hírek, képek, stb., avagy www.gportal.hu/landrover
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Top 5
 
Számláló
Indulás: 2005-06-21
 
G-mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Autótesztek
Autótesztek : Mosolygó gumimatrac - Használtteszt: Renault Twingo -1999

Mosolygó gumimatrac - Használtteszt: Renault Twingo -1999

A kis vigyoriban eszembe sem jut, hogy nagyobb és macsóbb autóban lenne a helyem, felszabadultan olvadok a mosolygó vacak puha gömbölydedségébe. Nem is autó ez, inkább guruló gumimatrac, maga körül még a legnagyobb dugóban és esőben is egy darabka napfényes, lágyan simogató Földközi-tengerrel.


Ahogy közeledett 2004 augusztusa, vadonatúj gyermekünk születésének várható időpontja, úgy vált egyre sürgetőbbé, hogy kedvesemnek is legyen saját autója. Én már a kezdetektől Twingóért lobbiztam. Ismeretlenül is kedveltem a mókás kis jószágot, amiről mindenki azt mondta, belül sokkal nagyobb. A harci kedvet kissé megrogyasztotta, hogy minden, a megcélzott egymillió körüli árkategóriába eső eladó Twingo gyalázatosan szétült, elhordott állapotban volt, kívül-belül.


Előbb kissé felemeltük az árküszöböt, aztán sokáig nézegettünk egy gyönyörű, piros Lancia Y-t, amit csak azért nem vettünk meg, mert gyanúsan befelé dőlt a jobb első kereke. Egyre hosszasabban üldögéltünk a kereskedésekben ácsorgó kicsit romos, fapados Twingókban, de nem vitt rá a lélek, hogy egymilliónál többet adjunk szakadt kárpitért, horpadt sárhányóért, beesett szellőzésgombokért, letört ülésdöntő karokért. Végül, mikor már majdnem azt mondtam, na jó, ezres Suzuki, urambocsá' klímás Daewoo Matiz, július elején rátaláltunk az igazira.


Családunk új tagja 1999-ben készült, tehát a '98-tól 2000-ig gyártott negyedik változat képviselője. Ebből kívülről leginkább annyi látszik, hogy az indexet már a fényszóróba integrálták, de a fény még nem átlátszó, hanem bordás üvegen keresztül érkezik. A Pack kivitel az egyik legalacsonyabb felszereltségű az évjáratból, két légzsák, villanyablak, infrás centrálzár és szervokormány van benne. A kisautó Belgiumból származik, itthon mi lettünk az első gazdái, így EU-s rendszámtáblák kerültek rá. Újszerű megjelenését nagyban támogatja, hogy egy korábbi baleset után felületének mintegy háromnegyedét újrafényezték.

Vigyázat, unalmas! (Twingo-történelem)

Az első Twingo-lelet 1986-ból származik. A W60 kódjelű prototípus a Renault VBG-projektjének (Véhicule Bas de Gamme, Belépő Szintű Jármű) terméke volt. A tanulmánnyal a gyártó az R4-es szellemi utódját próbálta megalkotni: legyen a kisautó olcsó, kicsi, praktikus.

1988-ban Raymond Lévy, a Renault új vezére kicsit átrajzoltatta a terveket, és elkészült az X60-as, ami már hasonlít a későbbi Twingóra.









korabeli prospektus
korabeli prospektus
1992 október ötödikén, a Párizsi Mondial Auto Show-n lépett először közönség elé a Twingo. Az újszerű koncepció, a vigyori arc és a bohókás színvilág azonnali sikert aratott, még ott helyben az autókiállításon 2240 Twingót rendeltek meg a gyártól.

1993 áprilisában kezdték meg hivatalosan is az értékesítést. Az első változat kizárólag a C3G kódjelű, 1239 köbcentis, 55 lovas négyhengeressel volt kapható, extrákat nem lehetett hozzá rendelni. Kárpótlásul a vásárlók a metálvörös és a fekete mellett öt további hülye nevű szín, a korálpiros, az indiai sárga, tengerentúli kék, korianderzöld és ködszürke közül választhattak.

Még ebben az évben megerősítették a Twingo oldalütközés-védelmét, hátsó ablaktörlőt is kapott, és Spanyolországban extraként már lehetett hozzá kérni légkondit. '93 végére 125 000 Twingo kelt el.

1994-ben újabb színeket kevertek ki a Twingóhoz (yanoszöld, veronai metálzöld, stb.), apróbb változtatásokat eszközöltek a kabinban, megjelent az automata kuplungos Easy-változat, és opciós elektromos csomagot (villanyablak, centrálzár) is kreáltak. Megjelent a hátsó ülés nélküli teher-Twingo. 1995-ben a kisautó légkondival vagy ennek alternatívájaként vászontetővel egészült ki, '96-ban a még kuszább színvilágú Twingo Benetton borzasztotta el a konzervatívokat.

