hírek, képek, stb., avagy www.gportal.hu/landrover
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Top 5
 
Számláló
Indulás: 2005-06-21
 
G-mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Autótesztek
Autótesztek : Teszt: Suzuki Swift - Suzuki Ignis összehasonlító

Teszt: Suzuki Swift - Suzuki Ignis összehasonlító

Könnyű döntés Mindkettő magyar, mindkettő pofás, mindkettő 1,3-as, mindkettő Suzuki, mindkettő kétmillió körül indul. Mindegy?


Szívem szerint a legfapadosabb alapmodelleket kértem volna, Swiftből a háromajtós 1,3 literes GC-t (2,05 millió), Ignisből a GL-t (2,005 millió, akció, évszám, teccikérteni).

 

Csak hát Suzukit tesztelni (számunkra legalábbis) nem kívánságműsor, a gyári péerestől gyakorlatilag még soha nem sikerült tesztautót kikönyörögnünk. Így hát a korábbi 1,5-ös Swiftezéskor jól bevált alternatív Suzuki-forrásunkhoz fordultunk, a CarKomplex viszont csak meglehetősen jól felszerelt, viszonylag drága autókkal tudott szolgálni.

Szerencsére azért árukat tekintve nagyon hasonló autókat vethettünk össze. Összkerékhajtású, klímás Ignis párbajozott szintén klímás, de csak fronthajtású, viszont újabb fejlesztésű Swifttel. Nézzük, mit kapni bő 2,7 millióért a Suzuki két legcsinosabb kisautójából.

Mégis van olyan, hogy A szuzukis?
Amikor a tesztautókért mentünk, a kereskedésben pörgött az üzlet. A bemutatóteremben épp számos leendő Suzuki-tulaj várt árajánlatra, kedvező hitelkonstrukciók kikalkulására, extralistára. Egy vadiúj Altót szemünk láttára vitt el büszke gazdája. Volt egy közös vonásuk: valamennyien hatvan felettiek és láthatóan nyugdíjasok voltak. Nagy összegben fogadnék arra is, hogy öreg Skodájukat, Trabantjukat, esetleg előző Swiftjüket cserélték épp új autóra.

Nincs is ebben semmi rossz, valamennyi Suzuki-kisautó alkalmas az A-ból B-be jutásra, fűtés mindegyikben van, a KRESZ által megengedett sebességeket bármelyik eléri, ha kell, tartja. A megbízhatósággal sincs hiba, és ha mégis beüt valami, olcsó az alkatrész. Sokaknak többre nincs is szüksége. Van azonban olyan kis Suzuki, amelyért még magam is beállnék a sorba, sőt, barátaimat, ismerőseimet, rokonaimat és üzletfeleimet se beszélném le róla. Ez az autó szerepel ebben az összehasonlító tesztben.

Az Ignis


Nem egyszerű a Suzuki-kereskedők árlistáin a tesztautóval megegyező felszereltségű modellt találni, kis példányszámú limitált autóról lévén szó. Az igazsághoz alighanem akkor járunk a legközelebb, ha feltételezzük, hogy az Ignis egy GLX 4WD AC, vagyis a majdnem-legmagasabb felszereltségű légkondis összkerékhajtású modell, CD-játszós rádióval 2 749 000 forintért. Akadt egy-két feláras miegymás az autóban, ülésfűtést, napszemüvegtokot és oldallégzsákokat is tettek bele, ettől limitált a széria - a teszthétvégén szerencsére egyiket sem kellett kipróbálnunk.

A Swift

Itt nincs helye vitának, egyértelműen egy GLX-et vezettünk klímával és egy-két további extrával, mint például a cédés rádió. Az 1,3-as klímás GLX listaára 2 750 000 forint.

