hírek, képek, stb., avagy www.gportal.hu/landrover
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Top 5
 
Számláló
Indulás: 2005-06-21
 
G-mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Autótesztek
Autótesztek : Teszt: MINI Cooper Cabrio

Teszt: MINI Cooper Cabrio

Örmény tudósok egy csoportja bebizonyította, hogy minden autók közül a kabrió MINI-vel lehet leggyorsabban becsajozni. A megdöbbentő eredmény mindössze négytized másodperc. A pasizáshoz - ha hihetünk a kutatásoknak - még ennyi idő sem kell.


Egy MINI szemet szúr. Egy MINI Cabrio még inkább. Mindegy, hogy csikorgó, füstölő gumikkal érkezünk a kanyarba, vagy a dugóban araszolunk csöndben, kortól, nemtől függetlenül mindenki a kocsinkat stíröli, és persze minket. Hozzá kell szokni, sőt azt hiszem ahhoz, hogy a MINI Cooper Cabriót élvezni tudjuk, kell egy kis egészséges exhibicionizmus. Vagy egy kicsivel több.


A MINI csodaszép látvány, avagy - más nézőpontból - ritka gusztustalan kis féreg. Harmadik nézőpont nem létezik, az autó annyira karakteres, hogy mindenképpen erős érzelmeket vált ki a szemlélőkből. Nekem nagyon tetszik, de mivel a One-t és a Cooper S-t is bemutattuk már, most rendhagyó módon esztétikai kérdésekkel egyáltalán nem foglalkoznék. Az említett modellektől tesztautónkat elsősorban - ó mi' furcsa - egy fekete, nyitható vászontető különbözteti meg. Az említett különbség azonban egyáltalán nem elhanyagolható, aki ült már kabrióban, tudja. Aki nem, undorodhat tovább az elviselhetetlen, magamutogató állatfajtól, aki bőszen nyeli a port egész nap, csak hogy lazaságát fitogtathassa. Pedig a kabriós is ember. Ha meg akarjuk érteni, próbáljunk ki bátran egy nyitott autót. A kabrió átmenet motor és autó között, a tér, a napfény és az arcunkat simogató szél varázsát ötvözi az utasokat körülölelő vas adta biztonsággal.


Szóval, ülünk a MINI-ben, megnyomjuk A GOMBOT, és öt másodperc múlva nyitva a napfénytető. Nem rossz, de miért állnánk meg félúton? Megnyomjuk hát A GOMBOT még egyszer, és az elektronika további tíz másodperc alatt lenyitja az autó tetejét. A két első ablakot és a két hátsó ablakcsökevényt szintén elektromosan vezérelhetjük a hőmérsékletnek, a sebességnek, az oldalszélnek és úri kedvünknek megfelelően.



Kabriózni persze inkább az elöl ülőknek kellemes, hátul a szél is jobban fúj, és két átlagos méretű férfiember mögött nem marad hely a lábaknak. Hátul a válltér is nagyon szűk, igaz, cserébe a vezetőülésben egy kosaras is elfér. A sajtóanyag szerint a MINI Cooper Cabrio négyszemélyes, szerintem inkább négybarbis, vagy 2+2 személyes lenne a helyes megfogalmazás. Mindenesetre még így is jóval több a hely hátul, mint a 206CC-ben.

Most, hogy a kötelező körökön túl vagyunk, rátérnék a lényegre. Az ok - a szépség mellett persze -, ami miatt a BMW sikerrel árulja a kisautót több mint hatmilliós alapáron, nem más, mint a volán mögött ülőt magával ragadó érzés. A születésnapi tortákra emlékeztető apróság ugyanis olyan komoly vezetési élményt nyújt, amilyet kevés autótól kaphatunk.  - gyulavitéz -

Mini MINI

Ne csak a felnőttek élvezkedjenek, a MINI a gyermekeknek is készített egy kabrió kisautót. A gyermekjáték az igazi mintájára készült, még a Hot Orange fantázianév alatt futó fényezés is a felnőtt példányt másolja. A csemeték két modell közül választhatnak, van egy sportos, pedállal hajtható, és egy különleges menetteljesítményekkel kecsegtető elektromotor hajtotta kivitel. Az autók ára Angliában körülbelül 45 és 81 ezer forintnyi angol font.

Az elektromos változatot 6 voltos akkumulátorok hajtják, végsebessége eléri a 4 km/h-t. Az elektronikus nyomatékszabályzónak köszönhetően az autó gyorsulása hihetetlenül egyenletes előre- és hátramenetben egyaránt. Vészfékezésnél vagy hirtelen megállásnál a motor automatikusan kikapcsol. Akárcsak a felnőtt MINI-ben, az autó ülése állítható, hogy a sofőr a legmegfelelőbb pozícióból élvezhesse a vezetés élményét.


A lánchajtásos, pedálos verziónál is szem előtt tartották a helyes vezetési pozíciót, itt a pedálok helyzetét változtathatjuk a gyermek méretének megfelelően. Az összeszerelés minősége, ahogy az egy MINI-től elvárható, a kategóriában kiemelkedő. Az autó vázszerkezetét acélcsövek alkotják, a karosszéria nagy szilárdságú műanyag.

