hírek, képek, stb., avagy www.gportal.hu/landrover
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Top 5
 
Számláló
Indulás: 2005-06-21
 
G-mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Autótesztek
Autótesztek : Delfinorr lüke lámpákkal - Daewoo Matiz SE

Delfinorr lüke lámpákkal - Daewoo Matiz SE

A vicces ember jobb kezét ökölbe szorítja, mutató- és hüvelykujját kinyújtja, a képződött "pisztolyt" halántékához emeli, bal keze mutató- és középső ujjával arcán szeme alatt lefelé húzza a bőrt, majd megkérdi: Mi ez? Tízből tízszer a válasz: Jimmy. Pedig a helyes megfejtés: Daewoo Matiz tankol.

Azért aranyos. Külsejével rögtön meghódítja a női szíveket, különösképp igaz ez a gyakran látható aranyszín fényezéssel ellátott példányokra. De mit is mondok: aranysárga az! És van még: Casablanca fehér, Kobaltkék, Szuper-piros, Sötét zafír, Égkék, Levélzöld, Narancssárga, Halvány ezüst (forrás: http://www.daewoo.hu/ ).

A tulajdonságokat en bloc tekintve a kocsival semmi gond; ár-érték arány és funkcionalitás tekintetében a bevallott célcsoport, a "friss házasok, egyedülálló fiatalok - főleg diákok - , a fizetésből élők, a kisvállalkozók és a háziasszonyok" minden kívánalmának megfelel. Olcsó, keveset eszik, igénytelen, jópofa és elvisz A-ból B-be. Különösen, ha A és B egyazon városban található.

Nem is lenne koreai, ha nem lenne ősatyja: a Matiz a '80-as évek elején kitalált Suzuki Alto, illetve az annak alapján nyugvó Tico fő szerkezeti elemeit rejti. Az alma azonban jó messze esett a fától; a Giugiaro nevével fémjelzett, újonnan kreált karosszéria kívülről nézve kellemesen gömbölyded, mókás a delfinszerű orr-rész a lüke lámpákkal, látszik, hogy Matyi külseje nem egy japán antik autó ráncfellvarrásával született. A 13''-os felniket takaró szolíd "ötküllős" dísztárcsákkal, tetőkorláttal, a kasztnit körbefogó kontúros dodzsemkerettel, elöl a határozott levegőbeömlőkkel az autócska könnyed, sportos, fickós képet mutat.

A szemlélő jó érzése megmarad az utastér négy ajtaja valamelyikének feltárása után is. Előre könnyű beszállni, hátra pedig jóval könnyebb, mint pl. a Swiftbe; tervezéskor az ajtók mérete a karosszéria nyújtása nélkül nem volt növelhető. A beltér színvilága világos, vidám. Essünk túl gyorsan a negatívumokon: az ajtókat takaró egybeműanyag kissé igénytelennek hat, de ez az olcsó megoldás a kategóriában megszokott, sőt: a VW Polo hasonló minőségű belterére gondolva lehet, hogy - a jelenlegi paradigmákból levezetve - ez a jó minőség jele. Nagyon gyatra viszont a műszerfal, a kapcsolók és a kilincsek egyforma fekete műanyaga: ezeket az elemeket nyilván ledarált vásári játékpisztolyokból fröccsöntötték újra.

Ha előre ülök a 180 centimmel és beállítom az ülést (a támla dőlését a veszélyes, bár gyors japános billentéssel), nyugodtan beülhetek magam mögé hátra: a térdem éppen nem éri a hátam. Ekkor tűnik fel a fejtér nagysága is; az egyenesen hátravitt tetőlemeznek köszönhetően jóval kellemesebb hátul a Matizban magasnak lenni, mint például a Golf IV-ben. Üljünk vissza magunk elé: a kezelőszervek egyértelműek, jók, bár a bajuszkapcsolók a 15 éves japán autókból köszönnek vissza.

Jó pont, hogy a hátsó ködlámpa kapcsolója a világítás lekapcsolásakor elfelejti, hogy valaha is fel volt kattintva. A német újságírók örvendezhetnek, a vészvillogó kapcsolójáért egyforma eséllyel küzdhet utas és pilóta. Jól beállíthatók a szellőzőrostélyok és egyszerű a műszerfalon való eligazodás - mi kell még? Megmondom: az ablakemelő normális elhelyezése - jelenleg a kézifék és a váltókar között kell kitapogatnunk a kapcsolókat. Persze az is nagy szó, hogy nem kell tekergetni. Hátulra nem jutott ilyen nyalánkság, cserébe viszont nem kell sokat fáradni: az ablak félúton lefelé már be is fejezte pályáját.

