hírek, képek, stb., avagy www.gportal.hu/landrover
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Top 5
 
Számláló
Indulás: 2005-06-21
 
G-mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Autótesztek
Autótesztek : Teszt: Renault Mégane Coupé Sport

Teszt: Renault Mégane Coupé Sport

A jogsi mindig veszélyben


Minek nevezzelek?
Már az elején kínos helyzetben vagyok, hiszen nem tudom, hogy hívják az autót. A Renault árjegyzéke szerint egyszerűen Renault Sport, Gracza kolléga szerint Mégane RS, szerintem meg Renault Mégane Coupé Sport, mert ez az alsó-közép Renault-modellcsalád háromajtós modellváltozatának Sport elnevezésű, egyetlen felszereltségben létező konfigurációja. Az importőr a Renault Mégane RS-t javasolta, amit el is fogadnék - ha nem lenne az autóból ötajtós verzió is.


Hiába mondogatta a tesztautót megtekintő ismerősök némelyike fitymálva, milyen hülye formájú a Mégane fara, nekem bizony a Coupé hátulról a legkívánatosabb. A két, ötszögletű, szépen domborított lámpatest között ívelődik a jelenkori autógyártás egyik legigézőbb popsija, alatta látványos, öblös kipufogóvégekkel. Oldalról az első lámpa elvékonyítására visszakacsintó háromszegletű kis pótindex, a fémes típusjelzés és kilincs, az ablakok harmonikus, szimmetrikus ívelése - no meg a nyolcküllős, 18 hüvelykes, az alapfelszereltséghez tartozó kerekek határozzák meg a Mégane Coupé karakterét.

Az autó arca is megkapó, a mai autók túlcicázottságától mentes, xenonlámpát csillogtató fényszórók, az emblémával szépen kettéosztott hűtőmaszk így egyben eleve bájos látványt produkál, az RS-séget pedig a leengedett kötény két szélére dudorított ködlámpák adják. Tesztautónk még felülről is sajátosan szép volt: a tetőlemez helyett begittelt, hatalmas üvegablak nyitva is, csukva is jól áll a Mégane-nak.


Beülve a cseppet sem szokványos külsejű autóba az első érzés a döbbenet: sima, fekete Mégane-belső, semmi húdeextra, a sportos dizájn csak a fémpedálokon, a műszeregyüttes környékén és a váltókar alatt elhelyezett egyszerű, de szép fekete fényes műanyagbetéteken, az üléseken és a narancssárga biztonsági öveken lelhető fel. A figyelmes szemlélő még azt is észreveheti, hogy jó fogású, de kissé jelentéktelen külsejű sportkormányt és váltógombot, a sportülések feláras bőrhuzatát és az ajtókárpitot az övvel - és esetünkben a fényezéssel is - harmonizáló narancsszínű cérnával varrták. Visszafogottan sportos, kicsit németes hangulat.


A lényelemre a Mégane Coupé-ra saját kategóriájában éppúgy nem lehet panasz, ahogy napjaink egyéb alsó-közép francia autóira sem. A 225 lóhoz igazított futómű csak kimondottan rossz állapotú utakon (pl. Budapest) pengeti a gerincet, egyébként feszesen, határozottan csillapít, de nem sportautósan durva. A francia Golfoknál kötelező elektromos extrák, az automata klíma (nagyszerűen működik), automata fényszóró és automata ablaktörlő is megvannak, a Coupé Sportot is a Mégane kulcsmentes kártyás rendszere nyitja-csukja, dupla zárgombnyomásra felhúzódnak az ablakok, és becsukódik a tető.


Sportkupéhoz (valójában persze hot hatch, egy kupé máshogy néz ki) méltatlanul hátul is egész jól el lehet férni, persze csak két embernek. Elöl középen a könyöklő alatt mély szekrény található, hátul a lehajtható könyöktámaszban meg ott lapul minden piás írástudó álma, a két pohár mellé három tollat is megtartani képes kis irat- és bárszekrény. A jövő kis Schumacherjeit a sportos Mégane-ban is Isofixszel rögzíthetjük. A kényelemmel kapcsolatban tanultam valami újat is a Renault weboldaláról: az automata villanyablak neve mától légyen impulzív ablakemelő!


Az ergonómia területén sikerült felfedeznem azt a két hibát, ami végre némi kritikai szellemet csempész a gusztustalanul csöpögő imádathömpölybe. Az egyik az ajtó becsapásának nehézsége. A hatalmas és súlyos ajtókat csak a könyöklő végén elhelyezett kapaszkodóval lehet behúzni, ami tágra nyitott ajtónál a rövid erőkar és a hosszú, nehéz ajtó miatt nem egyszerű. Az ajtó közepén pedig nincs egyetlen megragadható porcika sem, csak az - egyébként nagyon praktikus - ajtózseb tetejét felnyitva, a zsebbe kapaszkodva lehet megkönnyíteni a dolgunkat. Akármilyen macerás, még mindig jobb így bezárkózni, mint kidülledő szemmel húzni a fogantyút.


A másik gond valószínűleg a fémpedálok számlájára írható: nem túl széles 43-as sportcipőm simán beszorul a fékpedál és a középkonzol pillére közé. Érdekes módon fékezéshez kifelé rántva a lábamat ez a kellemetlen gond soha nem jelentkezett.

