hírek, képek, stb., avagy www.gportal.hu/landrover
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Top 5
 
Számláló
Indulás: 2005-06-21
 
G-mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Autótesztek
Autótesztek : A Kis-Nagy Autó - Renault Clio 1.5 dCi

A Kis-Nagy Autó - Renault Clio 1.5 dCi

Vén csataló már a Clio, jövőre a Twingóval együtt ki is dobja és a Nissan Micra padlólemezére épülő új modellel helyettesíti a gyártó. Pedig nem olyan rossz autó. A tesztjószágban azonban a Clio másodlagos, a lényeg a ravaszul összehúzott szemek és a pimasz orr mögött volt.


Nahát, milyen egy vacak, alig cammog, száz lóerő, persze, meg kétszáz Nm, hogyne, zsörtölődtem az első pár együtt töltött perc után. Hiszen ennél még a régi 123-as dízel Mercim is jobban húzott, pedig ott - mint halála után kiderült - az egyik henger gyűrűtörött volt és csak fékezte a többi négyet. Aztán felmelegedett a motor és egy előzésnél hagytam 3000, sőt 4000 fölé pörögni - sírva kértem bocsánatot.


Mert bizony ezt a dízelt pörgetni kell, meghálálja. A korábban intercooler nélkül 65, később már töltőlevegő-hűtővel, de még mindig nyolc szeleppel 82 lovas motor tesztautónkban változó geometriájú - és vélhetőleg jóval nagyobb nyomást produkáló - turbófeltöltővel bővült. Így négyezres fordulaton már valóban dübörög mind a száz ló és 1900-nál a 200 Nm is előkerül a mindössze 1461, EURO-3 szabványnak is megfelelő köbcentiből.


Ráadásul ez a száz ló kóros étvágytalanságban szenved, hajtós vezetési stílusban, űzött országúti és városi forgalom mellett 5,5 literes átlagfogyasztást hoztam ki a gépből, de amíg nem ment el az eszem, addig 5,2-vel is kényelmesen eljártam száz kilométerenként. Ha egy kicsit még jobban spórol az ember, az 50 literes tankkal különösebb odafigyelés nélkül is simán elmehet 1000 kilométert tankolás nélkül.


De hát nehéz megállni: a Clio csábít arra, hogy űzzük az autót. A nyomatékos és erős motor kihúzatva könnyedén repíti az épp egytonnás kasztnit, erőlködés nélkül viszi 180 fölé, a négy tárcsafék pedig épp ily könnyedén fogja meg, ha kell. A futómű nagyszerű: elöl MacPhersonok, hátul torziós tengellyel megtámogatott spirálrugók és lengéscsillapítók lapulnak a 15 collos, 185/50-es kerekek mögött, ezekkel a Clio kisautóhoz képest komfortosan, de stabilan, megingások nélkül fekszi az utat. Hajszolt kanyarvételnél még bő gázadásra sem hajlandó nagyon eltolni az orrát, inkább valahogy egyben csúszva tér el az ívtől. Csúszós úton durva gázelvételre képes kissé alattomos farkitöréseket produkálni, de ez már csak messze a mindennapi autózás paramétereit meghaladó idiotizmus hatására fordulhat elő. Ilyen élvezetes viselkedésű kisautóban talán még a százlovas Arosán kívül soha nem is ültem.


Egy pici hiba róható fel neki csupán, és ezzel is hasonlatos az Arosához: az egyenesfutás nagy sebességnél kissé bizonytalan. Lehet, hogy a rásegítés mértéke túlzott, de ha szép tempós országúti haladásnál 4-5 foknyit fordítunk a kormányon, akkor simán úgy marad és a Clio enyhe ívben folytatja útját. A visszatérítő erő sajnos kis sebességnél sem túl meggyőző.


A Clióban tehát egy kiváló motor búvik meg egy csaknem kiváló futómű társaságában. De mi van körülötte? Akárcsak a többi mai Renault, a Clio is nagyon jó minőséget vonultat fel a beltérben. Ezt szerencsére nem germanisztikus sötétséggel és krómmal teszi, hanem vidám, világos műanyagokkal, textíliákkal. Az autó amúgy elég durva kényelmi problémáit olyan kifinomult apróságok álcázzák, mint a világ legszebb motortérnyitó kallantyúja, a praktikusan sorbarendezett, üléshajtogatáskor sem szétzilálódó hátsó övcsatok, a luxusautókat időző könyöklők az első ajtókban, vagy a gyönyörű vészvillogó-, ablakfűtés- vagy központi zár-kapcsoló.