Ez év júliusában újult meg először igazán a kisautó. A D7F jelű motor 90 köbcentivel kevesebből öt lóerővel többet produkált. Egészen hülye nevű új színeket kutyultak neki, és megjelent az automata váltós Twingo Matic. Változó felszereltségű limitált szériák kerültek a különböző piacokra: Grease, Seventie, Elite, Jungle, Velvet, Sari. 1997 június 30-án elkészült az egymilliomodik Twingo.

'98-tól Twingo2 néven fut a modell: radikális külső változtatást eszközöltek az autón, egybeolvasztották a fényszórót az irányjelzőkkel. A fontosabb dolgok bent találhatók: teljesen átalakult a beltér, a Twingo megkapta a Clio üléseit; a bent ülők egészségét légzsák és erősebb, biztonságosabb kasztni óvja.

Megjelent az elektromosan nyíló üvegtető. Októberben Initiale néven Párizsban bemutatkozott a bőrüléses luxus-Twingo.

2000-től Twingo3 a Twingo, innentől a nyugat-európai piacon mindben ABS kattog 14 colosra nőttek a felnik, jelentősen kibővült az alapfelszereltségi lista - és átlátszóvá vált a fényszóróbura. Decemberben bemutatkozott a 16 szelepes motor, a D4F, 75 lóerővel. 2001 áprilisában Quickshift 5 néven új robotizált váltó váltja le (hehe) az Easy-t és a Maticot. A jelenleg kapható Twingo-család 2002-ben alakult ki. Ezt reményeink szerint újautó-tesztünkben taglaljuk nemsokára.


A gyanúsan újszerű ábrázat és az órában lévő hihetetlennek tűnő 28 000 kilométer miatt rászántunk párezer forintot egy teljes átvizsgálásra a vásárlás előtt. Égő Ákos webszerkesztő kollégám jól bevált műszaki tanácsadója a kompressziómérés, a fékpróba és az alapos áttekintés után azt mondta, bár az autó "szarrá volt törve" (elnézést), a felfüggesztések és a lényeges teherviselő elemek nem károsodtak. A motor tökéletes, így ha nem féltem a családot a nagyautókhoz képest elenyésző passzív biztonságtól ("nézze meg, egy ujjal benyomom itt elöl, és hátul nyikorog"), a Twingót megvehetjük. Kedvesemre néztem, ő bólintott, megvettük.


Egy és negyedmillió volt a végső ára, bevállaltunk egy ötéves részletet, tekintettel arra, hogy vidéki, nőnemű tulajdonossal a Twingo cascójának havidíja nem is olyan magas. Az első - eddig szerencsére egyetlen - pofánrúgás a használtautó-vásárlás után szinte kötelezően megejtendő olajcsere, de főleg a vezérműszíjcsere kifizetésekor érkezett. Az 1149 köbcentis D7F kódjelű motor vezérműszíja vízpumpával együtt cserélendő, így szervizszámlánk 75 000 forintra jött ki. Huhh. Ennyiből a dízel-Tipómon motort cserélek. Ami vigasztaló: a szerviz szerint most öt évig csak olajat kell cserélni, azt is elég 20 000 kilométerenként.


A vezetési élményt egy Twingóban egész másképp kell értelmezni. Már eleve az üléshelyzet: a kormány nagyon laposan áll, a pedálokat viszont csaknem függőleges lábszárral, lefelé kell nyomogatni. Kedvesem Twingójában van még egy extra beépített sportosvezetés-gátlás: az egyes, a kettes, extrém esetben pedig a hármas fokozat is megszűnik létezni, ha a sebváltó gyors kapcsolási szándékot észlel. Egyelőre így marad, később, ha romlik a helyzet, jöhet egy bontott váltó, 50-70 ezerért.


Nagy szívfájdalmam volt a vásárlásnál, hogy az egyetlen szóbajöhető Twingóban nincs klíma. Aztán párszáz kilométer után már láttam, hogy ez nem is olyan nagy baj. Egyrészt az autócska fekete színe ellenére nem szokott nagyon felmelegedni (nyilván a világos beltérnek köszönhetően), és a szellőzés ablakleengedéssel és ventilátorral egyaránt remek. Másrészt a hatvan lóerőnek épp elég terhet jelent a kasztni mozgatása, nem lenne szívem (és türelmem) még egy légkondicionáló meghajtásával is terhelni.


A kis, nyolcszelepes, hengerenkénti injektoros, négyhengeres motor korszerű, takarékos és rugalmas. Papíron 13,4 másodperc alatt gyorsítja 100-ra a kisautót, katalógus szerint 150, a gyakorlat szerint 165 km/h-val is száguldozhatunk vele. Mindennek ellenére a Twingóban egy pillanatig sincs az az érzésünk, hogy erős autóban ülünk. A 93 Nm-es csúcs 2500-tól áll rendelkezésre, a gyorsulás folyamatos, de igen óvatos. Az egyes fokozatok örökkévalóságnak tűnő idő alatt forognak le, sportos vezetésről a nyolcszelepes Twingóban szó sem lehet. És nem csak a motor miatt.


