hírek, képek, stb., avagy www.gportal.hu/landrover
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Top 5
 
Számláló
Indulás: 2005-06-21
 
G-mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Haszongépjármű-tesztek
Haszongépjármű-tesztek : Búcsú a Trabi-lámpáktól - Bemutató: Renault Trafic és egy kis Master is - 2006

Búcsú a Trabi-lámpáktól - Bemutató: Renault Trafic és egy kis Master is - 2006

Renault haszonjárművek ritkán rengetik meg a világot. De legalább a legendás Magnumon kívül a Trafic és a Master közelebb kerül az élmezőnyhöz.

Nem hinném, hogy testvérek
Nem hinném, hogy testvérek

2006. szeptember eleje, Budapest, Ferihegy, reggel hat óra. Az idő borongós, a hajamon citromsárga - a legkeményebb - hajzselé. Reggel kilenc Párizs, CDG. Az idő egyre borongósabb, és bár túléltük a légörvényeket, a hajam még mindig az ég felé mered. Hiszen néhány órára a Renault leghatalmasabbjaival találkozom, sőt el is vihetem őket egy-egy körre.


Nézem az egész napos menetrendet: repcsi-autózás-duma-táp-teszt-táp-duma-autózás-repcsi. A dumától félek kicsit, a tápot minimálban nyomom, így megúszhatom a rohanást. A francia konyha bárkit meg tud lepni. Nem úgy a Renault.

Szóval arról lenne most szó, hogy a Trafic és a Master külső és belső átalakulással fogadta magába az Euro 4-es motorokat. Lehet erről sokat mesélni, de el lehet intézni néhány mondattal is. A Masternál ez utóbbit fogom tenni, de a Traficban többet időzök - mert veszek néhány rágót, és cigit is. A Masteron tehát kívülről semmit sem venni észre, ami az újba tevést jelentené. Kicsit más lett a hűtőrács, a lökős, és a bohócfülkébe lehet kérni új kárpitokat. A modellpaletta egyetlen motorra - 2,5 dCi - fogyott, bár az háromféle elektronikával, vagyis háromféle teljesítménnyel - 100, 120 és 150 LE - készül, ahol a két kisebb állandó, a legerősebb pedig változó geometriájú turbóval dolgozik.

A műrakomány
A műrakomány

A tesztúton a raktérben egy lefektetett polcot találtunk, melynek lyukaiba cementes zsákhoz hasonló súlyokat helyeztek. Így a kertésznadrágot és baseballsapkát hordó fuvarosok módjára meló közben próbálhattuk ki, mire is képes a hatfokozatú kézi váltóval, vagy ennek automatizált változatával szerelt teherautó. Ennek az volt az értelme, hogy a gyártó az új Master legnagyobb fejlesztésének a terheléssel is számoló menetstabilizáló elektronikát tartja. Ezt kipróbálni nem adódott lehetőség, mert viszonylag ritkán próbálok meg teherautót keresztbe csúsztatni hajtűkanyarokban, és most a vészfékezés is kimaradt hirtelen előbukkanó babakocsi hiányában. A robotizált váltót viszont kiismertem, majd a Traficnál el is mesélem.


A külső nála is csak nyomokban tartalmaz módosítást. Vagyis a Traficnál is inkább az ideológia változott az Euro4-es mocik mellé. Az öt éve még merésznek tűnő külső ugyan mára sem kopott meg, de már nem annyira karizmatikus. Lehet, hogy nem kellett volna az Opelnak is adni belőle, és akkor nem volna annyi ilyen, és megtartotta volna egyéniségét. Most mindenestre kicsit átrajzolták a lámpákat, beléjük rakták az indexeket, és az ütközők is fényezettek. Hátul már kicsit szomorúbb a helyzet.

