Kamikaze - Suzuki Wagon R+ 1.3 GS |
|
|
Mindenki ismeri a kis doboz formájú Suzukit és a személyes tapasztaltok megszerzéséig nagyon sokan negatívan vélekednek róla. A teszt apropója, hogy az Ignis 93 lóerős motorját szerelték a Wagon R+-ba.
|
Egy jó bőr az Octaviáról - Skoda Octavia Scout |
|
|
Vannak olyan dolgok az életben, amik a sokadik bőr lehúzása után is élvezhetőek maradnak. Ilyen az "új" Skoda Octavia Scout is, amiben az égegyadta semmilyen újdonság sincs egy kapaszkodón kívül.
|
Aki legyőzte Chuck Norrist - Jeep Grand Cherokee SRT 8 |
|
|
A stuttgarti kutyák 521 lóerős motort tettek a Cayenne Turbóba és fogukat vicsorítják Amerika hősére. De Nagy Manitou vörös bőrű gyermekei is a hadiösvényre léptek, és bármi másnál is brutálisabb harcost küldtek ellene.
|
Skoda Fabia: Mi a baja? |
|
|
Elvileg a Skoda Fabia épp az az autó, amire a legtöbb hazánkfiának szüksége van. Kényelmesebb és biztonságosabb az előző Swiftnél, olcsóbb sok nyugati konkurensnél, de vannak azért bajai.
|
A Kis-Nagy Autó - Renault Clio 1.5 dCi |
|
|
Vén csataló már a Clio, jövőre a Twingóval együtt ki is dobja és a Nissan Micra padlólemezére épülő új modellel helyettesíti a gyártó. Pedig nem olyan rossz autó. A tesztjószágban azonban a Clio másodlagos, a lényeg a ravaszul összehúzott szemek és a pimasz orr mögött volt.
|
Magyarországon a dízel Dacia - Dacia Logan 1.5 dCi -2006 |
|
|
Dacia debütált derék dízelmotorral Dunamenti domíniumunkban. Dísztelen, drabális darab, de durva, dilatációtól dezintegrálódott dűlőútjainkon dicséretesen dolgozik. Drága? Dehogy!
|
Felment a sznobizmus ára! - Próba: Dacia Logan MCV - 2007 |
|
|
Aki nem akart sznobnak tűnni, de Daciát sem akart, új, nem túl drága családi autót viszont igen, eddig még tudott ezzel-azzal takarózni. Eddig akár magának, akár másoknak meg tudta indokolni, mi is tartja vissza attól, hogy egy masszív, tágas, kényelmes, direkt a mi útviszonyainkra tervezett, méretéhez, tudásához, de még abszolúte is nagyon-nagyon olcsó járművet vásároljon. Eddig.
|
Dízel űr-Renault - Teszt: Renault Scénic II 1.9 dCi |
|
|
Egyéniség, praktikum, kényelem, dinamika és az ujjaimat teljesen rabul ejtő textúra mindenfelé. Nem olcsó, de aszondom, a Renault bizony ad is valamit a sok pénzért.
|
Bitangok öltönyben - Próba: Audi TT Coupé, RS4, S6, S8 - 2006 |
|
|
Először az RS4-est próbáltuk ki, aztán a TT Coupét, aztán az S6-ost, végül az S8-ast. Ha valaki ennyitől még nem ájult el, csak azért lehet, mert nem tudja, hogy a négy modellből három is több mint 400 lóerős.
|
Túl jó vagy hozzám - Teszt: Audi TT Roadster |
|
|
Vannak autók, melyekben annyira élvezi az utazást az ember, hogy nem is törődik a külvilággal. A TT-ben folyamatosan feszengtem. Pedig istenes egy darab.
|
Mosolygó gumimatrac - Használtteszt: Renault Twingo -1999 |
|
|
A kis vigyoriban eszembe sem jut, hogy nagyobb és macsóbb autóban lenne a helyem, felszabadultan olvadok a mosolygó vacak puha gömbölydedségébe. Nem is autó ez, inkább guruló gumimatrac, maga körül még a legnagyobb dugóban és esőben is egy darabka napfényes, lágyan simogató Földközi-tengerrel.
|
Olcsó családi partner - Opel Astra Caravan 1.7 TD 1996. |
|
|
Jó nagy a csomagtere. Jó keveset eszik. Öööö, mi is van még ... ja, igen, a legunalmasabb autó, ami létezik.
