hírek, képek, stb., avagy www.gportal.hu/landrover
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Top 5
 
Számláló
Indulás: 2005-06-21
 
G-mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Autótesztek
Autótesztek : Túl jó vagy hozzám - Teszt: Audi TT Roadster

Túl jó vagy hozzám - Teszt: Audi TT Roadster

Vannak autók, melyekben annyira élvezi az utazást az ember, hogy nem is törődik a külvilággal. A TT-ben folyamatosan feszengtem. Pedig istenes egy darab.







Csak furcsa üzenetet hordoz. Nagyon szép, nagyon feltűnő, nagyon drága, nagyon valamilyen. Nem arra van, hogy észrevétlen utazzunk benne. Tulajdonképpen a feltűnést könnyebben megúszhatnánk meztelenül átsétálva a Lánchídon. Ez lelkialkat kérdése, nekem nem hiányoznak az olyan pillantások.

Magánemberileg azt mondanám, hogy a kupé szebb. Ráadásul abban nem vagyunk annyira irgalmatlanul kiszolgáltatva a közfigyelemnek. Meg olcsóbb is, meg könnyebb, meg gyorsabb. De ez most itt a Roadster, elég a mellébeszélésből.

Amikor a TT kijött, egyrészt az emberek fele nem hitte el, hogy igazi, másrészt nem is volt az igazi. Alapvetően más VW konszernbeli autók alkatrészei egy nagyszerű burkolat alatt; de miért lenne egy csipetnyi A3-as, egy kevéske Golf és némi dizájn máris egy igazi sportautó?

Aztán jöttek az átkozott rosszhírek a nagy sebességnél jelentkező stabilitásproblémákról, útról leesésekről. A szakma és az irigyek egy része bősz na ugyézésbe, az Audi változtatásokba kezdett. Kis futóműhangolás, kis ESP, kis spoiler - amiért nagy kár - és az idők során a TT bevallottan remek autó lett. Mire a kupé mellé megjött a Roadster is, addigra szépen beérett a koncepció.

A xenonlámpák fényétől a csillapítottan mozgó, maratott TT logóval díszített vaskos alumínium rádiótakaróig miden a gáncstalan tökély kereséséről beszél, még csak nem is tolakodóan üvöltve, inkább szelíd, meggyőző mormogással.

A formaterv furcsa módon amerikai, sőt kaliforniai. Innen származik például a bézbólkesztyű varrását idéző öltéssor az üléseken, melyről Égő Ákos webszerkesztő egy kórboncnok szakértő érdeklődésével csak ennyit kérdezett: Ez a western bélés gyári benne?

Mindazonáltal a belső dizájnilag legalább annyira átgondolt, mint a külső. Ez egyébként németes: minden formai játék kíméletlen alapossággal visszaköszön mindenhol. A legnyilvánvalóbb a kormányon, a tanknyílás körül, a gombokon, a légbeömlőkön, a váltón, az ajtóbelsőn és még ki tudja hány helyen felbukkanó körmotívum.

Egy olasz nem így csinálná; tenne egy ihletett kis izét ide, egy pompás kis másikat oda, és az egészet összesimítaná szépen, ízlésesen, és tán helyenként finoman felületesen, diszfunkcionálisan. Az Audin pedig a dizájneri ötletesség mellé zord mérnöki következetesség társul, ez objektíve pont annyival jobb recept, mint amennyivel rosszabb.

De nem csak a dizájn alapos, hanem a kivitel is. A vaskos kormánykerék fogásától a váltó határozott testességén át leginkább a roadster viszonylatban hihetetlen masszivitásig minden nagyon meggyőző. Összerakásilag a Roadster inkább Audi, mint roadster, ez a fajta gránit fürdőkádat idéző merevség ebben a kategóriában ismeretlen. Feljebb van ennél is jobb: az új A4 kabrió egészen letaglózó összerakottsága, de ott az 1700 kilós önsúly jelzi, hogy az jószerivel tömör acél.

Mivel a TT íves teteje fontos teherviselő is, levágása után jó sok plusz merevítés kellett a Roadsterbe. Ettől lett 60 kilóval nehezebb, így azonos motorral egy fél másodperccel lassabb is. De ettől még messze nem lassú, még ez a leggyengébb verzió sem.