A kereskedő véleménye
A szalon vezetője Ignist venne, szerinte családos embernek sokat számít az a pár liter és centi, amivel ebben több van. Szerinte az alapvető különbség a kis Suzukiak között életkorukból származik, a négyéves Wagon R modellből jó volt átülni az Ignisbe, a kétéves Ignisből jó átülni a vadiúj Swiftbe, bár a két utóbbi modell között szerinte már kisebb a fejlődés. A Swiftet emberünk fiatalosabb, játékosabb, jobb vezetési élményt kínáló autónak tartja, amit megítélése szerint a gyártó inkább második autónak szánt nálunk boldogabb, de legalábbis gazdagabb országokba.

Azt is megkérdeztem, hányan vesznek 4X4-es Ignist. Nem sokan, az összes eladott Ignis jóval kevesebb, mint 10%-a összkerékhajtású. Erre a szolgáltatásra nincs szükségük az embereknek, kétszázezres felárért inkább klíma, mint AWD.

A motor


Swift M13A - Ignis M13A VVT

M13A VVT. Ez a gyári kódja az Ignis 1328 köbcentis, 6000-nél 93 lóerőt, 4100-nál 118 Nm-t leadó négyhengeres, hengerenkénti befecskendezéses, 16 szelepes, DOHC, ráadásul változó szelepvezérléses motorjának. A Swiftben a motor korszerűtlenebb, nem-VVT változata dolgozik, 92 lóerőt ad le 5600-nál, csúcsnyomatéka 116 NM 4200-nál. Az Ignis szívótorka viccesen előremered, mintha torlólevegő-beömlő lenne, a Swifté nem. Mindegy, mindkettő korszerű, átlagos Euro-4-es motor, büszkék lehetünk rájuk.

Kivül


Szerencsére mindkét tesztautó fekete volt, a szín nem zavarta össze érzékeimet. Egyik modell sem kellemetlen a szemnek, helyes kis jószágok. Az Ignis jóval nagyobbnak tűnik. Pedig nem nagyobb, csak magasabb és hosszabb. Az ötajtós Ignis 7,5 centivel hosszabb, de 8,5 centivel keskenyebb, mint a Swift, 6,5 centivel magasodik testvére fölé. Nem is nehezebb, még összkerékhajtással is csak 1055 kilót nyom, a Swift klímával szintén megvan tíz és fél mázsa.

A laposabb, szélesebb test a Swiftet sportosabbnak, a magas felépítmény a tetőkorlátokkal az Ignist terepjárósabbnak mutatja. A látszat nem csal, az Ignis padlólemeze három centivel magasabbra van a talajtól, mint a Swift, melynek 140 mm a hasmagassága.


Bár a fényszórók és az első lökhárítók stílusukban nagyon hasonlítanak egymáshoz (és még nagyon sok más mai autó elejéhez), a két autó karaktere nagyon eltérő. Az Ignis tetőbordái, a motorháztető élei is kemény munkaautónak láttatja a kocsit. A Swift valahogy kifinomultabb, tisztább, nincsenek kitüremkedések, melyek megtörnék a harmóniát. Az Ignis apró részleteiben, a kilincsekben, a hátsó lámpában, a visszapillantóban ott lakozik az ördög: darabosak, durvák, olcsók. A Swiftnek még az emblémája is szebb.

Belül


Swift - Ignis

A helyzet bent is hasonló. A belső kilincsek a két autó párlata, különbségük mindent elárul. Az Ignisben egyetlen feladatuk, hogy nyíljon velük az ajtó. A Swift kallantyúi szépen íveltek, finomak, ezüstszínűek. Nagyjából ugyanez a szellem hat át mindent a kezelőszervekben, a Swift nagyobb japán modellekből ismerős bajuszkapcsolókat, csinos műszeregységet és Mazdákból csórt egysoros, vörös betűkkel-számokkal üzenő központi kijelzőt kapott. Az Ignisben az F-Astra és a C-Corsa kellemetlen tapintású gumiszoknyás bajuszait és világításkapcsolóját találjuk. Még a belső világítás is éppúgy a fényszóró kapcsolójának kihúzásával kelthető életre, mint az Opelekben. Öreg GM versus új Suzuki: a Suzuki szebb, jobb. Van egy tippem, milyen változások várhatók az Ignis modellfrissítésekor.


