hírek, képek, stb., avagy www.gportal.hu/landrover
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Top 5
 
Számláló
Indulás: 2005-06-21
 
G-mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Autótesztek
Autótesztek : Német humor - VW Polo Fun

Német humor - VW Polo Fun

Végre egy találó név! A Polo Fun minden szemszögből mókás kisautó, akár árát, akár menetteljesítményeit vizsgáljuk. Na jó, úgy is mókás, sorban jöttek oda a mosolygó benzinkutasok, fiatal és kevésbé fiatal fiúk, lányok kopasztól hippiig, hogy kedvtelve nézegessék: "Hát ez meg mi?"


Nézzük, mitől Fun a Fun. Egyrészt a Star-Trek betűtípusú feliratoktól, másrészt az emelt hasmagasságtól, harmadrészt az itt-ott felbukkanó külső dizájnelemektől. Ilyen a tetőkorlát, a szürkére fújt műanyagbetétek a lökhárítókon és körben az autó alján, no, meg a szintén szürke visszapillantó tükrök. A leglényeg egyértelműen a négy darab, tizenhetes, nyolcküllős könnyűfém felni. És most olyat mondok, amit fizikai találkozásunkig nem gondoltam volna: nekem tetszik.


Igazából csak a gallytörő rács hiányzik, hogy végképp hűdecool-hűderöhejes táborokra ossza a társadalmat. Mit tegyünk, ez a trend, egyre több az igazából értelmetlen, de dögös kiskategóriás pszeudo-terepjáró, a Ford Fusion, a Rover Streetwise, sőt, voltaképpen a Suzuki Ignis is ide sorolható, csak annak nincs polgári változata. Persze nem baj ez, varietas delectat.


Belül semlegesen kellemes - kellemesen semleges Polo-környezetet találunk a VW szokásos szép, nagyautós óráival, a divattá vált kék-piros műszerfalfényekkel, kemény, de kényelmes ülésekkel. Kiváló minőségű felhasználói felületek ahová csak nyúlok, kilincstől a kesztyűtartóig, biztonsági övtől a kézifékkarig minden rendben van. Aljas szándékú, cinikus kezem, szemem mindenről lecsúszik, nem talál kapaszkodót, már-már elsüllyednék, de akkor megszólalnak a fanfárok, csoda történik: erősen megmarkolom a SORJÁS INDEXKART, hogy bele ne csússzak végleg a német nagyipari tökéletesség újautó-illatú gyilkos mocsarába.


A Polóval ki lehet autózni a világból, csendes, kényelmes - és ez is nagy. Akárcsak a többi VW-ben, egy-két milliméterrel itt is fel kell emelnem az ülést a legalsó pozícióból, hogy egyáltalán kilássak, pedig a kategóriában ez nem igazán jellemző. Kicsit kopogósak a műanyagok itt-ott, de engem ez sohasem zavart, a fürdőkád is kemény, mégis szívesen tartózkodom benne. A textíliák a szokásos kissé sprőd, de elnyűhetetlen VW-érzést adják, a kapcsolók, gombok határozottan és pontosan működnek, az ablakemelő-kapcsolók - szintén a kategória átlagától eltérően - tökéletesen kézreállnak, ráadásul az elsők automaták.


Egyetlen funkcionális hiba akad a kabinban, egész pontosan a klímában. A VW egyszerűbb, Climatic névre keresztelt automata légkondicionálója volt a kocsiban, ez ventilátorerőben és levegőkevergetésben az emberre hagyja a munkát, csak a beállított hőfok tartásáról gondoskodik. Ezzel nem is lenne baj, viszont ha a klímát kikapcsoljuk - amire a később kivesézendő gyengécske motor miatt gyakorta van szükség -, akkor pár perc elteltével dögletes bűz kezd áradni a rostélyokból. Talán egy halott hörcsög a rendszerben? 2-3000 kilométeres futásteljesítménnyel azért ez egy kicsit érthetetlen.


Tesztautónk VW-mércével nézve dúskált extrafelszerelésekben, mint a meglepő módon feláras ABS, a már-nem-is-mondok-semmit hátsó fejtámlák, félautomata klíma, Gamma rádiómagnó. A néhány apróság összértéke 310 000 forint, amivel a tesztautó ára csaknem négy és egynegyed millióra kúszik fel. Huh. Ugyanakkor széria a négy légzsák, az elektrohidraulikus kormánymű, a négy villanyablak, a centrálzár, a fűthető elektromos tükrök és a ködlámpák.


