hírek, képek, stb., avagy www.gportal.hu/landrover
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Top 5
 
Számláló
Indulás: 2005-06-21
 
G-mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Autótesztek
Autótesztek : Próba: Toyota 2.2 D-4D és Hilux - 2005

Próba: Toyota 2.2 D-4D és Hilux - 2005

Nem totojázik a Toyota, egyből kettős bemutatót tart újdonságaiból. A zsír új dízelmotort és a zsír új Hiluxot tolta az arcunkba. Azért külön, mert a kettőt egyberakni túl nagy bátorságot igényelt volna.


Nincs semmi baj a Toyotával, jó autókat csinál már régóta, csak valahogy a bátorság hiányzik. Autói ugyanis pont annyira unalmasak, amennyire jók. Elkelne a vezetőségbe egy Frici, a vállalkozó szellem fajtából, aki vállalna mondjuk egy kabriót is, mert ugye az sincs nekik.

A Corolla Verso valójában szemernyit sem változott, csak a motor új hozzá. Kicsit maszatoltak ugyan a felszereltségekkel, de a lényeg a motornál van. Sőt mindjárt motoroknál, mert a kettő-kettes dízelből rögtön kétfélét programoztak. Manapság ugyanis a dízel teljesítményét a befecskendezés és a turbó vezérlésével szabályzzák, meg mindenféle szűrők beiktatásával. Így aztán a szóban forgó motor tudhat 136 lóerőt vagy 177-et, ahogy a vásárló kéri.


Mindkettő forradalmi újítása - ahol a forradalom a kategóriára korlátozódik - az alumínium hengerfej. A 177-es - típusnevén 180 - további egyedülállósága a 15,8:1 kompresszióviszony, amiről elsőre nem derül ki, miért is jó. Aztán belegondolva rájöhetünk, hogy kisebb sűrítési viszonynál a motornak kisebb erőt kell kifejtenie a sűrítési ütemben. Némi logikával hozzátehetjük, hogy ez magával hozza a hatásfok és a teljesítmény emelkedését, valamint a fogyasztás csökkenését. És mi másnak örülhetnénk ilyen időkben, amikor egy mexikói-öbölbeli hurrikánnak a hírére is emelkedni kezd még a környező országokból becsordogáló olaj ára is?


De nincs is szükség magyarázkodásra, az erősebb motornak nem kell cégér. A nagyjából 100 kilométeres autópályán lenyomott próba során megállapítottam, hogy rendesen lép a gép. Észre sem vesszük, máris elhasználtunk négy-öt fokozatot a váltóból, és a jogosítványunkkal játszunk. Ez kellett nekünk. Amíg a Verso ezen verziójának színre lépésekor még az 1,6-ost is sportosnak nevezte valaki - és egyáltalán nem nyelvbotlás volt -, mostanra ért be a sportos családi egyterű fogalma, ami ráadásul még dízel is.


Egyetlen problémája volt mindössze: nem tudta, hogy egy hete a Volvo D5-tel repesztettem hasonló körülmények között. Így nem készülhetett fel arra, hogy a két motor közti 8 lóero különbséget leplezze. És észre is vettem az eltérést, ami egyébként hihetetlen lenne, így arra gondolok, hogy a különbség nagyobb. Persze a Corolla Verso kipufogójában biztosan sokkal kevesebb olyan anyag van, ami jobb, ha katalizátorban (D-CAT ugye) marad, ezt a különbséget viszont szerintem senki sem veszi észre.

Ha viszont nem hasonlítgatom máshoz, azt kell mondanom, mindenki elégedett lehet ezzel a motorral. A hozzá fejlesztett hatsebességes váltóval 9 másodperc alatt van százon, és a Volvo is csak valahol 180 km/h körül mutat nagyobb vehemenciát, ami ugye túl van minden határon, határainkon belül. Lehetne még ódákat zengeni az apróságokról, de azt meghagyom a katalógusbúvároknak. A lényeg, hogy az erősebb moci pironkodás nélkül állhat a kategóriába, a kisebb izomzatú pedig a kifutó 2,0-es dízelt fogja váltani, miközben annál jócskán erősebb.


HILUX-történelem

Hilux 1968

Bármennyire meglepő, ez a generáció már a hatodik. Az első 1967-ben jelent meg, a Toyota azzal alapította az egytonnás teherautó kategóriát. Az elmúlt 38 évben közel 12 millió darabot adtak el belőlük szerte a világban. Javarészt persze az USA környékén mutat nagyobb sűrűséget a vásárlói jelenlét. Még a Vissza a jövőbe című filmben is egy Hilux volt az ifjú időutazó álmai netovábbja, amit még az első rész végén sikerül kipróbálnia. Aztán telt-múltak az évek, jöttek és mentek a divatirányzatok, a Hilux meg töretlen lendülettel állta a sarat.



Hilux 1972

A mostani megalkotásánál a huszonegyedik század minden erejét megpróbálták felhasználni. A közvetlen elődhöz képest is nagyon sok mindent alakítottak át. Szám szerint 43 alkatrész újult meg. Az alváz szélesebb lett, az első futómű az utolsó csavarig megújult, a hátsót csak részleteiben módosították. Így a fordulókör sugara 5,9 méteres lett. A 2,5-ös második generációs common-rail motorról most inkább nem beszélnék. Maradjunk annyiban, hogy szerintem nem ide való. A 4x4 változatban 260 Nm-t, 2x2-nél 200 Nm-t kevésnek mondva erős túlbecslés.