Ignis kárpitja lötyög

A kárpitozás és a felhasznált műanyagok minősége egyik autóban sem valami igényes, de a Swiften legalább látszik, hogy érdekelte a tervezőket szegény majdani vevő komfortérzete. Az Ignis kárpitja lötyög az ajtón, a kézifékkar nagyon gagyi műanyag és sorjás. A Swifté nem. A kontraszt rendkívül meglepő annak fényében, hogy ugyanazon gyártó ugyanazon üzemében készülő azonos piacon játszó, azonos árú autóiról van szó, nem is értem.



Swift váltózár

A váltókar végébe mindkét autóban beleadtak apait-anyait. Kevés volt. Az Ignis bőrgolyójának varrása bántja a kezet, a Swift vaskos, nehéz váltógombját pedig egyből lerántottam a helyéről, ahogy első alkalommal másodikba húztam a váltót. De legalább szépek.

Az ülések is kényelmesebbek a Swiftben a kormány magassága is csak itt állítható (a vezetőülésé mindkét autóban, a Swiftben racsnisan fel-le, az Ignisben húzódzkodva). Az Ignis szélvédője teherautósan meredezik az ember előtt, a Swifté mókásan körbeíveli az elöl ülőket. Hátul magam mögött mindkét típusban elfért 182 centim és 90 kilóm. A térdem épp hogy, a fejem bőségesen.

Tárolóhelyek és csomagtartó tekintetében nagyjából kiegyenlített a helyzet, a szokásos pohár- és kesztyűtartók, térképzsebek megvannak. Az Ignis a középkonzol két oldalán kis rekeszeket kínál, a Swift pedig az utasülés alól előhúzható tálcával kedveskedik annak, aki a próbarendszám indítási naplóját akarja elrakni valahová.


Az Ignis hátsó üléstámlái picit előredöntött helyzetben is reteszelhetők, jobban megoldható a csomagok biztonságos rögzítése. A Swift hátsó ülőlapja előredönthető, az Ignisnek csak a háttámlája, de a Swiftben nagy műanyag bumszlik maradnak a padlón, így az Ignis jobban, praktikusabban pakolható teher üzemmódban. Amennyivel mélyebb lefelé a Swift csomagtere (213 liter), annyival mélyebb befelé az Ignisé (236). Kari mindkettőbe befért, de bevallása szerint inkább a Swift farában időzne hosszasan. Gyermekem összecsukott esernyőkocsija a keskenyebb Ignisbe passzírozható be könnyebben, hiszen itt átlósan kényelmesebben elfér.


Swift hátul

Ugyanennek a gyermeknek hála mindkét autóban sikerült felfedezni ugyanazt a nagyon buta hibát. Gyerekülést próbáltunk beszíjazni hátra, amikor rájöttünk: a majdnem teljesen kihúzott hátsó szélső öveket nem lehet meglazítani és újra visszaengedni, csak ha előbb teljesen felcsévéljük őket. Szegény gyerek már függőlegesen lógott a műanyagfotelben, mire végre ki bírtuk szabadítani.

A központi zár kívülről mindkét autóban ugyanúgy működik, első gombnyomásra csak a vezető ajtaját tárja fel, másodikra az összes többit is. Az Ignis ajtajain belül klasszikus zárgombok vannak, a Swift japánosan a kilincs mellé rakta a billentyűket. A zárak gombbal reteszelhetők, de az Ignis ajtajai nem nyílnak kilinccsel, a zárgombokat fel kell húzni, vagy ki kell nyitni a centrálzárat.

Rácz Tamás


Fogadtatás
A két autóval közlekedni 2005 tavaszán - más univerzum. Az Ignisszel egyszerű szuzukis voltam, nagyon gyorsan kifejlődött bennem a kisebbségi komplexus, úgy éreztem, mindenki átnéz rajtam. Trabantok vágtak be elém, Ticók nem engedtek be és még a többi ignises se mosolygott át, csak meredtek előre. Még rosszabb volt, amikor észrevettek. Kétszer váltottam jobbra sávot majdnem valakibe bele. Végül rájöttem a titok nyitjára: az Ignis jobb tükrének irdatlan holttere van.

