hírek, képek, stb., avagy www.gportal.hu/landrover
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Top 5
 
Számláló
Indulás: 2005-06-21
 
G-mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Autótesztek
Autótesztek : Bocsánat - Mercedes ML 320CDi

Bocsánat - Mercedes ML 320CDi

Kisebbségi érzése van? Bizonytalan? Vegyen ML-t, és mindent megengedhet magának. Sőt mások kérnek majd elnézést.

A kerekek kitöltik az odújúkat
A kerekek kitöltik az odújúkat

Terepjáró? Aha. Nagy, biztonságos családi egyterű? Aha. Vajon ki a rossebet érdekelnek az ML potenciális vevői közül az autó konkrét tulajdonságai vagy a funkcionalitása? Eltekintve a valószínűleg egészen minimális kivételtől, az ML-t bizony elrettenteni veszik. Egy ML-ben ugyanis bármit megtehetünk, hiszen a puszta látványa is lábremegésre készteti a mindennapi autóst vagy gyalogost. Már külsejében is rémiszt a nagy test, nagy élvezet. Nem csoda, ha annak, aki meglátja, rögtön vizelettartási problémái lesznek. Igen, ez az az autó, aminek nemcsak a presztízse hatalmas, de nagy valószínűséggel az is hatalmas, aki kiszáll belőle, és simán lehet, hogy feje búbján megcsillan a napfény.

Sokan csak ezt látják belőle
Sokan csak ezt látják belőle

Ezen körülmények jól ismertek az autós társadalomban, így nagyon előzékenyen viselkednek vele, ha az útjába kerülnek. Most lehetne sokat beszélni a hagyományos ML-vonalvezetésről, a hűtőrács vastag csíkjairól és a rajta levő óriási csillagemblémáról, de teljesen felesleges. A motor, a váltó, de még a műszerfal is közel ugyanaz, mint a korábban nálunk Járt R-ben, így kár több betűt pazarolni rájuk.

Mindene nagy
Mindene nagy

Valószínűleg a vevőkört sem érdekli túlzottan, milyen vezetési élményt nyújt, vagy funkcionálisan mennyire megfelelő, hiszen az előző ML-szériából is adtak el, pedig az eléggé gáz volt minden tekintetben. Itt némileg javult a helyzet. A jelenlegi ML már teljesen autóhatású, valójában minden tekintetben megfelel annak, amit eddig is gondoltunk róla, csak eddig nem volt igaz.

A rögzítőkészlet
A rögzítőkészlet


Most tényleg egy olyan luxuskategóriás négykerék-hajtású kamuterepjáróról van szó, ahol külön táskácskában rejlik a csomagtér cuccrögzítő rendszere, viszont a memóriás ülésekhez nincs többfokozatú vándormasszír-funkció. Tolatóradar viszont van, ebből pedig arra lehet következtetni, hogy hátranézni felesleges. A mögöttünk kullogó alattvalókkal nem foglalkozunk, viszont a saját cuccunk biztonsága fontos, legyen az golftáska vagy megkötözött kezű adós.

A Merci-csillag

Az egész Gottlieb Daimlerrel és Wilhelm Maybachhal kezdődött, amikor a Mercedes még sehol sem volt - de még Benz neve sem -, és egy gázmotorgyár szerepel a történetben. Mégpedig Nicolas August Otto deutzi gyára, ahol Daimler és Maybach dolgozott. Az Otto által 1876-ban szabadalmaztatott négyütemű motor sorozatgyártását készítették elő.


Mivel Daimler 1872 és 1882 között volt műszaki igazgató a deutzi gyárban, erre az időszakra tehetjük a Mercedes jól ismert csillagjelének megszületését, bár konkrétan csak később lett azzá. Az történt, hogy Daimler egy képeslapot küldött haza a családjának Cannstattba, amin a háromágú csillaggal jelölte meg deutzi lakását.

Itt egy kicsit megszakad a történet, csak pár évvel később nyer jelentőséget a képeslap. 1882-ben Daimler összeveszett Ottóval, és elhagyta. A saját cannstatti villájának műhelyében dolgozott tovább Maybach barátjával. A közös munkát már a DMG (Daimler-Motoren Gesellschaft) cég fedte le, aminek mindenképpen kellett egy logó. Daimler fiai, Paul és Adolf emlékeztek apjuk csillagos képeslapjára. Ennyi.