|
Prémiumosztás - Peugeot 206 1.6 16V Premium |
|
|
3 milka feletti árával semmiképp sem nevezhető olcsó kisautónak, és az 1.6-os löktérfogatból adódó fenntartási költségei is eladhatatlanná teszik Skóciában. Viszont közel kétszázzal bír menni, és a gyorsulása is majdnem-sportautós: a 9.4 másodperc előtt le a kalappal.
|
Felsőbb osztályba léphet - Volkswagen Polo 1.4 Comfortline |
|
|
Nem mondhatok róla rosszat. Nem csak mert a szép emlékű első generációs Polo közel állt szívemhez, hanem mert az új Polo jó kocsi. Az elődökkel a fapadosság miatt nem voltam teljesen megelégedve, ezzel most már végképp nem lehet semmi bajom.
|
Szia dobozos - Skoda Roomster 1.2 12V |
|
|
Egyterűnek kis haszongépjármű, kis haszongépjárműnek egyterű. Távol áll a tökéletestől, mégis szerethető. És hárommillió alatt indul az ára.
|
Delfinorr lüke lámpákkal - Daewoo Matiz SE |
|
|
A vicces ember jobb kezét ökölbe szorítja, mutató- és hüvelykujját kinyújtja, a képződött "pisztolyt" halántékához emeli, bal keze mutató- és középső ujjával arcán szeme alatt lefelé húzza a bőrt, majd megkérdi: Mi ez? Tízből tízszer a válasz: Jimmy. Pedig a helyes megfejtés: Daewoo Matiz tankol.
|
Kategóriák között - Skoda Octavia |
|
|
Nem könnyű kategorizálni. Az ár- vagy tengelytáv-alapú besorolások rendre az alsó-középkategóriába teszik, a hosszúság- vagy csomagtartóméret-alapúak meg a felső-középbe. A dilemma remekül mutatja a kategóriák esetlegességét, meg az Octavia ellentmondásait.
|
Magyarázzuk az öszvért - Nissan Qashqai |
|
|
Program: délután vezettünk egy jó autót, este kaptunk egy véget nem érő magyarázkodást a vacsoraasztalnál. A Nissan Qashqai bemutatóján a gyári PR-gépezet úthengerként temette maga alá érveinket. Még a Nissan sem tudja, hogy a Qashqai hova tartozik, ezért kitaláltak neki egy új kategóriát. Autónak azért nem rossz.
|
Bocsánat - Mercedes ML 320CDi |
|
|
Kisebbségi érzése van? Bizonytalan? Vegyen ML-t, és mindent megengedhet magának. Sőt mások kérnek majd elnézést.
|
Bárányos - Mercedes GL 500 |
|
|
Önt mi érdekli jobban, egy hétüléses Merci, ami olyan kényelmes, akkora, és annyiba is kerül, mint egy kisebb családi ház, vagy egy csomó bárány meg kecske juhászkutyával és igazi juhásszal?
|
Német humor - VW Polo Fun |
|
|
Végre egy találó név! A Polo Fun minden szemszögből mókás kisautó, akár árát, akár menetteljesítményeit vizsgáljuk. Na jó, úgy is mókás, sorban jöttek oda a mosolygó benzinkutasok, fiatal és kevésbé fiatal fiúk, lányok kopasztól hippiig, hogy kedvtelve nézegessék: "Hát ez meg mi?"
|
Go West! - Skoda Fabia |
|
|
A felszólítást a VW-konszernhez tartozó cseh Skoda gyár láthatóan komolyan veszi - nem is sikertelenül. Tavaly a mlada boleslav-i autógyártó eladásai éppen Nyugat-Európában bővültek a legdinamikusabban. A TotalCar által tesztelt 68 lóerős 1,4-es motorral szerelt Fabia arról is meggyőzött, hogy - ellentétben a gyártó szlogenével - nem új kategória, hanem új minőség született a Skodánál.
|
Vonzódni egy svédhez - Volvo C30 T5 |
|
|
Ritka a mai uniformizált autógyártásban, hogy ilyen markáns személyiség szülessen. Sem az 1-es BMW-ből, sem az A3-as Audiból, de még a 147-es Alfából sem lesz emlékezetes kultuszautó. A C30-ból még lehet.
|
Érdekes autós halálok - Akik szó szerint éltek-haltak az autókért |
|
|
Sportszerűtlen volna versenyzők nevét sorolni egy olyan fejezetben, amelyben az autózással kapcsolatos emberi halálesetekről esik szó. A versenyzés régebben nem arról szólt, ki húzza a legtovább a maradék benzinnel, hanem hogy ki autózik igazán határon. Azaz a kor versenytechnikájának biztonsági szintjére lefordítva: ki az, aki éppen, hogy nem hal meg.
