hírek, képek, stb., avagy www.gportal.hu/landrover
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Top 5
 
Számláló
Indulás: 2005-06-21
 
G-mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Autótesztek
Autótesztek : Magyarországon a dízel Dacia - Dacia Logan 1.5 dCi -2006

Magyarországon a dízel Dacia - Dacia Logan 1.5 dCi -2006

Dacia debütált derék dízelmotorral Dunamenti domíniumunkban. Dísztelen, drabális darab, de durva, dilatációtól dezintegrálódott dűlőútjainkon dicséretesen dolgozik. Drága? Dehogy!

Na, mi van a képen?
Na, mi van a képen?

Aktkép a motorról
Aktkép a motorról

Az autó a motor körül ugyanaz, ami volt. Nem különösen szép, de az utólag szedánosított kis ötajtósok esetlenségétől mentes a karosszéria; egyszerű, strapabíró, még a mieinknél is rosszabb utakra tervezett a futómű. Térkínálata lenyűgöző, technikája tartósnak ígérkezik, ergonómiailag árához képest simán elfogadható, anyagaira, kidolgozására pedig bátran mondhatjuk: látni rosszabbat jóval drágább autókban is. Korábban már számtalanszor megírtuk róla véleményünket.

A Renault másfél literes dízelmotorjának 68 lóerős változatáról viszont még nem írhattuk meg, hogyan teljesít másik személyautóban. A sajtónak rendelt tesztautókban (Clio, új Clio, ) rendszerint a legerősebb, a százlovas verzió van. Egy kerülő úton megszerzett alapkivitelű Kangooban mindenesetre egészen kellemesen viselkedett, de hát az egy nagy homlokfelületű teherautó, más tészta.

Spórolás a végletekig: a fordulatszámmérő a benzinesé,<br />ezért nincs piros mező
Spórolás a végletekig: a fordulatszámmérő a benzinesé,
ezért nincs piros mező

A Loganban nem lehet rá panasz. A KRESZ keretein belül, illetve a magyar forgalmi viszonyok közepette teljesítménye tökéletesen elegendő, a hiányzó lovakat newtonméterek ellensúlyozzák. A váltó a benzines modellekből származik, áttételezése lehetne hosszabb. 100-nál 2400-at forog a motor, ami dízeltől elég sok, 130-nál már 3000 felett a fordulatszám. No de végül is ez csak egy üres adat, a lényeg, hogy 140-150-es tempóig bizton lehet számítani a csekély (0-100 km/h: 15 másodperc), de mindig rendelkezésre álló gyorsítóképességre.

A zajszint nagy fordulatszám mellett magasabb, mint egy Clióban, Thaliában, de korántsem fülsiketítő. A fogyasztást a negyedórás próbakörön nem sikerült hitelt érdemlően lemérnünk. Ha a 4,7 literes gyári átlagérték nyilván nevetséges is a való világban, de odafigyelés nélkül, tempósan autózva öt és fél literes átlag alighanem reális cél. A tankba ötven liter gázolaj fér, tehát Budapest–Linz oda-vissza megállás nélkül legfeljebb biológiai okból lehet probléma.

A vérnyomásmérő ihlette légtelenítőpumpa
A vérnyomásmérő ihlette légtelenítőpumpa

A motor mindössze 127 kilogrammot nyom. Kialakításánál elsősorban a költségek alacsonyan tartása volt a cél, így egyszerű, fix geometriájú turbó került rá; a második generációs common-rail rendszer egy pilot- és egy fő spriccel operál. Akad még a motortérben egy töltőlevegő-hűtő is, no meg ott van személyes kedvencem, a láthatóan vérnyomásmérő pumpából készített kézi légtelenítőszivattyú.


Minden dízel Daciában szériafelszerelés a vezetőoldali légzsák. A szervokormány is, nyilván az első tengelyt terhelő nagyobb súly miatt. Az igazi fapados modell változatlanul csak benzinmotorral létezik, de a kényelmi és biztonsági kiegészítők legnagyobb része a dízelben is feláras extra. A legolcsóbb dízel Logan, az Ambiance most bevezető áron 2 399 000 forintba kerül. (Tessenek sietni a megrendeléssel, a listaár 2,459 millió!) Az említett kiegészítők mellett színezett szélvédő, centrálzár és indításgátló került bele.

Képünkön egy Ambiance Arctic látható
Képünkön egy Ambiance Arctic látható
 

A kicsit jobban felszerelt Laureate kivitel 15 colos, de még mindig csak lemezből hajtogatott felnivel, fedélzeti számítógéppel, ködlámpákkal, villanyos tükrökkel és első ablakokkal, állítható magasságú vezetőüléssel, néhány dekorelemmel, kesztyűtartó-világítással(!) akciósssan 2,599 millió, akció nélkül 2,659 millió forint.

A klíma felára 180 000 forint, de az Arctic limitált szériába már százererért beszerelik. Érdekes dolog a marketing: az Arctic másban nem is különbözik az alapmodellektől, tehát 180 000 vagy 100 000: a Renault-nak mindegy. A metálfény 40, az alufelni 80, a legolcsóbb rádiómagnó (igen, magnó) 70 ezer.


A dízel Dacia 68 lóerővel nyilván nem fenevad, aszfaltszaggató rém, melyből a többiek csak egy elsuhanó árnyat látnak majd a sztrádán, de nem is azoknak a vásárlóknak készül, akik ilyenre vágynak. A Logan a kispénzű, használtpiacon nem kísérletező kelet-európai (vagy még keletebbi) családok autója. Háromcsillagos töréstesztje megkíván némi biztonsági kockázatot, ezt páratlanul alacsony ára próbálja kompenzálni.

Nagy hátránya a dönthetetlen hátsó üléstámla. Nagy előnye, hogy ennyi pénzért ekkora autót ilyen kellemes dízelmotorral hiába keresünk más gyártóknál. Aki akarja, szaladjon bátran akár már most is megrendelni, de akinek fontos a még nagyobb raktér, várjon szeptemberig-októberig. Akkor érkezik a Logan kombi, alighanem a szedánéhoz hasonló, szemtelenül alacsony áron.

 
linkek
Virtuális Trabant Nevelde
 
képek
 
Videók
 
Videók 2
 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!