hírek, képek, stb., avagy www.gportal.hu/landrover
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Top 5
 
Számláló
Indulás: 2005-06-21
 
G-mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Autótesztek
Autótesztek : Teszt: Nissan Pathfinder 2.5D LE - 2006

Teszt: Nissan Pathfinder 2.5D LE - 2006

A Pathfinder azonnal megtetszett, ahogy megláttam az első fotókat. Erődszerű forma, mégis viszonylag kompakt, akár hétszemélyes utastér, és hát mégiscsak Nissan. Az amerikai piac szerepe miatt azonban akadtak félelmeim, amelyek szép sorban be is igazolódtak.

Ettől a látványtól még a hegyoldal is megijed, nem csak a Suzukis a másik sávban
Ettől a látványtól még a hegyoldal is megijed, nem csak a Suzukis a másik sávban

Szeretném előrebocsátani: szeretem az amerikai autókat. Pontosabban azok egy részét, elsősorban a korosabbakat, másodsorban a V8-asokat, harmadsorban a Chevy Corvette és a Ford Mustang korai megnyilvánulásait. Viszont a mai amerikai autógyártást nem tartom sokra, szerintem az autók minősége messze elmarad az európaiak, pláne a japánok minőségétől és műszaki fejlettségétől.

Ellenben: ott mások az elvárások, és ami még ennél is fontosabb, az autók ára jelentősen alacsonyabb. Közel annyival, amennyivel jobb az életszínvonal. Márpedig az ember sok mindent megbocsátana egy ötmillió forintos új Ford Mustangnak, még azt is, hogy V6-os. Merthogy a tengerentúlon ennyibe kerül a Mustang legolcsóbb változata.

És akkor csapjunk rögtön a közepébe. A Nissan Pathfinderrel hasonló a helyzet, mint a fent említett sportkocsival. Odaát annyiba kerül, hogy az ember sok minden elnéz(ne) neki annyiért - egészen pontosan 8,5 millió forintért -, sőt nemhogy elnézne, hanem mindenkit megvásárlására bíztatna.

Még innen is látszik, hogy milyen masszív
Még innen is látszik, hogy milyen masszív

De erről szó sincs, Magyarországon a Pathfinder legolcsóbb változata 1 forint híján 10 millió. A tesztautónk pedig (amire az USA-beli 33 350 dollár vonatkozik) 14,5, de a tolatókamerás, színes kijelzős navigációs rendszerrel, és egyéb luxusextrákkal megrakott változata csaknem eléri a 15 milliót. Van olyan ember, aki 15 millióért bármit is elnéz egy kocsinak?

A terep ura
A terep ura

Annak ellenére, hogy ez a jármű az amerikai modell európásított változata, sok szempontból mégsem üti meg az ilyen árkategóriában magát kellető európai és japán gyártmányok színvonalát. Katalógusa szerint elsősorban az aktív életet élő családok autója, tökéletesen alkalmas az ilyen jellegű időtöltések közbeni valamennyi közlekedési helyzet megoldására, és itt egy csomó sport megnevezése következik a kiadványban; vitorlázás, hegyi bringázás, hegymászás, siklóernyőzés, lovaglás.

A hátsó terepszög 26 fok
A hátsó terepszög 26 fok

De a honlapon azt is ígéri a Nissan, hogy az off-road tulajdonságok mellett a személyautók dinamikáját és kényelmét, valamint a kisbuszok tágasságát és variálhatóságát is nyújtja a Pathfinder.

Nem nehéz bejutni leghátra, <br />de a hely inkább csak gyerekeknek való
Nem nehéz bejutni leghátra,
de a hely inkább csak gyerekeknek való

És majdnem. A kocsi utastere akár hétszemélyesre is bővíthető: igaz, hogy a két leghátsó ülés csak gyerekeknek kényelmes, viszont ha elég az öt ülés, akkor a két pótülés könnyedén a csomagtér padlójába hajtogatható, és rögvest hatalmas rakodótér keletkezik (7 üléssel: 190 l; 5 üléssel: 515, kettővel: 2091 l). Ezt ráadásul nem csak meglepően tágra nyíló (85 fokban) hátsó ajtókon (és az oldalsóülések egyszerű ledöntésével) közelíthetjük meg, hanem a hatalmas csomagtérajtó vagy külön a hátsó szélvédő kinyitásával.

Hely az van, de középre nem szívesen ülnék
Hely az van, de középre nem szívesen ülnék

Tesztautónkban (a létező legdrágább kivitel) a hátsó üléssornál külön hőmérséklet-szabályzót találunk a két első ülés közötti kartámasz-tárolórekesz hátulján (amit persze a középkonzolról is lehet vezérelni), ráadásul nemcsak a második, hanem a harmadik üléssor is kapott két dizájnos légbeömlőt. A hátsó ülések dőlésszöge több fokozatban állítható, a lábtér hatalmas, egyedül a középső ülés szűkössége lehet probléma (de ezt alapvetően a 40-20-40 arányban felosztott hátsó üléssor határozza meg).

A műszefal műanyagai kissé igénytelenek a vételárhoz képest
A műszefal műanyagai kissé igénytelenek a vételárhoz képest

Az első üléssor is kényeztető, bár a hatalmas bőrfotel sokkal hívogatóbb, mint amennyire kényelmes, ráadásul az autó tankszerű mérethez képest kissé szűkősnek érződik a tér. A kiszolgálás viszont kifogástalan: színes tolatókamera, kulcs nélküli bejutási és indítási rendszer, fűthető, elektromos állítású ülések, navigációs rendszer, tempomat... nemhiába. Szóval tényleg tágas, tényleg jól variálható. Tényleg mint egy kisbusz.