A Swifttel autózva kitárult a világ. Megnyíltak a szívek, ősz bácsik mutatták fel hüvelykujjukat, fiatal lányok vigyorogtak át a lámpánál, a legkülönbözőbb emberek jöttek oda a parkolóban: mennyibe került, jó-e, de szép. És ez a két autó majdnem ugyanakkora és majdnem ugyanannyiba kerül.

Gyorsulás


Az előző Swift tömegmotorja, a korábbi 1,3-as 68 lóerővel nagyjából hasonló dinamikával cibálta a nyolcszáz kilós kasztnit, mint ez a mostani a tonnásat. A Suzuki honlapján sem a Swift, sem az összkerékhajtású 1,3-as Ignis gyorsulásáról nem találtunk adatot, ami jelen esetben nem is baj, mert ezek legalább nem ütköznek a mi méréseinkkel.

Egy ipari park elhagyatott szervizútján néztük meg, melyik autó éri el hamarabb a százas tempót. Az Ignis összkerékhajtása miatt hendikeppel indult, és megvallom őszintén, addigi országúti tapasztalataim alapján is az Ignis csúfos vereségét vártam. A kis gyösz azonban meglepően jól teljesített.


Első mérésre az Ignis 12,6 másodperc alatt volt százon, szemben az én 15-ös várakozásommal. Másodjára már csak 12,1 másodperc kellett neki (és a gázt, no meg a váltót kezelő kollégának).

A Swift elsőre 11,6, második mérésre 10,8 másodperc alatt gyorsult százra. Én mégis az Ignis előtt hajtok most főt, mert míg a Swift kettesben éppen elérte a 100 km/h-t, az Ignist ehhez még harmadikba is kellett rántani, kettesben 95 körül hétezres fordulaton ledadog. Lehet, hogy a 4WD azonos motorral a jobb tapadással többet használ, mint amennyit a nyomatékvesztéssel árt?

Lassulás


Rövidebb az Ignis fékútja
Minden nemzetközi szabványnak és szokásnak fittyet hányva kilencvenről fékeztük teli talppal állóra az autókat - és az Ignis győzött. 32-33 méter körüli fékutakat mértünk, de a Swift meglepetésemre azonos méretű gumival egy orrhosszal az Ignis elé csúszott. Elöl mindkét autóban hűtött tárcsa-, hátul egyszerű dobfék dolgozik.

Közlekedés

Akárhogy is, a Swift ezerszer kellemesebb közlekedési eszköz, mint az Ignis. Az Ignis magasabb és keskenyebb konstrukciója előre sejteti, amit valóban meg is tapasztaltam: sokkal billegősebb, szélérzékenyebb és sokkal kevésbé stabil. 140-150-et is mentem vele, de száznál gyorsabban valahogy nem szeret menni.


Immár megértem azokat, akik 93 lóerős Ignisekkel tartják fel az országúti forgalmat 70-80-as utazótempóval. Ekkor legalább még csend is van az autóban. A régi Swift 120-nál forgott háromezret. Az újnak kicsit rövidebb az ötödik fokozata, az Ignis pedig 3000-nél ötödikben alig megy százat, 120-nál 3600-at fordul percenként a főtengely.

A merevtengelyes Ignis szörnyen ráz is, akár a hányingerig, komolyan. A csatolt lengőkaros-tekercsrugós hátsó felfüggesztéses Swift (elöl természetesen mindkettőben McPherson) összehasonlíthatatlanul kulturáltabb és stabilabb autó. A zajszigetelés is lényegesen jobb a Swiftben, még a végsebesség közelében sem zavaró a menetzaj. Másként megközelítve: az Ignis teherautóként, a Swift rendes személyautóként viselkedik.