Valószínűleg Egely Györgynek is egy Twingo a hivatalos szolgálati járműve, hisz a kis jószág folyamatosan meghazudtolja Newton törvényeit. Az egyenes vonalú egyenletes haladást a kisautó bizony külső erőhatás nélkül is gyakran változtatja meg, egyenesen menni gyakorlatilag képtelen. A lágy rugózás erős imbolygást és szélérzékenységet okoz, az instabilitást a teljesen érzeketlen és nagyon laposan álló szervokormány segít tetézni, de a 155-ös, 13 hüvelykes kerekek sem növelik túlságosan a biztonságérzetet. Mindennek a tetejébe az ABS nélküli Twingo a kis tömeg és a gyenge pedálnyomásra is nagy fékerő miatt még gyakori szándékolatlan blokkolásra is hajlamot mutat. A Twingo száguldozni nem való. A nyugodt, békés, önfeledt autózást barátságos fogyasztással hálálja meg: 5,7 liter fele-fele városi és 110-120-as országúti közlekedésnél jó eredmény.

Az autócska igazi erénye a zseniális beltérkihasználás. 3433 mm hosszon, 1630 mm szélességben és 1423 mm magasságban még 2,34 méteres, a Matizénál fél centivel hosszabb tengelytávon sem lehet csodát tenni. A Twingónak sem sikerülne, ha nem korlátozná négyre a szállítható utasok számát. Így viszont a tologatható és dönthető támlájú hátsó ülésekkel négy teljes értékű férőhelyet kínál. Ilyenkor csak 168 liternyi csomagtér marad, de ne higgyünk a számoknak: én még egy Samsonite bőröndöt is bepréseltem ide valahogy.

A remek térérzet titka a világos belső mellett az alacsony övvonal, az oldalablak alig valamivel a derekam felett kezdődik. Twingóban ülni már-már kabriós szabadságérzetet jelent. A mi második generációs Twingónkban a komfortot nemcsak a sok hely és a tágasság, hanem a finom burkolatok, a plüssülések is támogatják. A kapcsolók is nagyautósabban működnek, mint az első szériákban. Sokan gyűlölik, de szerintem a középre helyezett digitális műszeregyüttes és a kormány mögé dugott visszajelző lámpákra osztott műszerfal is szép. Az első tuningötletem is ide kapcsolódik: valahogy meg kell hekkelnem, nehogy a nappal is kötelező tompított kapcsolásakor a kilométeróra olvashatatlanná halványodjon. A másik bosszantó hülyeség, hogy felkapcsolt tompítottnál nincs fénykürt. A kar meghúzására azonnal bekattan a reflektor.


Azt mondhatnánk, a Twingo praktikus kisautó. Az is, de nem kendőzhetjük el az igazságot: nincs pohártartó. Egy sem, sehol. Ha lehajtjuk a kesztyűtartó fedelét, találunk rajta két kis karikát, azonban ezek egyrészt semmit sem tartanak, másrészt a félliteres üdítőspalack már nem fér bele. Sebaj, van ez így nagyobb autókban is, lásd új Opel Astra, akkor álljunk meg enni-inni, és tegyük le a poharat valamelyik vízszintes felületre. Háhá, a Twingót nem csaphatjuk be, ilyen sincs az autóban. Az egyetlen hely, ahol bármi hosszabb ideig képes állva maradni, az a padló.


Bármennyire is vidám és praktikus dolog egy Twingo, nem lehet megkerülni a kérdést, ami azért folyton nyomasztja azt, aki már nyomkodta mutatóujjal a kisautó első doblemezét. Mi van, ha hirtelen szembejön egy villanyoszlop? Vagy egy alvó török kamionos? Vagy Stohl András? Vagy akár csak egy közepes méretű mezei nyúl? Mit szólna ehhez az az autó, amelynek az elejét nyomkodva még a hátulja is hajladozik?


A Twingo legnagyobb része szemérmetlenül vékony, már-már alufólia vastagságú lemezből készült. Aki állapotfelmérő szakemberünkhöz hasonlóan csak egyszer is próbára teszi ujjával a két első lámpa közti összekötő idomot, máris más szemmel fog nézni a Swift tetőlemezére. Ennek ellenére a Renault-törpe nem szerzett rosszabb erdeményt az EuroNCAP-nél, mint kategóriatársai, sőt: a 2003-as modell három csillagot kapott. A '98-ban végrehajtott jelentősebb módosítások utáni Twingo, a Twingo2 mindegyike két légzsákkal, övelőfeszítőkkel és erősített utascellával készült, a biztonsági fejlesztés harminc kiló extra tömeget eredményezett. Így a Twingo súlya már tekintélyes 840 kg.

Most, bő egy hónapnyi twingózás után azt mondhatom, jól döntöttünk. Kedvesem nagyon szereti autóját, és ez a lényeg. Én pedig, ha valahogy belekeveredem, mindig azon kapom magam, hogy mosolyogva-fütyörészve, minden stressztől mentesen csordogálok vele a forgalokmban. A Twingo a hosszú, békés, vidám élet egyik titka.

 
linkek
Virtuális Trabant Nevelde
 
képek
 
Videók
 
Videók 2
 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?