Hilux 1978

Ami viszont tényleg a kornak megfelelő az az aluminiumhűtő és a teljesen rozsdamentes kipufogórendszer. A hajtás a szokásos; alapban hátsókerék, kapcsolható négykerék és felező. A négykerék-hajtásból kettőbe való kapcsolás nincs sebességhez kötve. Fordítva viszont max. 80 km/h sebességnél lehet. A felező ki-be kapcsolása pedig csak 8 km/h-s tempó alatt lehetséges.


Hilux 1984

Az ADD (Automatic Disconnecting Differential) az első kerekek hajtását kapcsolgatja ki-be az útviszonyok függvényében. A hátsó hajtás pedig LSD-t kapott (Limited Slip Differential), ami a csúszós utakon jelent segítséget a kezelhetőségben. Üres platónál a hátsó tengely alacsony terheltsége miatt, LSD ide vagy oda, lehet szép kereszteket fordulni hajtűkanyarokban. Persze nem erőből, csak lendületből.


Hilux 1988

A jövőben első difizár beépítését is tervezik. Reméljük egy erősebb motorral. A felépítményeknél három teljesen különböző a választék A Single Cab kétszemélyes bódét jelent, két méternél is hosszabb platóval. Az Extra Cab ennek némileg megnövelt utasterű, tehát csökkentett platójú változata. A Double Cab pedig a négyajtós, másfél méter hosszú rakodótérrel.



Hilux 2004

Hilux 2001

Hilux 1997

Mindennek ismeretében teljesen érthetetlen, hogy ezt a vadiúj, erős motort miért nem rakták be a vadiúj Hiluxba. Az ugyanis kizárólag a 2,5-ös, 100 LE-s dízellel rendelhető. Agyrém. Pick-up játék motorral. Eszem megáll. Meg is kérdeztem a közelben levő nagykutyát, nem lehetett volna-e esetleg az új motort mixelni az új autóval? Azt mondta: NEM. És később esetleg lehet majd... NEM. Akkor talán valami újat... NEM.


Kaizen, ugye? Meg vásárlói tapasztalatok kifürkészése, mí? Hát nem hiszem el, hogy mindenki más hülye lenne, csak a Toyota repülő. A magyarázat ugyanis az volt, hogy a kutatások azt bizonyították, hogy ennek a kategóriának a vásárlói ezt a motort szeretik, sőt ezt akarják a pick-upjaikban használni. Tehát az új Navara 174 lóereje teljesen felesleges, ahogy a Mitsubishi ősrégi 115 és 133 lóerős pick-upja is csak parasztvakítás. Talán aki ilyet vesz, direkt kiszedeti a felesleges lóerőket a svájci lóerőtlenítő géppel? A nyomatékról nem is beszélve, pedig az is a legalacsonyabb mind közül.


Amíg nem vezettem, már-már elhittem, hogy mégis elég lehet, de aztán kiderült, hogy még autópályán sincs semmi értelme, de ne szaladjunk előre. A tesztúton hegyi szerpentinen haladtunk először felfelé. Erőtlen volt a kicsike itt is, de ekkor még nem tudtuk, hogy nem csak az emelkedo miatt-e. Aztán jött az a rész, amit azért iktattak a programba, hogy a bemutatón többször is elhangzott kiváló off-road tulajdonságait is megtapasztaljuk – mert alul beburkolták rendesen, motor-futómű, minden védve. Nos hát, az alsó védelem nem minden. Terepszögek hiányában ne beszéljünk off-road tulajdonságokról, ha kérhetem. Ez már megint olyan, mint az 1,6-os motorú családi egyterűt sportosnak nevezni. Talán másfél év múlva a Hilux is az lesz, aminek most nevezik.


Inkább maradjunk a négykerék-hajtásos teherautó- -tulajdonságoknál. Ezeknek legalább megfelel. Háromféle kabinos változatban rendelhető, így az egyedül dolgozó maszek kőműves mellett a villanyszerelő-brigád is megtalálja a magának megfelelőt. És még télen is fel tudnak menni a hegyre kipofozni egy villát. Ha viszont távolabbi melót vállalnak, mindenképp számoljanak a jelentős menetidővel.

A jármű végsebessége ugyanis autópályán, két személlyel, mindenféle ipari cucc nélkül 150 km/h. Ami valójában még nem is lenne baj. Viszont úgy viselkedik, mint egy Barkas: ha meglátja az emelkedőt, magától visszavált. Nem siratófalról van szó, még csak nem is az M7-es érdi emelkedőjéről. Sokkal kisebb domborzatokra is csak úgy hajlandó felmászni, ha kikapcsoljuk a klímát és a világítást. Ellenkező esetben pikk-pakk lelassul 100 km/h alá. És visszagyorsítani egy örökkévalóság, ezért aztán az előzés szót nyugodtan törölhetjük memóriánkból.Ezt leszámítva viszont nagyon barátságos a gépjármű. Kívülről is szép, belül sincs mibe belekötni, teljesen jól magamra tudtam alakítani a vezetőülés-kormány kombót. Funkcionalitása pedig egyértelmű. Természetesen az ára fogja eldönteni, a legenda tovább tud-e élni. Mivel nálunk csak novembertől lehet kapni, erre a kérdésre majd visszatérünk. Én vennék egy Corolla Versót meg egy Hiluxot. Beraknám az erős motort a pick-upba, a gyengét a Versóba, és a Versót eladnám... hehe.

 
linkek
Virtuális Trabant Nevelde
 
képek
 
Videók
 
Videók 2
 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?