hírek, képek, stb., avagy www.gportal.hu/landrover
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Top 5
 
Számláló
Indulás: 2005-06-21
 
G-mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Autótesztek
Autótesztek : Prémiumosztás - Peugeot 206 1.6 16V Premium

Prémiumosztás - Peugeot 206 1.6 16V Premium

3 milka feletti árával semmiképp sem nevezhető olcsó kisautónak, és az 1.6-os löktérfogatból adódó fenntartási költségei is eladhatatlanná teszik Skóciában. Viszont közel kétszázzal bír menni, és a gyorsulása is majdnem-sportautós: a 9.4 másodperc előtt le a kalappal.

Akárhogy iparkodnak a gyártók és a szaksajtó, a vásárlókat nem lehet átverni. A hetvenes évek végén Európában az alsó középkategória volt a legjobban eladható méretosztály (Golf I és társai), ma pedig az úgynevezett kiskategória a legkelendőbb. Ami az autók folyamatos terebélyesedése miatt méretében pontosan megegyezik a hetvenes évek alsó-középkategóriájával, hiába más ma a megnevezése.

Tendencia, hogy a kisautók kaphatók a legnagyobb motor- és felszereltségi választékban, hiszen kétféle igényt kell kielégíteniük: vagy klasszikus kisautónak kell lenniük (alacsony ár, városi használat, olcsó fenntartás), vagy családok fő autójaként, esetleg sokat utazó magányosok közlekedési eszközeként kell funkcionálniuk.

Tesztünk tárgya, a 108 lovas, 1.6-os 16V motorral szerelt Peugeot 206 Premium feltétlenül az utóbbi funkcót hivatott betölteni. 3 milka feletti árával semmiképp sem nevezhető olcsó tömegautónak, és az 1.6-os löktérfogatból adódó fenntartási költségei is eladhatatlanná teszik Skóciában. Az sem igaz, hogy városi autó lenne: a pöttöm kaszniba szerelt erős és nyomatékos motort eleve nem lehet a Nagykörúton kihasználni, ráadásul az erőátvitel karakterisztikája olyan, hogy a szabályos ötvennél ötösben kicsit küszködik a motor.

Viszont közel kétszázzal bír menni, és a gyorsulása is majdnem-sportautós: a 9.4 másodperc előtt le a kalappal. A 100-as tempót egyébként kettesben még éppen el lehet érni, az elektronika csak utána szabályoz le. Ráadásul a futóművet is a bika motorhoz hangolták: 185/65R14 gumik szériában, keményített rugózás, úgyhogy bírja az écát. Meglepően magas kanyarsebességet enged meg, miközben az autó gyönyörűen tartja a kijelölt ívet.

Az autó kezelése is egy élmény, bár van egy-két megszokni való dolog. A tesztautóban például az első piros lámpánál majdnem lefejeltem az oroszlánt a kormány közepén: az elöl-hátul tárcsafék kis pedálerőre is harap; olyan finoman kell vele bánnunk, ahogy azt szeretnénk, hogy az étteremben az asztal alatt szexis partnerünk mezítláb simogassa a lábunkat. A fékhatás viszont egészen kitűnő; megkockáztatnám, hogy a kategóriában kevés más autó tud ilyet. Kár, hogy a tesztautóból valahogy kimaradt az egyébként szériában járó ABS.

Egyébként a fent leírt, szinte vészfékezéssé fajuló sima lassításnak annyi előnye volt, hogy felhívta a figyelmemet: még a kormány közepére applikált, csaknem lefejelődött alumínium-oroszlánnak is megvan a nyelve. Ez a részlet egyébként a slusszkulcs aprócska jelvényén is megfigyelhető. Tessék, máris jobb, mint a Lánchíd.

A kuplungpedálról vakon mondtam volna, hogy Wolfsburgban tervezték, hiszen vajpuhán ugyan, de meglehetősen hosszú úton jár, ahogy azt a Volkswagenektől szoktuk meg. A váltó ugyanilyen: puha, finom, de a kapcsolási utak hosszúak. A rallye világbajnok WRC 206-osban tuti nem ilyen van.

Ha már a kezelőszerveknél tartunk, ne feledkezzünk meg a kapcsolókról sem. (A francia autók rajongói nyugodtan átugorhatják ezt a fanyalgó bekezdést.) A júzerek hosszú könyörgése meghallgatásra talált, és a duda immár a kormány közepén is elérhető, nemcsak a bajuszkapcsoló hegyén. Viszont a világításkapcsolón lehetne finomítani: a hosszúfényre váltás egy katasztrófa, arról nem beszélve, hogy bekapcsolt tompított fény esetén nincs fénykürt. A ködlámpát bekapcsolni a bajuszkapcsolón elhelyezett gyűrűvel lehet - agyrém. Akinek már volt francia autója, azért könnyen akklimatizálódik.

Az első ablakok kapcsolói lehetetlen helyre kerültek, gumiember-akrobaták mindazonáltal kényelmesen kezelhetik. A hátsó ablakok kapcsolói már nekik is kényelmetlen helyen vannak a kézifék mögött. A hátsó utasoknak így is majdnem a cipőjükig kell előrehajolni, de legalább megspórolódott egy pár, egyenként 300 forintos kapcsoló.

