hírek, képek, stb., avagy www.gportal.hu/landrover
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Top 5
 
Számláló
Indulás: 2005-06-21
 
G-mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Autótesztek
Autótesztek : Teszt: Ford Fusion Trend 1.4 TDCI Trend

Teszt: Ford Fusion Trend 1.4 TDCI Trend

Valahányszor ránéztem, meg kellett ráznom a fejem és erősen koncentrálnom, hogy elfogadtassam magammal: városi autó. Pedig az. Még a gyár is ebbe a kategóriába pozícionálja, miként a címhez kölcsönzött szlogenből kiderült. Bozótrácsot és tetőre való lámpasort tehát ne tessenek rá venni, kéretik inkább parkolóbérletről és lopásvédelemről gondoskodni.

Bizony-bizony, a kocsi alá belesve mindjárt kiderül az igazság: a hátsó futómű az út szintjéből 16-nál több centiméterre kiálló dolgokat vagy magával viszi, vagy ott marad velük. Amit a Fusion kategóriatársainál, tehát mondjuk egy Peugeot 206 SW-nél, vagy egy Fabia Combinál jobban tud, az a padkamászás és a kátyún való átkelés - hála a hosszú rugóútnak és a magasan hagyott lökhárítóknak (22 centi még nem akadály).

Sajnos csúnya hobbim másra használni dolgokat, mint amire valók: a városi autó fotózását tehát egy dimbes-dombos tankgyakorlótér-szerűségen ejtettem meg. Az oda vezető földúton lágyan imbolyogva azon méláztam, mennyivel megfelelőbb ez a kocsi Polgár Jenő és kiccsaládja részére telekre, horgászni, vagy mondjuk madárlesre járni, mint például egy Swift.

Magáról az autóról már volt szó a Totalcaron - 1.6-os motorral szerelt Fusiont már teszteltünk. Ott és akkor azt írtuk, hogy sok a 100 ló ehhez a kasztnihoz. Jelentem: a kis, egy híján 1400 köbcentis, második generációs Common-Rail turbódízel négyezres fordulaton leadott 68-a már nem sok, sőt, néha egy kicsit vehemensebb gyorsulást is elvárna az ember. Kíváncsian várjuk, mikor ruházza fel a Ford a kis dízelt változó geometriájú feltöltéssel, intercoolerrel - így lehet a 68-ból még akár 100 is, hogy ismét elmondhassuk: ez sok. A 160 Nm-es csúcsnyomaték persze illően kárpótol a gyengélkedő lovakért.

Ültünk bár a kocsiban öten, vágtattunk akár emelkedőkön, öten törve a csúcs felé: ugyanazt a csekély, de permanens gyorsulást produkálta egészen 160-ig, ott aztán mintha leszögezték volna a kilométeróra mutatóját. 1800 1/min alatt gyakorlatilag nincs nyomaték (az autót gyakrabban fullasztottam le indulásnál, mint régen a még hideg Zastavát), innentől viszont a görbe unalmasan egyenes, egészen a még épp engedélyezett 5000-ig.

Kívülről végighallgatva a motor felpörgetését örömmel konstatálhatjuk, hogy ez a dízel még hidegindításnál sem veri fel hajnalban a szomszédokat, és egykedvűen brummog szinte azonos - kis- hangerővel egész leszabályzásig.

A magyar autós lelke a benzinkútnál nyugszik meg végleg: a hegyen-völgyön, jobbára 120 feletti tempóval teljesített országút és kb. 10%-nyi város (reggeli pesti csúcs, pontonhídon átkelő EU-fan tömeg és Interwheel-környék mind megvolt) 100 kilométerenként 5,7 liter gázolajat kívánt meg a Fusiontől. A gyári érték 4,4 l/100 km vegyes ciklusban, amit óvatos gázpedál-menedzseléssel akár el is lehet érni.

Efféle kísérletek során a 90-100 feletti sebességtartományt célszerű elfelejteni: a nagy homlokfelületnek sok levegő áll ellen, amelynek elhessegetése súlyos deciliterekbe kerül. Ha nem bánjuk, hogy csaknem 6 litert is megehet az 1114 kilós autó, megtapasztalhatjuk, hogy 120-nál a főtengely fordulatszáma 2700, motorzaj nincs, a 195-ös GoodYear téligumi gördülési zaja ellenben nagyon zavaró. Sebaj, itt a tavasz.