Az off road tulajdonságokkal sincs semmi baj, sőt. Az adottságok nagyszerűek: az összkerékhajtási rendszer az X-Trailből származik, pontosabban annak továbbfejlesztett változata. A kocsi alaphelyzetben hátsókerék-hajtású, de az elektronika azonnal besegít az első kerekek meghajtásával, ha kipörgést észlel hátul.

Összkerékhajtás, felező
Összkerékhajtás, felező

A rendszer kezelése borzasztóan egyszerű (elvégre amerikai autóról van szó): a váltókar előtt, a középkonzol alján található forgókapcsoló segítségével választhatjuk ki az üzemmódot. Ezek pedig: 2wd, auto, 4wd hi és 4wd lo. Vagyis hátsókerék-hajtás, automata üzemmód, összkerékhajtás automata középső differenciálzárral, összkerékhajtás nyomatékszorzó osztóművel (felező). A teljesen elektronikus felügyeletű rendszernek további segítséget nyújt a menetsegítő berendezés.

Kifelé is könnyen jött
Kifelé is könnyen jött

A gyakorlatban mindez nagyszerűen és egyszerűen működik, szokásos terepakadályainkon például a felező-összkerékhajtást használtuk, és bizony nem találtunk olyan helyet, ami kifogott volna rajtunk. A 25,4 centiméteres hasmagasság, a nagy első és hátsó terepszögek, a kocsi aljának védelme, a hosszú rugóutak, illetve a meglehetősen masszív felépítés valódi igáslónak is alkalmassá tennék a Pathfindert. Ez volt például az első olyan autó a Totálsár történetében, amivel le tudtunk ereszkedni a vizesárokba, és persze könnyedén ki is tudtunk jönni belőle.

A harmadába kerülő Navarra pick-up <br />is így néz ki szemből
A harmadába kerülő Navarra pick-up
is így néz ki szemből

A Pathfinder megérdemelné, hogy a cikk további részében kizárólag terepező képességeit fényezzem, de sajnos kell a hely a rossz hírnek is. Mert ugye a honlap személyautós kényelmet és menetdinamikát ígért. Nos, ez finoman szólva csúsztatás. Vagyis vezetés közben nyoma sincs a terepen tapasztalt és a formatervben is uralkodó a bunkerszerű, biztonságot sugalló, elpusztíthatatlan és rendíthetetlen érzésnek.

A Pathfinder ugyanis úgy viselkedik aszfalton, mint egy klasszikus terepjáró vagy mint egy pick-up. A modern, precízen kormányozható és országútra hangolt SUV-okkal ellentétben gyorsításnál megemeli az orrát, lassításnál nagyot bólint, a tempós kanyarodást is csak akkor kezdi el, amikor a karosszéria dőlése már kezd ijesztővé válni - legalábbis ha valaki személyautós dinamikára vágyik.

A leggyengébb láncszem: hangos és a teljesítménye is kevés a nagy vashoz
A leggyengébb láncszem: hangos és a teljesítménye is kevés a nagy vashoz

Mindezt tetézi a hangos és erőtlennek érződő motor, illetve az ötfokozatú, automatikus váltó küzdelme a két tonna feletti saját tömegű monstrummal. A 174 lóerős, 2,5 literes turbódízel egyszerűen kevés a 2,2 tonnás saját tömeghez (nemhiába, Amerikában csak a V6-os négyliteres benzinmotorral forgalmazzák), ami nem könnyíti meg a városi közlekedést.

Földúton minden rendben
Földúton minden rendben

A Pathfinderrel leginkább lendületből lehet sávot váltani, hirtelen gyorsítás szinte megoldhatatlan feladat elé állítja a váltót és a motort, előbbi többszöri visszakapcsolással igyekszik kellő nyomatékot kipréselni az utóbbiból. Ez azonban időbe telik, és mire készen állunk, hogy felvegyük a szomszéd sáv ritmusát, a kiszemelt hely rég odaveszett. A tömeggel szemben folytatott heroikus küzdelem a fogyasztáson is meglátszik: a városi átlagot körültekintő figyelemmel lehetett 13 liter alá szorítani.

A harmadik üléssor mögött 190 literes a raktér <br />(csomagtérrolóig mérve), de legalább heten is beférnek
A harmadik üléssor mögött 190 literes a raktér
(csomagtérrolóig mérve), de legalább heten is beférnek

S volna itt még valami, amit már szinte félve jegyzek meg: a csomagtartóban, az egyébként bosszantóan körülményesen használható, csomagtérrolónak nevezett kalaptartó oldalsó tartóelemeinél olyan illesztési hézagot fedeztem fel (mindkét oldalon), amihez foghatót Nissanban még sohasem láttam. Ez még hétmillióért sem menne el.

A szerző értékelése ertekeles

Jó formájú, bőrbe kötött, luxussal átitatott, hatalmas belső terű karosszéria. A Pathfinder mégis olyan, mint egy pick-up: terepen király, aszfalton béna. Mindehhez drága, és sokat fogyaszt. A jó forma miatt 3 és fél, egyébként 3 csillag

 
linkek
Virtuális Trabant Nevelde
 
képek
 
Videók
 
Videók 2
 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!