A győri húszszelepes 1,8-as turbómotor 180 lóereje nem rántásszerűen, hanem szépen felépülve, egyenletesen jön meg. 2500-től leszabályozásig gyakorlatilag ugyanazt tudja, és az jó sok. Szépen jár, szép, morgós a hangja, és nagyon izmos. 7,9 százra elég sebesnek számít, külön lelemény, hogy nem ijedt meg benne soha egyetlen utas sem, tehát a mord belsőt jól leplezi a pallérozott modor.

Ellenben itt, az alapmodellben az első kerekeket hajtja, ami egy roadsternél némileg aggályos. Jó, csinál ilyet más is, itt van mindjárt a kiváló Fiat Brachetta, de én hajlamos lennék azt mondani, hogy egy roadster legyen sportautó, és egy sportautó legyen hátsókerekes, de minimum összkerekes. Persze a leendő TT vásárlókat ez cseppet sem érdekli majd.

Már csak azért sem, mert a roadster egy nagyon jó kis vadállat, ha mennie kell. Az első kerekekhez képest meglepően jól tapad kemény gyorsításkor is, a kellemesen nehéz kormány pedig messze inkább ránk hallgat, mint a motor nyomatékára. Mivel nincs igazi önzáró diffi, így a feles erőt kénytelen csak az elektronika korlátozni, ami nem éppen nyers sportautós, de a TT Roadster véletlenül sem az Integra Type-R vásárlók autója. Inkább utazni és reprezentálni való, mint vadulni.

Bekapcsolt ESP-vel cinikusan vihog mindenkin, aki szerint direkt megcsúszni egy sportautóval jó mulatság, ilyesmi egyszerűen ki van zárva. Kikapcsolva is hasonló a helyzet, de nem ennyire kompromisszumképtelen megközelítésben. A TTR modern szellemiségű autó, ahol a tapadást a sofőr mentális minimumára méretezik, a fejlesztés során pedig feltehetően előgerinchúrosok voltak a tesztalanyok.

Ennek gyökeres ellentéte az MX-5 vonal, ahol a játszhatóságon volt a hangsúly a tervezéskor. A világ nem erre halad, amit én titokban bánok, szerintem egy "Vigyázat, ha túl gyorsan halad, balesetet szenvedhet" figyelmeztetés neonszínnel gravírozva a szélvédő felső csíkjába elég jogi menekülés, az autót pedig lehessen élvezni. A TTR-t is lehetne, de ahhoz annyira vadul kéne vezetni, amennyire közúton eszembe sem jutna. Még jó, hogy a forgatás miatt jártunk vele reptéren.

Cserébe nagyon urasan (figyelem! messze nem öregurasan) viselkedik mindig, reptéri csapatáskor, macskaköves zötyklődéskor és - hála a fejlesztéseknek - 200 feletti tempónál is. Az uras viselkedés nem pusztán a meglepően jó vezetési élményről szól. A kormány bizalomgerjesztően nehéz, pontos és húsos, a váltó szintúgy, minden kezelőszerv azt üzeni, hogy komoly fémdarabokat dirigálunk vele. A TTR boldogan cikázik, közben mégis háboríthatatlanul nyugodt, mellesleg nyugodtan mehetne mellékállásban jégtörő hajónak. Vezettünk Golfot is - a rokonságot magától soha senki nem találná ki, esküszöm. Ég és föld.

E mellé jön még a szintén uras elektromos tetőmozgatás, megfejelve a turbulencia-csökkentés szempontjából tökéletesen hasznavehetetlennek érződő elektromos plexi hátsó szélfogóval, és nagyjából ezek hivatottak a presztízs és a 40 lóerőnyi többlet mellett a két Barchettányi árat indokolttá tenni.

És bármennyire is furcsa ezt leírni, az ár indokolt. Nem a konkrét élmény per forint, vas per forint, technika per forint arány alapján, bár meglepően meggyőző koktél keletkezett. Hanem valahogy hozzá tartozik az egész koncepcióhoz a drágaság. A TT Roadster drága autónak látszik, annak is érződik, tökéletesen indokolt tehát, hogy drága is legyen.

Több tucat emberrel találkoztunk a teszt alatt, aki komplett végtagokat adott volna a 11 millió forintos TT Roadsterért. Én inkább a pénzt kérem.

 
linkek
Virtuális Trabant Nevelde
 
képek
 
Videók
 
Videók 2
 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?