Franciásan lökött a kis kapcsolópanel a kormánytól balra. Van itt egy gomb, aminek funkciójára még a TotalCar szaktekintélyei közül sem mindenki jött rá a kezelési útmutató nélkül (egyébként a hátsó ablakok elektromos mozgatását blokkolja, hogy Petike ne másszon ki az ablakon 120-nál), és itt van az utasoldali légzsákot kikapcsoló szerkezet is. Erre akkor van szükség, ha gyerekülést szerelünk az anyós helyére, amit egyébként egy barátságos Isofix rögzítőpont is támogat. Csakhogy a kapcsoló meglehetősen faramuci logikát követ: aki beküldi a szerkesztőségbe, melyik állásban is van a légzsák kikapcsolt állapotban, azt meghívjuk egy nyuszis lufira. (Az angol Pass szó a megkerülést jelenti.)

A tesztautóban a Peugeot büszkesége, az esőérzékelős ablaktörlő is a felszereltség része volt. Meggyőzően működött: a szélvédőn mindig ugyanannyi csepp csapadék gyűlt össze törlés előtt. Az 50 ezres felár nem kevés, de valóban eggyel kevesebb dolog vonja el a sofőr figyelmét.

A beltér kicsit igénytelen szürke műanyagból készült, a konkurencia (Polo, Fabia, Clio III) jobb anyagokat használ. Sőt, a fekete belterű 206-osok is minőségibb benyomást keltenek. Az ülés sem telitalálat: aki a 108 pacinak odacsap, annak szinte semmi oldaltartást nem nyújt, ráadásul a puhaság hosszú távon hátrány, megfájdul tőle az ember popója. Az első ülések szinte a csomagtartóig hátratolhatóak, leghátsó helyzetben épp csak lábujjheggyel érintettem a pedálokat (182 cm). Ha viszont nem a kosárcsapatot fuvarozzuk, átlagos méretű felnőttek még hátul is elférnek.

Kifejezetten tetszett a műszerfal. Apró figyelmesség, hogy indítás után pár másodpercig a következő szervízig hátralevő távot jeleníti meg a kilométerszámláló. Az éjszakai világítás narancssárga színe barátságos. A digitális műszerek (óra, kilométerszámláló) megvilágítása viszont elhalványul, ha a világítást bekapcsoljuk. Éjjel ez rendben is van, napközben viszont, országúti autózáskor rosszul láthatóak ezek a műszerek. Pláne napszemüvegben. A fényszórók egyébként zseniálisak: messzire és egyenletesen világítanak.

Ha megszoktuk a megszoknivalókat, hamarosan meg is szeretjük a kisautót. Figyelemreméltó a jó kondiban levő motor, ami a könnyű autót lelkesen mozgatja, miközben valószínűtlenül halkan perreg. A rugózás kicsit pattogós, Budapesthez kicsit sprőd, cserében az autó úttartása stabil.

A formaterv miatt alig jelentkezik szélzaj, és a 206-os a rovarvilágban sem végez túl nagy pusztítást: több száz kilométer nyári száguldás alatt is meglepően kevés ízeltlábú halt hirtelen, szenvedésmentes halált a szélvédőn vagy az autó orrán. Aki vakargatott már rászáradt bogártetemeket a színre fújt lökhárítóról, tudja ezt értékelni.

A fogyasztás kellemesen alakult: városban nyolc liter alatt, vegyes használatban (némi autópályás ámokfutást is abszolválva) bőven hét alatt maradt, pedig oda-odaléptem neki. A motor teljesítményét is figyelembevéve nagyon is korrekt ez az érték. A kötelező szervizek is ritkák: a 30 ezres intervallum az élmezőnybe tartozik.

Az autó árát a kiskocsik prémiumkategóriájába lőtték be. A 3,080,000 forintért bőséges felszereltség jár, bár az oldallégzsákok és a klíma hiányoznak. A hasonló teljesítményű autók között arányos az ára, bár megfontolandó, hogy ugyanez a motor a Citroen Xsarában is szerepel, a nagyobb autó mégis 40 ezerrel olcsóbb (Xsara Coupe 1.6 16V VTR). Újabb érdekes alternatíva, ezúttal házon belül, a 206 Sport, amelyet szintén az 1.6 16V motor hajt: az autó ugyan csak háromajtós, de harmincezerrel olcsóbban lényegesen kényelmesebb sportüléseket és nagyobb felniket kínál.


Maadie, aki tesztautónk elődjét, a szintén 1.6-os, de nyolcszelepes, 90 lóerős Sport változatot használja, kipróbálta a 16V-t - és ha már ott volt - a TotalCar hosszútávú tesztautóját, a 206 HDI-t is:

"[A 16 V-ben] nem nagyon éreztem a plusz 20 lóerot. A saját autóm dinamikusabbnak tűnik nála. A váltó borzalmas, az enyémben a váltóút rövid, sportos. Az ülések borzalmasak, nem tartanak sem oldalt, sem derékban. Más a kuplung és a gázpedál is. Az 1.6 16V Sport biztos istenebb, azt megtesztelném, meg persze a GTI-t is... A HDI istenkirály verda városban, 100-ig királyul gyorsul, nincs dízelhangja. Borzasztó jó autó feleségnek! Kicsit a váltó kemény."

 
linkek
Virtuális Trabant Nevelde
 
képek
 
Videók
 
Videók 2
 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!