval kénytelen megközelíteni a munkahelyét, ha nem akarják az áfát ajándékba adni az államkasszának.) Öt karosszériaváltozatban rendelhető, a kisebb is tekintélyes 4,8 méter, a nagyobb 5,13 méteres hosszával az átlagparkolóból erősen kilóg. Nagy a tengelytávolság is, 3 vagy 3,12 méter; szűk fordulókban érhetnek kellemetlen meglepetések.

Az orra egész kecses, a hátulját meg nem az esztétikum jegyében rajzolták
Az orra egész kecses, a hátulját meg nem az esztétikum jegyében rajzolták

Ezek az adatok egyetlen célt szolgálnak: minél több rakományt tudjunk szállítani. Öt, hat és hét köbméteres a csomagtér, 1000-1200 kg a teherbírás. A rövid tengelytávhoz 5000 liter és 1-1,2 tonna tartozik. A hosszított kivitelben 6 köbmétert találunk, és mindenképpen jár hozzá a nagy raksúly. Ha még egy púpot is kérünk rá, máris felegyenesedve nézhetünk körül benne. Legalábbis ha 175 centinél nem nőttünk nagyobbra. A raktér legkisebb, kerékdobok közötti mért szélessége 1245 mm, ennél érdekes módon 8 mm-rel keskenyebb az ajtónyílás. A begyömöszölhető tárgyak maximális magassága 1,27 vagy 1,63 méter lehet.

Még ma is felbukkan rémálmaimban: Belzebub jön értem, hogy lakhelyére vigyen vele
Még ma is felbukkan rémálmaimban: Belzebub jön értem, hogy lakhelyére vigyen vele
 
A mentő sem rossz, de az önjáró fűrészgép szebb lesz
A mentő sem rossz, de az önjáró fűrészgép szebb lesz

Természetesen egy majdnem csorbítatlan téglatest üregébe pakolhatunk, a legnagyobb esetében akár három europalettát. Biztosan kapható gumiszőnyeg is a csupasz lemezre, így hamar felsértjük a fényezést, elég egyszer megigazítani a csálé raklapot. De nehogy ugyanabból az anyagból készüljön, mint a személyszállító verzióké. Több kollégával egyetemben próbáltam meg spárgázni, ahogy egyik lábam még a szilárd talajon, a másik az életveszélyesen csúszós padlóburkolaton keresett tapadást.


Különösen büszkén említették a külön megrendelhető hátsó légrugózást. Nem csodálom. Az üresen futó teherautók hátulja általában furán felmered. Itt is így lenne, mivel a saját tömegéhez képest további 75 százaléknyi raksúlynál is maradni kell még valami rugóútnak. Attól aztán pattog, bizonytalan lesz. A légrugók viszont megszüntetik a problémát. 5-8 centiméterrel lesz laposabb az üres autó, és rakodás közben leereszthető a hátulja.

A zárt kisteherautóból igen vicces kinézetű platós gépet építettek. Így ránézésre egy 500 négyzetméteres istálló egyszeri alomszalma-szükségletét simán elviszi. Ehhez az úgynevezett "flatbed", azaz simapadlós változatot használták fel. Csak a hosszabb tengelytávút gyártják ilyen félkészként, amire ízlés szerint hűtő- vagy egyéb raktérdoboz, meg ilyenek biggyeszthetők. Nagyon várom a Scudo lakóautót, a Scudo fagylaltos kocsit, a Scudo kosaras emelőt, a Scudo billencset és a Scudo önjáró fűrészgépet. Némi, mondjuk 50 centis kiemeléssel, terepjárógumikkal egész pofás homokfutót lehetne csinálni belőle. A felhasználási terület korlátlan, emlékezzünk a Multicar sikerére.

Említésre méltó piaca a nem menetrend szerinti személyfuvarozás is. De ez új fejezetért kiált, amelyben azt állítjuk, ez egy személyautó.