Mindkét autó három és öt év közötti gyermekeknek ajánlott, a kölyök MINI Cabriókra futott kilométertől függetlenül két év garanciát vállal a gyár.


A MINI Cooper Cabrio masszív, kemény, férfias szerkezet. A játékautó-imidzs tehát csalóka, az autóban ugyanis a gázpedáltól a kuplungig, a féktől a váltókarig mindennel dolgozni kell. Minden alkatrész kifejti - és itt egy eddig nem létező, általam konstruált szakkifejezés következik - azt a jóleső minőségi ellenállást, amitől a sofőrnek az az érzése támad, hogy ő most tényleg, igazán vezet, méghozzá egy ízig-vérig sportautót. A vajpuha kuplung kényelmes, de nem sugall tartósságot, kifinomultságot, precizitást vagy megbízhatóságot, egyáltalán semmit sem sugall. Ha viszont dolgozni kell vele, a folyamatok mégis precízen, könnyeden mennek végbe, az az igazi. Ha nem dolgozni, hanem küzdeni kell valamivel, az már persze megint más. Az már a ló másik oldala. Vagy egy IFA.


Egyedül a váltóval volt problémám. Kicsit akadozik. Bármilyen más autóban lenne, szó nélkül hagynám, de a MINI-be jobb kéne. A többi szerkezet tökéletes. A Cooper egyhatos motorja 7000-ig pörög, 116 lóerőt teljesít hatezres fordulaton, maximális nyomatéka 150 Nm, 4500-as percenkénti főtengelyfordulat mellett. A biztonságos, merev karosszéria kialakításának érdekében növelték az acél oldalküszöbök lemezvastagságát, merevítőlemezeket és tartókat építettek a nyitott változatba, amitől ez a keménytetősnél jóval nehezebb lett - 1175-1250 kg felszereltségtől függően -, de még ezzel a plusz súllyal is 9,8 másodperc alatt eléri a 100-at.


A motor hangja kifejezetten morcos. Kis fordulaton nem várhatunk csodát, de 4500 környékén erősen megélénkül, és a feszes futómű meg a kicsi, nyitott kasztni hatására ott és akkor minimum 130-ra becsülnénk a lovak számát. A motor karakterisztikája csodálatos, az élmény nagyon intenzív. A 9,8 másodperces százas sprint megfelel annak, amit mostanában a kétliteres turbódízelek produkálnak, csak a szájunkon lévő mosoly szélesebb a MINI-ben, és akkor még nem is említettem a közvetlen gázreakciót. Jackie Chan vs. Akebono.


Az autó méretéhez viszonyítva nagy a nyom- és tengelytáv, és minden autóhoz viszonyítva zseniális a futómű. A MINI egyáltalán nem billeg, remek a súlyelosztása, és borzasztóan jól fordul. Az út minden részletét érezzük, a futómű mégis kényelmes, az úthibák okozta rázkódás természetesen erőteljesebb, mint egy sima személyautóban, de egyáltalán nem vészes. Tesztautónk alapesetben, mint minden rendes személyautó, némileg alulkormányzott ugyan, de nagy sebességnél erősebb kormánymozdulatra hajlamos kidobni a fenekét, vagyis kitűnő játékszer. A Cooper S 170 lóerejéhez még 30%-os diffizárt is rendelhetünk, a Cooperhez fölösleges lenne, enélkül sincs gond a kigyorsításokkal.


A váltón kívül találtam még egy apró hibát: a multifunkciós kormánykerék feláras, vagyis minduntalan nyúlkálhatunk a rádióhoz vezetés közben, de tolatóradart, ami egy ilyen kicsi autónál nem hiszem, hogy a legfontosabb kiegészítők közé tartozik, már alapáron kapunk. Ennyi. A többivel elégedett voltam. A MINI Cooper Cabrio nagyon komoly kisautó, bőven megér majd' másfél Peugeot 206 CC-t.

A szerző értékelése ertekeles

Fura szerzet, annyi bizonyos. Jellegéből adódóan a középső visszapillantó-tükörben csak keveset látunk hátra, a hátsó üléseknél kicsi a váll- és a lábtér, és a csomagtartó is aprócska. A mérleg másik serpenyőjében azonban egy komoly műszaki alapokon nyugvó gyönyörű kabrió van, ami egészen különleges vezetési élményt nyújt, két személynek praktikus és kényelmes. Minden autóban van kompromisszum. Úgy érzem, a MINI Cooper Cabrióban marginális dolgokat áldoztak fel az életöröm oltárán, egyértelműen öt csillag jár neki.

MINI MINI II Cabrio Cooper 2005

Motor

1598 cm3 soros 4 hengeres benzines
116 LE @ 6000 rpm
149 Nm @ 4500 rpm
5 seb. kézi váltó

Kombinált fogyasztás

7,3 l/100 km

Gyorsulás 0-100 km/h

9,8 mp

Végsebesség

193 km/h

Árak, felszereltségek

6 051 000 Ft

 
linkek
Virtuális Trabant Nevelde
 
képek
 
Videók
 
Videók 2
 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!