Az ülés alakú ülésállítás
Az ülés alakú ülésállítás
 
 

Pedig az ML alapjaiban nem erről szól, vagyis nem erről kéne szólnia. Olyan jó lenne arról írni, hogy a több mint két tonnás, és a már ecsetelt presztízstulajdonságú autót már 15 milliótól meg lehet venni. Vagy hogy a 320 CDi-be szerelt dízelmotor és a hétfokozatú automata váltó (munkanevén 7G Tronic) elvesz minden maradék örömöt és jelzést, amit vezetés közben kaphatnánk. Emellett a váltó még lusta is, de nagyon. Meg azt, hogy senki se képzelje, hogy az ML-t olyan vezetni, mint egy személyautót, mert a kanyarokba bele kell masszírozni, meg aztán alaposan dől is. De sajnos ezeknek a soroknak nincs hallgatói füle. Nem figyel rájuk senki.


Az érdeklődést az kelti fel, ha elmesélem, mi történt, amikor három percig tartottam fel a sort egy benzinkúton, mert a nyitott ajtótól nem fértek el az ML mellett. Nos, semmi sem történt. Míg a kabátom halásztam elő a hátsó ülésről, és felvettem, vártak az autósok. Sem dudaszó, sem bekiabálás. Sőt. Mikor végeztem, a mellettem elhaladó Peugeot vezetője halkan ennyit mondott: bocsánat. Hát igen, egy ML akaratlanul is tekintélyt parancsol. Igazi tekintélymaker, kisebbségi érzésben szenvedőknek ideális gyógymód.

A környezet nem annyira adrenailn növelő
A környezet nem annyira adrenailn növelő

A trón
A trón

Az ülésből magasról tekintünk a többi autósra, ha unjuk az automata lomhaságát, a kormány hátsó felén levő gombokkal váltogathatunk is. Kicsit több mint 220 lóerő nem a világ ekkora súlyhoz, de nem is kell ezzel törődni. Megy, ahogy megy: egy hasonló motorral szerelt E kombihoz képest lassan, de biztosan. Fogyaszt, amennyit fogyaszt - olyan 10-12 körül -, de ez mégiscsak egy ML, és 510 Nm nem tréfadolog. Menet közben a helyettünk mindent elvégző elektronika gondoskodik a biztonságról, a védelemről, a kényelemről, vezetés közben kívülről szinte semmilyen inger sem ér. Csoda-e hát, ha az ember nem figyel másra, csak magával törődik, és hozzáidomul a képhez, amit egyébként is feltételeznek róla a kívülállók?

Ismerős rész ez is. Csak egy-két gomb az eltérés
Ismerős rész ez is. Csak egy-két gomb az eltérés

Ott a kanyarba világító lámpácska
Ott a kanyarba világító lámpácska

Ők csak azt látják, hogy ha befordul az ML egy utcába, kigyullad a fényszóró alatt egy másik lámpa, így világít be a kanyarba. A gyalogosok riadtan menekülnek a fal mellé, az autósok meg félrehúzódva adnak utat. Az elöl-hátul kettős keresztlengőkaros futóművel és a 235/65 R17-es gumikkal még azt sem venni észre, ha az autó kicsit felszalad a járdára. De nincs erről szó, ugyanúgy ülök az ML-ben, mint más autóban. Nem tettem semmi különlegeset.

Műszerek csőben
Műszerek csőben
 
A környezet provokálja az ML-est. Hatalmas méretével, még ha akarna, sem tudna csendben megbújni a forgalomban. A lábunk alatt rejlő erőkkel meg aztán pláne nem megy a mimikri, átcsúszik minden taxiszöldön. Milyen lehet a 510 lóerős ML 63 AMG? És akkor ehhez párosul a többi autós távolságtartó viselkedése. Az egész így együtt kész rémálom. Félek az új ML-től. Kényelemben, megjelenésben a Merci régi egyéniségét hordozza, de a körítéssel az elődök sajnos eljátszották a megítélést. Nemcsak súlyos személyiségtorzulást okozhat a tulajdonosnál az ML tartós használata, de a kevesebb pénzű - tehát kisebb, olcsóbb autóval járó - autósokban további félelmeket kelt.

Márpedig sok lesz belőle, mert elég jó. Figyeljenek, én megmondtam.

 
linkek
Virtuális Trabant Nevelde
 
képek
 
Videók
 
Videók 2
 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!