Mik is ezek a kényelmetlenségek? Induljunk hátulról: magam mögé csak cipőkanállal voltam képes beülni. Fejem a plafonban, térdem a saját gerincemben, vállam a hátsó tetőtartó oszlopban. Két felnőtt ember közé egy harmadiknak esélye sincs beülni, hiába járna neki is a plafonból kiálló automata öv: a hátsó traktus a Clióban a gyermekek birodalma. Elöl sem fenékig tejfel minden: bár a tesztautó sportülései alapvetően kényelmesek és a pedálrend sem zavaróan kusza, a kormány erős dőlése elrontja efölött érzett örömünket. Elvileg a kormányoszlop dönthető, de gyakorlatilag még a legalsó állásban is túl laposan áll, ráadásul ilyenkor már szegény kövér sofőr combjába is belepréselődik.


És ott a váltóbot: az átlagos, néha kissé akadozó szerkezet még elmenne, de ha vennék egy Cliót saját használatra, könyörtelenül megfelezném a ménkű hosszú rudat. A gömbölyű botvég, amit ráhelyeznék még úgy is épp elég közel esne a tenyeremhez, maximum nem fonnám köré gyengéden ujjaimat, hanem határozottan markolnám ezután. És nem ez a hosszú, ágaskodó bot az egyetlen szexuális felhang a Clióban.


A Renault emblémája már eleve meglehetősen direkt erotikus üzenetet hordoz, de mindig kuncognom kellett, amikor a Clio csomagtartóját nyitottam ki, hüvelykujjal benyúlva a rombusz közepére illesztett sötét mélységbe. Maga a csomagtér már egy világosabb mélység: kellemes középszürke kárpitját világos műanyagból készült kalaptartó-tartók határolják.


Ha nem elégszünk meg az alapértelmezésben 255 literrel, akkor a hátsó ülések lapkait előrebillentve, a támlákat ledöntve, vagy akár ki is véve plafonig mérve akár 1037 liternyi térhez juthatunk. Biztonság is van a Clióban bőven, a Renault erre mostanság igen-igen kényes. Míg az Euro-NCAP zúzástesztjén 1996-ban a kisautó elődje, a régi Clio mindössze két csillagot szerzett, az új modell már négy csillagra jó, ennél többet egyébként a kategóriában még egy autó sem szerzett. Két front- és két oldallégzsák (ráadásul az utasé nagyon kényelmesen kapcsolható ki), hátul mint a mesében: három a hárompontos öv, három a fejtámla. Van ABS, vészfékrásegítő, és még sok egyéb apróság. Menetstabilizáló elektronika csak plusz kétszázezerért, de van!


Az egyetlen kifogásom a biztonsággal kapcsolatban már megint annak a fránya tempomatnak a különös viselkedése. Ha rálehelek a kuplungra, elég, hogy kioldjon a sebességtartó automatika, viszont egy kemény, de gyors fékezés már nem mindig. Tehát ha tempomattal haladva hirtelen fékeznivalónk támad, de szinte azonnal rájövünk, hogy hopp, ez az az eset, amikor már nem tudunk megállni, az akadályt inkább motorfékkel kéne kikerülni, akkor a Clio egy kicsit még beleszól a döntésünkbe egy visszagyorsítással. Marginális, tudom, de zavaró. Cserében van sebességhatároló automatika is: a tempomat kapcsolóját átbillentve a Clio nem engedi magát egy megadott tempó fölé erőltetni. Sajnos padlógáznál nem, csak gombnyomásra oldódik az automata - nem úgy mint a Scénicben, ahol volt egy kvázi-kick-down kapcsoló is.


Összességében azt kell mondjam, az erős luxus-dízel-Clio határozott ellenpontja annak a magyar hitnek, hogy a méret a lényeg, inkább egy vánszorgó, kis lökettérfogatú, nyolcszelepes benzines fapados lépcsőshátú alsóközép, mint egy fürge, jól felszerelt, takarékos, korszerű kis vadmacska. Megéri kipróbálni azoknak, akik egy-két kategóriával nagyobb autók között keresgélnek, pedig nincs is nagy családjuk, vagy nem taxinak keresnek autót.

A legolcsóbb Clióért, az 1,2 literes, fapadosan is szervokormányos, dupla légzsákkal, központi zárral, rádiómagnóval, elektromos ablakemelőkkel szerelt Free-ért 2 240 000 forintot kell kifizetni. A mi Cliónk Privilege felszereltséggel és még néhány egyéb extrával körülbelül ennek a duplájába kerül, de ilyet normális ember úgysem vásárol, hiszen az Initiale nevű gyári kivitel már tesztautónk feláras extráin kívül xenonlámpákat, CD-táras hifit és bőrülést is kínál, ugyanennyiért. Igaz a fűthető ülés még ennél a csaknem négy és fél milliós autón is csak opció.

 
linkek
Virtuális Trabant Nevelde
 
képek
 
Videók
 
Videók 2
 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?