Ignis 4WD
Kivéve erőltetett kanyarban. Ilyenkor az Ignis összkerékhajtása az aszfalthoz ragasztja a kerekeket, tökéletesen semleges az autó viselkedése. A Swift ekkor gázadásra egyértelmű alulkormányzottsággal reagál. Hosszú egyenesben a Swift ismét előnyt szerezhet, a gyár szerint végsebessége 175 km/h (óra szerint 180-at sikerült menni vele), míg a 4WD Ignisnek 155-nél elfogy az ereje. És az áttétele. A Swift harmadikban 150-ig húzatható.

A kuplung mindkét autóban nagyon könnyű, de a fogáspont határozottan érzékelhető, a két különböző váltó egyformán precíz és könnyű. A kormány rásegítése rendben van, de az áttételezés lehetne direktebb, az Ignisben és a Swiftben is többet fordul háromnál faltól falig. Még egy apróság: az Ignis Blaupunkt rádiója a nagy gomboknak hála nagyon könnyen kezelhető, de vételi készsége rendkívül gyengének bizonyult. A Swiftben semmi ok nem volt panaszra, a műszerfalba integrált hifi kifogástalanul működik. Mindkét modellben bosszantó hülyeség, hogy ha kihúzzuk a kulcsot a gyújtáskapcsolóból, nincs rádió.


Swift - Ignis
A fogyasztásról sajnos nem mondhatunk sokat, sem a körülmények, sem a együtt töltött idő rövidsége nem tette lehetővé, hogy megállapítsuk, hány a mennyi. Így mindössze annyit mondhatok, hogy az Ignis üzemanyagszintjelzőjének mutatója negyed és háromnegyed között mászkált folyamatosan oda-vissza a hétvégén, ki tudja, miért. Ha valóban tele tankkal hoztuk el a kereskedésből, valamivel tíz liter alatt fogyasztott száz kilométerenként, míg a Swift hét liter körül is beérte. A gyár vegyes üzemben a Swiftre 6,2, a kétkerékhajtású Ignisre 6,5, a 4WD-re 6,9 liter benzint számol száz kilométerre. Az Ignisbe 41, a Swiftbe 45 liter üzemanyag fér.

Konklúzió

Személyes viszonyom a magyar kisautókhoz a Suzukikkal töltött hétvége után immár egyértelmű. Ignis: nem, nem, soha. Swift: igen, igen, még! Utóbbit jó szívvel ajánlom bárkinek. Aki ekkora autót szeretne vásárolni: vegye fel a jelöltek listájára a Swiftet és menjen el egy próbakörre. Csinos, divatos, vidám, valószínűleg megbízható autó, komfortja és biztonsága a kategória legjobbjai közé emeli (akármik is azok).

Azt viszont nem értem, mi visz rá embereket, hogy Ignist vegyenek. Bevetettem magam a nép ítéletei közé (a cikk megjelenésekor 23 vélemény volt a típusról). A címek a "Rettentően idegesítő"-től a "Csak szeretni lehet"-ig terjednek. Én az előbbivel értek egyet.

Annak a néhány embernek, aki Magyarországon képes kihasználni egy alapvetően városi kisautó összkerékmeghajtását, mindenképp páratlanul olcsó megoldást jelent egy Ignis 4WD. A többiek azért mielőtt leelőlegeznének egy ilyent, feltétlenül tegyenek egy próbakört a Swifttel. Nagyon meglepődnék, ha utána nem az újabb Suzukit választanák.

 

SUZUKI IGNIS GC 2003

Motor

1328 cm3 soros 4 hengeres benzines
92 LE @ 6000 rpm
118 Nm @ 4100 rpm
5 seb. kézi váltó

Kombinált fogyasztás

6,5 l/100 km

Végsebesség

160 km/h

Árak, felszereltségek

2 199 000 Ft


SUZUKI SWIFT GC 2005

Motor

1328 cm3 soros 4 hengeres benzines
92 LE @ 6000 rpm
118 Nm @ 4100 rpm
5 seb. kézi váltó

Kombinált fogyasztás

6,2 l/100 km

Végsebesség

175 km/h

Árak, felszereltségek

2 050 000 Ft

 
linkek
Virtuális Trabant Nevelde
 
képek
 
Videók
 
Videók 2
 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?