A gonosz levegő még 100-nál sem nyughat: ilyenkor oldalirányból képes meglepetéseket okozni. A teszt első ötven kilométere azzal telt, hogy hazamentem, és konstatáltam, hogy lassú defektem van: az autó balra húz. Másnap visszafelé a jobbra húzó autóban rájöttem, hogy csak a szél mókázik. Harmadnapra normalizálódott az időjárás és a Fusion kezdett személyautó módjára viselkedni: barátságos egyenesfutás némi lengedezési-billegési hajlammal hirtelen kormánymozdulatok esetén. Ilyenkor az ölünkbe eső utas is kifejezi nemtetszését: valahogy lemaradt az anyósülés mellől a kapaszkodó, műszerfali majrévas pedig nincs.

A Fusionben nem csak ez a hiányosság kelt némileg szegényes képzetet: olcsó, rideg műanyagok, fantáziátlan design és végtelen szürkeség rontja az amúgy tágas, világos beltér felett érzett örömöt. Ha megszoktuk az automata ablakemelő hiányát és a kulccsal nyitható tanksapkát, kezdhetünk örülni néhány igazán ötletes egyediségnek.. Apropó ablakemelő: ha nem is kényelmes, de erős: mindkét ablak egyidejű le-fel húzgálása képes belengetni a kasztnit, végállásban után rányomva a gombokra a fordulatszám hallhatóan leesik, a világítás elhalványul, félelmetes!

Tehát ötletesség: a két csuklón mozgó belső tükör bárki számára tökéletesen beállítható - kb. hat térdimenzióban, a hátsó ülések egyszerűen és ötletesen hajtogathatók, így 1175 literes puttonyt kaphat a Fusion. Trend felszereltségtől felfelé asztalt csinálhatunk az anyósülésből, a hátsó beltér-világítás külön kapcsolható - ez manapság már nem is annyira egyértelmű, ahogy a Mercedes A-Klasse esetében meglepetten tapasztaltam. Kiszállva is kényelmesen nyitható a csomagtér a kormány bal oldalán lévő gombbal, a hideg-meleg levegő a láb-mell-szélvédő állások bármely kombinációjában bedűthető az autóba.

Mondjuk a meleg az csak kb. 5-7 perccel indítás után, hála a jó hatásfokú dízelnek. Van slusszkulccsal működtethető hátsó gyerekzár. És a kedvencem: az ablakmosás után a gombot elengedve az ablaktörlők még kettőt törölnek, aztán elnyugszanak. Aztán má'meginlefolyikazarohadtegycseppvíz, és mikor az ember már nyúlna a bajuszkapcsoló felé, töröl még egyet magától. A dolog eleganciája vetekszik a VW-Gruppe csillapított kapaszkodóival.

Van persze bosszantó apróság is: nincs műszerfal-világítás fényerőszabályzási lehetőség, a kormány tengelyirányban nem állítható és a legfelső kb. egy centis intervallum alatt beletakar a műszerfalba (182 centi vagyok). Ugyancsak nehéz irdatlan termetemmel elérni a biztonsági öv nem váll-, hanem csípőmagasságban fixált csatját. Ugyanez az öv nekem épp a vállamon fut át legfelső állásban, de ha 5-10 centivel magasabb lennék (és nő), betétes melltartót kellene hordanom dörzsvédelmi okokból. A vezetőülésre dobott CD vagy telefon egy pillanat alatt a hátsó traktus lábterébe kerül (rés van az ülőlap és a támla között). Az anyósülés lapjának dőlésszöge nem állítható, alaphelyzetben viszont lejt, az ülőlap rövid, eredmény: az utas a motor felé csúszik.

Mindezekkel együtt lehet, sőt, öt nap közös közlekedés után ki merem mondani: összességében öröm együttélni. A Fusion nem más, mint egy jó autó, ami nagyobb, csendesebb, mozgékonyabb és kevesebbet fogyaszt, mint első ránézésre gondolnánk. A tartós használat során a rideg műanyagok rondából praktikussá válnak: egy mozdulattal letisztíthatók morzsától-kutyanyáltól egyaránt.

A vasúti kereszteződéseket oly finoman abszolválja, hogy az ember csaknem megfeledkezik az előírt 30 és 40 km/h-ról) A csomagtér egykedvűen nyeli el a teszkósszatyrokat, a hűtőt, vagy a biciklit. 900 kilométernél még mindig nem muszáj tankolni és ez jó. Hogy megvenném-e? Grubi kolléga már válaszolt erre az 1.6-os tesztjében: valószínűtlen. A 3.399.000 forintos alapáron felül a tesztautó extra függöny- és oldallégzsákjaiért 160, a felnikért 120, az ABS-ért 152, a klímáért 260, a CD-s rádióért 38 ezer forintot kellene pluszban kiköhögni. Ez összesen ugye 4.129.000 Ft. Ennyire jó autó a dízel-Fusion? Hát - ezt ki-ki döntse el maga.

 
linkek
Virtuális Trabant Nevelde
 
képek
 
Videók
 
Videók 2
 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!