A Trabi-lámpa már a múlté
A Trabi-lámpa már a múlté

Az NDK megszűnésekor több autógyári munkás a Nissannál kért menedékjogot, mert még nem tudták, mit hoz a jövő. Aztán mikor a Renault megvásárolta a Nissant, a munkások újra félteni kezdték pozíciójukat, viszont már nagyon megszokták a kényelmes állást, így kerestek valamit, amivel továbbra is bebiztosíthatták. Ekkor kerültek elő a régi gyárból hazalopott Trabant hátsólámpa-burák. Több vagonnyi jött össze, pedig kapott a portás is, hogy másfelé nézzen, amikor kivitték a sorompón. Ezeket ajánlották fel a vezetőségnek, akik fel is használták mindet. Beleépítették az akkor újonnan megjelenő típusukba, a Traficba - meg az Opel Vivaróba is.

A púpos tető megmaradt
A púpos tető megmaradt

Mostanra viszont elfogytak a készletek, ezért nem volt mit tenni, át kellett rajzolni az új Trafic hátulját: hatalmas emblémát ragasztottak oda, mert a korábbi túl diszkrétnek bizonyult. Haszonjárműnél sokadrangú a dizájn, de mivel a Traficnak van személyautós változata, már kettő is, ebből a szempontból is meg kell felelnie bizonyos elvárásoknak. Nos, azt kell mondanom, hogy az én elvárásaimnak ez a far meg is felel.

Kicsit autósabban álló kormány és Joystick
Kicsit autósabban álló kormány és Joystick

Ugyanez igaz a belsőre is. A teherautó változatot nem figyeltem meg - lehet, hogy nem is volt a választékban -, viszont mindkét személyautós verziót kipróbáltam. Az egyszerűbb változat, a Passenger, ahol van sok ülés, sok Micimackó-kar, és még a csomagtartó sem kicsi. Az újdonság a műszerfalon keresendő. Átrajzolták a műszereket, középre a navigáció képernyője került, és sok kis tárolódobozka segíti a beköltözést.


Forgatható székek
Forgatható székek

A Generation modellben össze-vissza forgatható ülések - még a vezetőülés is -, le- és felhajtható asztalka idézi fel a lakóautós hangulatot. De ez nem lakóautó, hanem többfunkciós családi, ahol még a padlón is van légkondirostély, így vigyázzunk, mire taposunk. Ha pedig a hátsó üléseket lehajtjuk, teljes értékű franciaágyat kapunk, már csak a baldachin hiányzik.

A motoroknál itt is megtörtént a peresztrojka. Euro4 természetesen, és a márka már ismert kétezer köbcentis turbó dízele kapott engedélyt a beépülésre. 90 és 115 lóerős változatban rendelhető, nagyhalnak pedig szintén a 2,5-es dCi 146 lova választható. Mellettük még ott csúfoskodik a kétliteres benzines motor is, és bár öt lóerővel erősebb, a korábbi 115-nél, nem hiszem, hogy a vásárlási statisztika jelentősen megváltozna. A dízelek ugyanis toronymagasan vezetnek, érthető okokból.


A váltó a Masterhoz hasonlóan lehet pusztán manuális, de kérhetünk bele az Enterprise számítógépek beépített joystickjéhez hasonló kinézetű QuickShotot, akarom mondani QuickShiftet is. De nem ajánlom.

Míg a manuállal használható, kényelmes, igazi utazó járgány a Trafic, az automatával rángatózó, ideges monstrummá változik. Állandóan játszani kell a gázpedállal, hogy ne repkedjenek az apróbb utasok a hátsó üléseken. Együtt kell gondolkodni a váltóval, figyelni rá, és mikor azt érezzük, hogy na most fog váltani, kicsit visszaengedni a gázpedált, és a váltás megtörténte után újra megnyomni. Ezen műveleti sorrend betartása esetén nincs vele probléma. Figyelhetünk akár a vészfékrásegítővel kibővített fékrendszerre is. Én nem tettem, inkább örültem, hogy a rövidebb tesztutat választottam.

 
linkek
Virtuális Trabant Nevelde
 
képek
 
Videók
 
Videók 2
 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!