Ja, és még valami. Matyi ötszemélyes mivoltát a forgalmi engedélyen túl mi sem bizonyítja ékesebben, minthogy hátsó üléstámlája nem hogy osztva, de 2/3-1/3 arányban dönthető előre. Nyitva az út a nagymama-nagypapa-színes TV, nagymama-hűtőgép, nagypapa-bicikli-kutya, stb. kombinációk előtt. Hosszú útra azért inkább csak gyerekből üljön három a hátsó padra.

A gyújtáskapcsoló határozott akadáspontok nélkül forog el a START pozícióig. A Check Engine ikonjának elalvását célszerű kivárni, ez jelzi, hogy az AC felszippantotta az első adag benzint. (Amúgy a benzinszivattyú nyilván konstrukciós hibás, nagyon lassan szállít. Matyi fogyasztása városban alig hat liter.) Az autó szépen indul, hiába várom az ezres Suzukitól megszokott háromhengeres vibrációt, ez itt elmarad: a motorfelfüggesztést a német Metzeler cég készítette.

A kuplung nőiesen könnyed, viszont 43-as lábbal sem akadok össze a fékkel. A váltó sajnos gagyi, még a Ticóé is pontosabb és rövidebb járású volt. A parkolósávból indulva és megfordulva a kétsávos úton örömmel tapasztalom, hogy a szemközti járdaszegélytől jó méterrel belül maradok.

A kormány vékony, kellemetlen anyagú, viszont 10 óra 10 percnél a hüvelykujj két kis domborulaton kitámasztható. A gép szervokormányos, de ez a tény még álló helyzetben is csak a fordulatszám enyhe esésében nyilvánul meg, a rásegítő erő minimális. Ez nem jelenti, hogy a kormányt nehéz tekergetni, inkább csak arra utal, hogy a 778 kilós önsúlyhoz a szervo enyhén szólva felesleges.

Matyi városban kellően dinamikus, 1.4-ig még lámpától való versenyzésekbe is belefoghatunk - 60-ig. Utána elfogy az erő, az utazósebesség országúton 100-120 körül van, a vége 140, de ekkor már olyan érzésünk van, mintha véletlenül 380V-ra kötöttük volna a porszívót.

800 köbcentitől nem lehet csodákat várni, a maximális teljesítmény 51 LE, a nyomaték mosolyogtató: 68,6 Nm. Mindezt egy SOHC, kétszelepes pici motor nyújtja, melyet a gyártó szerint legfőbb fejlesztésként a műanyag, sima felületű szívócső röpít a mennybe.

A viharoktól Isten őrizze a Matiz-tulajokat, a nagy oldalfelületen szívesen megtámaszkodik a szél. Az autó kategóriáját meghazudtolva veszi az úthibákat, normális sebességig a komfortérzet kiváló. Ha esőbe keverednénk, elöl az aszimmetrikus ablaktörlővel szinte a teljes üvegfelület letörölhető, hátul az ablaktörlő karjába épített spricni segít a tisztánlátásban.

Matyi egyik pilótájának, a képünkön a 104 literes 8-) csomagtartóban (melynek tetejét a Punto II-höz hasonlóan a PUSZTA LEMEZT megfogva emelhetjük fel) helyet foglaló fiatalasszonynak arra a kérdésünkre, mi a zavarja a gépben, csak hosszas gondolkodás után sikerült két dolgot megemlíteni. Mindkettő elmegy dicséretnek is. Nr. 1: csak egy pohártartó van a középkonzolban. Nr. 2: a vezetőoldali napellenző piperetükre nem takarható el, éjszaka néha zavaró lehet, hogy a Nap ellen védekezve szemünkbe süt a minket követők fényszórója.

A Matizok rapszodikus felszereltsége miatt a tesztelt SE (Matyi) hátul nem tartalmaz fejtámlát, van viszont két automata és egy kétpontos hagyományos (antik) öv; elöl nincs légzsák, van viszont a tetőn korlát. És villanyablak. És szervokormány. És "Objects in the mirror are closer than they appear" - figyelmeztetés. És centrálzár. És zöld üveg. És indításgátló. Na!? Mi folyik itt? Ez egy kisautó!

A gyár esküszik az autó hihetetlen passzív biztonságára, én csak annyit említenék még egyszer: 778 kiló, emellett 3495 mm hossz és 1495 mm szélesség. A Volvo nagyobb. És szinte az összes többi autó is.

Az importőr az autót a Ford KA, a Seat Arosa, a Renault Twingo és a Fiat Cinquecento ellenfelének szánja a magyar piacon. Kérdés, hogy a Daewoo Hungary Kft. szerint a Seicento sikerült annyira jól, hogy a Matiz tényleg csak egy használt Fiat kesztyűtartóját veheti fel, vagy a site-ot frissítik kissé ritkán az események zajló áradásához képest. Tapasztalati tény mindenesetre, hogy Matyi az áráért is és abszolút értelemben is egy használható, vidám és olcsó autó.

 
linkek
Virtuális Trabant Nevelde
 
képek
 
Videók
 
Videók 2
 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!