Ez egy személyautó – a női jegyek

Az első két sor könnyen megközelíthető, a harmadikhoz birkózni kell a kemény mechanikával
Az első két sor könnyen megközelíthető, a harmadikhoz birkózni kell a kemény mechanikával

Öt, hat, nyolc vagy kilenc fő részére. Remélhetőleg nem drágábban, mint az alsó-középkategóriából épített kínos kényszer-hétszemélyeseket. Nem titkolom, alapvetően nem támogatom a kis- és középkategóriás buszlimuzinokat. Egy négyméteres autó ne legyen 1,7 m magas, valamint négy és fél méterbe ne akarjunk belezsúfolni egy kisbuszt.

Nem irigylem a szerelőket
Nem irigylem a szerelőket

Jogos lehet a kifogás a teherautókból épített személyszállítókkal szemben is. Nyersek, nem veszik figyelembe, hogy meszeszsák helyett igényes utasok ülnek benne. Nos, ez alól erős kivétel a Scudo. Igen jó, kifejezetten kényelmes a futóműve. A kétliteres dízel 120 lóerős változata akár sztrádán is szépen viszi. Elég csendes is a motor, egyedül a nagy dobozban visszaverődő zajra lehet panaszkodni. Észrevette a lehetőséget a Peugeot is, azonnal megjelent a saját kisbuszával.

Eklektika: teherautós üléspozíció, kopogós plasztik, navigáció
Eklektika: teherautós üléspozíció, kopogós plasztik, navigáció

Kényelmesek az ülések, beleértve a lábteret is. Ha viszont vissza akarnánk alakítani teherautóvá, nagyon fogjuk utálni a rettenetesen nehéz foteleket. Már az előrebillentés gázrugók segítségével megy, kivenni őket a Strong Men-VB-n vízválasztó feladat lenne a négyes döntőbe jutáshoz. De három sor üléssel is marad elég hely a csomagoknak, ha, mondjuk, egy bugaci lovasmotel sofőrje kiugrik a fapadossal érkező utasok elé a reptérre.

Formára semmi baja, anyaga viszont munkáskezeket vár
Formára semmi baja, anyaga viszont munkáskezeket vár

Az anyagok, beleértve a fentebb már szidott csúszós gumipadlót, kissé olcsónak hatnak. Ha azt hallaná valahol, hogy a "műszerfal teljesen személyautós", tegye hozzá magában, hogy "a többi teherautóhoz képest". Főleg a hátsó tolóajtó borítása szegényes. Ezt kompenzálhatja, hogy kétzónás klímát ugyanúgy rendelhetünk, mint navigációs rendszert.

Csak azt tudom mondani, hogy a Fiat Scudo kisbuszként nagyon jó. Teljesen megértem a vásárlási motivációkat, az a 30 százalék, aki már most hobbijához vagy családjának kényelmes utaztatásához használja, csak gyarapodni fog. A tendenciák erre vezetnek, és ezt látja a három gyártó. Így például a biztonsági kiegészítők erősen személyautósak, féltucatnyi légzsákkal, a kaszni megerősítésével az aggódó családapák is nyugodtan nyúlnak majd a pénztárcájukba. Ja, és hogy mennyi lesz? Sajnos titkolják. Ha megtudjuk, azonnal közöljük.

Csak dízelmotorral kapható, hál' istennek. 90, 120, 136 lóerővel
Csak dízelmotorral kapható, hál' istennek. 90, 120, 136 lóerővel

 
linkek
Virtuális Trabant Nevelde
 
képek
 
Videók
 
Videók 2
 
Óra
 
Naptár
2024. November
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
<<   >>
 

A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?    *****    Will Vandom Rajongói Oldala &#9829; nosztalgia W.I.T.C.H. a javából, 2006 óta &#9829; Te még emlékszel?    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie. Tedd meg te is, én segítek értelmezni! Kattints! Várlak    *****    Nagyon részletes születési horoszkóp + 3 éves elõrejelzés + kötetlen idejû beszélgetés diplomás asztrológussal! Kattints