A Polo Fun mindennapi körülmények között, városban ráérős stílusban nagyon jól vezethető - hisz erre tervezték. A kormány könnyű és pontos, a fékhatás precízen adagolható, a fék mégis működik már kis pedálerőre is. Kuplungolni nagyon könnyű, a Polo tengelykapcsolójának fogáspontja azonban határozottabb, mint az ötös Golfé. Kitűnő a váltó - egyszerre hátrány és előny, hogy gyakran kell hozzányúlni.


Mert a motor az igen harmatos. El sem merem képzelni, mit csinálna a Polo egy 1,2-es háromhengeressel, amikor még ezzel a 75 lóerőt és 126 Nm-t leadni képes, 1390 köbcentis tizenhat szelepessel is megáll a tudomány, ha egy kis dinamika kéne. Városban autózva is gyakran kell négy-ötezres percenkénti fordulatig űzni a motort egy-két sávváltáshoz vagy előzéshez, ha kiérünk az országútra, akkor pedig már angyali türelemre van szükségünk, ha a nagy nehezen megszerzett, 100-120-as haladáshoz szükséges lendületünket elrabolja egy kiforduló teherautó vagy egy tétova nyugdíjas. Hogy nulláról százra mennyi kell az autónak, annak sajnos elmulasztottam utánamérni, de hogy kettesben már nyolcvannál vége van a világnak, az igen érdekes. Egyszer autópályán nagy békességben csaknem sikerült elérnem a 160-at. Katalógusadatokat nem tudok mondani, a Fun annyira új, hogy még a németországi VW-honlapon sincs róla semmi. Az állandó padlógázhoz képest a 7,9 literes tesztfogyasztás már nem is rossz érték.


A Polo Fun legnagyobb baja mégsem ez a sokat szidott motor. Komikusan impozáns látvány a Polón a négy irdatlan, tizenhét hüvelykes felni, a rajtuk feszülő 215/40-es gumik és a messze magasan ezeken trónoló kasztni - attitűdtől függően röhöghetünk rajtuk, vagy gondolhatjuk, de menő ez a VW! (Azért ha kiderül, milyen kevés és milyen szégyenlős ló búvik szerényen a motorházban, már inkább csak az előbbi marad.) A négy malomkerék a Polo Funnál sajnos inkább hátrány, mint előny; akárcsak az emelt hasmagasság, ami valószínűleg egyszerűen nagyobb rugók alkalmazásában, valamint az ezekhez állított kerékdőlésben és -összetartásban merül ki. Egy kerékkel járdaszegélyre állva kiderül, hogy lefelé nemigen nőtt a rugóút, ugyanakkor keményebb sem lett a futómű: a járdán lévő kerék besimul a dobba, a mögötte lévő pedig nem éri többé a talajt.


Mindig kíváncsi voltam, milyen érzés foghatta el '97 novemberében svéd kollégánkat, amikor elkövette azt az emlékezetes borulást a Mercedes A osztályával, 60 kilométeres óránkénti sebességnél, bizonyos rénszarvasok kapcsán. Azt javaslom a Volkswagennek, fontolja meg az ESP beszerelését már az alapkivitelű Funba is, mert 70-80-as tempónál közepes vagy erős fékezésnél a kormányt elrántva a kisautó igencsak úgy viselkedik, mint aki borulást fontolgat. Nem egyszerű ilyenkor újra egyensúlyba hozni a stabilitását vesztett Polo Funt. Ebben a sajátságos tréfában szerepet játszhatnak az igen széles gumik is, az autó nem csúszik, inkább billen.
 
A legolcsóbb, 1,4-es Polo Fun, tehát extramentes tesztautónk ára picivel négymillió forint alatt maradt: 3 940 000. 5 292 000 forint a száz lóerős PDTDI, leírom betűvel is: öt egész háromtized millió. Egy Polo. Igaz ebben széria az ABS. A konkurenciáról csak annyit, hogy a legolcsóbb Fusion hárommillió alatt lapul, a legdrágább, 1,4-es TDCI 3 974 000 forint. Mit mondhatunk erre: aki mindenáron emelt hasmagasságú, városi ál-terepjárócskát szeretne, döntsön tehát belátása szerint. Az biztos, hogy a VW Polo Fun kimondottan szép kis autó, valamint két darab, egymáshoz és jó pár tekintélyelvű autós lelkéhez igen közel álló krómbetű ragyog az orrán. Biztos megéri. Az én ízlésemnek kicsit sok a lifestyle és kicsit kevés a tudás.

 
linkek
Virtuális Trabant Nevelde
 
képek
 
Videók
 
Videók 2
 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!