Ezt a pár apróságot azonnal elfelejtjük, ha elindulunk végre. Rögtön a legelején érezni, a Mégane RS-ről már szinte hiányzik az összkerékhajtás ahhoz, hogy igazán jól kiautózhassuk a 225 lóerőt és a 330 Nm nyomatékot. Érezték ezt a Renault mérnökei is, az ESP-t soha, a kipörgésgátlót is csak 50-ig kapcsolhatjuk ki. Az RS folyamatos gondoskodása mégsem kellemetlen, az elektronika így is nagyon sokat enged a vezetőnek. A Renault Sport ráadásul annyira csábít a kiélezett autózásra, hogy rutintalanabb sportautósoknak az elektromos őrangyal gyakran az életét mentheti meg - akár úgy, hogy a boldog száguldozó észre sem veszi.


Tempósabb autózásánál kanyargós úton szinte folyamatosan sírtak a 225/40-es gumik, és indulásnál is könnyű elforgatni az első kerekeket. A Mégane általában jóindulatúan viselkedik, bár eltúlzott kanyarokban még fékezés nélkül, stabil gázzal is kissé könnyűnek érződik a hátulja. Bajt inkább csak az okozhat, hogy ha nem figyelünk eléggé, sportos autózásnál a nagy erő és a rövid váltó miatt könnyen olyan sebességtartományba érkezhetünk egy-egy megoldandó feladat előtt, amit nem várnánk egy Renault Mégane-tól. 6,5 másodperc nulláról százra, 236 km/h végsebesség: az embert olyan könnyen elragadja a hév, mint a Baumgartner-szalont. Rutinútvonalaim országúti kanyarjaiban a végén már le sem mertem pillantani a kilométerórára, egy 13 éves Tipóval szokásos 70-80-as kanyar helyett 90-110 bőven belefér egy-egy sportos autóval, de mikor rájöttem, hogy az RS-sel ugyanott már 120 felett kezdek csikorogni, néha kicsit meghűlt bennem a vér.


A motor mellett a fék, a váltó, a kormánymű is azon ügyködik, hogy zavartalanul sodorhassuk magunkat veszélybe. Könnyen járnak, pontosak és kényelmesen kezelhetők - csak a túl hosszú váltókar ad okot némi fejcsóválásra. A négy jókora tárcsa és a Brembo dugattyúk kifogástalanok, tökéletesen elegendőek az autóhoz. Kicsit talán túl erős is a rásegítésük, az ABS gyakrabban kattogott a kelleténél.


A fogyasztás változatosan alakult a teszt során. Kezdetben, amíg gyakran próbálgattam, hogy szól a motor, hol van a leszabályzás (7000), milyen sebességnél kell negyedikbe kapcsolni (140 km/h), felcsikkan-e még gyors harmadikba kapcsolásnál is a kerék (néha igen), 14-15 liter benzint játszottam el minden száz kilométerre a számítógép szerint. Később, ahogy csillapodtam, 10,9-re süllyedt az átlag, de ekkor már 7,5-8 literes országúti átlagok is elő-előfordultak. A városba visszatérve újból jön a szívbaj: Budapesten a Renault Sport nem hajlandó 14 liternél kevesebbet enni. 1355 kiló, kétliteres turbó, istenem, ez van. Azért a VW 1.8T-je ezt jobban csinálja.


A Mégane Sport országúton, hosszabb utakon vezethető takarékosan, de nem hinném, hogy erre bárki tartósan képes volna. Egyszerűen lehetetlen nem megelőzni még azt a kamiont, elérni még azt a zöldet, vagy kicsit megcsúsztatni még abban a kanyarban. A Sport megjelölés nemcsak a modellváltozatot, de az autó lelkét is meghatározza, ezzel a kocsival nem lehet nem gyorsan menni. Eddigi praxisomban az utcai turbósok közül az Impreza WRX volt hasonlóan nyughatatlan karakter, a Leon Cupra R-rel, az Octavia RS-sel erőfeszítések nélkül is képes voltam nyugodtan, békésen autózni. Bezzeg a Volvo V70R 300 lóerejét kifejezetten nehezemre esett előkeresni a motorból - hűvös skandináv lélek. Aki úgy dönt, Mégane Sporttal rója az utakat, és nem akarja napokon belül elbukni a jogosítványát, az használja bátran a tempomatot, én is ezt tettem.
A Mégane Sport ára csak első hallásra durva. A 7 260 000 forint mindjárt nem tűnik soknak, ha megnézzük, menyibe kerül az azonos teljesítményű Leon Cupra R: 8 217 000 Ft. Ha a jóval gyengébb, 192 lovas, igaz hathengeres BMW 325 ti Compact 9 390 000-es árát nézzük, már szaladunk is a Renault-szalonba. A Mégane RS-hez kísértetiesen hasonló karakterű Focus RS 9 750 000 forintos árcédulája miatt késztet fejcsóválásra. Még a lélekben a Mégane Coupé Sporthoz igen közel álló 250 lóerős, V6-os 3.2-es Alfa 147 GTA is jóval drágább, mint amit a teljesítménykülönbség indokolna: 10,5 millió forint. Japánból 192 lóerejével és 5 670 000-es árával a Corolla TSport, 200 lóerejével és 6 999 000-es árával a Civic Type R versenyez - kicsit gyengébbek, kicsit olcsóbbak és szívómotorosok. A Mégane Sport ára még akkor sem rossz, ha a tesztautó bő félmillió forintnyi extráját is hozzáadjuk, hiszen a Mégane Sport üvegtető és bőrülés nélkül jóval kevesebb lenne.

Értékelés: egyértelműen öt, ez az autó így kerek.


 
linkek
Virtuális Trabant Nevelde
 
képek
 
Videók
 
Videók 2
 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?