|
A világ tetején - Teszt: BMW X5 4,8 is - Mercedes ML 500 összehasonlítás - 2006 |
|
|
Két tesztautónk együtt 4,4 tonna, 666 lóerő, 188 liter benzin (teletankolva), értékük alsó hangon 45 millió forint. Melyik a jobb a normális értékrenddel tökéletesen feleslegesnek minősíthető kettősből?
|
Próba: Toyota 2.2 D-4D és Hilux - 2005 |
|
|
Nem totojázik a Toyota, egyből kettős bemutatót tart újdonságaiból. A zsír új dízelmotort és a zsír új Hiluxot tolta az arcunkba. Azért külön, mert a kettőt egyberakni túl nagy bátorságot igényelt volna.
|
Kinn felejtett vasúti kereszteződés |
|
|
Gyűlölöm a feleslegesen kirakott, kint felejtett korlátozó táblákat. Ok nélkül lassítják a forgalmat, idegesítik az autósokat, be nem tartásuk viszont tízezreket vonhat el a család szájától. A Budaörs előtt felejtett vasúti átjárót azonban már gyűlölni sem tudom, lefotóztam a helyszínt, aztán percekre a kezembe temettem arcomat.
|
Teszt: Skoda Octavia 4x4 - 2006 |
|
|
A VW-csoport autói egyre jobban skodásodnak, mondják ezt a Skoda-márkafanatikusok, akik szerint a VW azért kebelezte be a cseh gyárat, mert félt tőle, hiszen már jobb autókat gyártott, mint ők. Nem tudom, de ennyi pénzért csakis négykerék-hajtásos kombi Octaviát vennék, mert az tényleg jó.
|
Teszt: Nissan Pathfinder 2.5D LE - 2006 |
|
|
A Pathfinder azonnal megtetszett, ahogy megláttam az első fotókat. Erődszerű forma, mégis viszonylag kompakt, akár hétszemélyes utastér, és hát mégiscsak Nissan. Az amerikai piac szerepe miatt azonban akadtak félelmeim, amelyek szép sorban be is igazolódtak.
|
Teszt: Hyundai Atos Prime 1.0 Automata - 2005 |
|
|
Vérbeli kis pöcsköszörű, de néha már túlzásba is viszi. Rég volt már ilyen, de nem tudtam eléggé hátratolni a vezetőülést, pedig nem vagyok egy hegyomlás. Testesebb ember magára se csukhatja, mert a válláról simán visszapattan az ajtó. Persze hamar megszerettem.
|
Teszt: Honda Civic - 2006 |
|
|
Azt hittem, már soha többet nem mer senki radikálisan újat csinálni, mert félni jobb, mint éhezni. A Golf-kategória a régi Focus eltűnése óta siralmasan érdektelen, gondoltam is, hogy megérdemelne egy kis ébresztő pofozgatást. De ez nem pofon, ez atombomba a nyelv alá.
|
Használtteszt: Opel Astra Caravan D - három generáció |
|
|
Kisiparosok álma, kezdő zöldségesek vágyainak netovábbja, egyáltalán: az univerzális járművek legelterjedtebb magyarországi képviselője a dízel Astra kombi. A sorozat mindhárom tagja egyformán praktikus, de az elsőben harákoló öngyulladós és a mostani kormányfacsaró nyomatékbajnok között sok olaj lefolyt a Barátság vezetéken.
|
Teszt: Subaru Legacy - 2006 |
|
|
Szép autó, különleges, de egy pillanatig sem hivalkodó. Megbízhatóságát kobzosok hirdetik szerte a világban, különösen népszerű olyan országokban (USA, Kanada, Ausztrália, Új-Zéland, Svájc, Norvégia, Svédország, Egyesült Királyság), ahol gyakran, de kiszámíthatatlan ritmusban kerül az útra valami csúszós dolog. A létező legolcsóbb 2006-os Legacyt vezettük.
|
Alternatív Mercedesek |
|
|
A két elvetemülttel a TotalCar szerkesztősége előtt találkoztunk. Rendszám nélküli autókra, fóliázott ablakokra, napszemüvegekre, suttogásra, esetleg bekötött szemmel történő kocsikáztatásra készültem. Ehelyett a nyílt utcán fényképezhettem a kocsikat, nyitogathattam a motorháztetőt, önthettem a tankba trutyit; a tulajdonosok csak annyit kértek, a rendszámot lehetőleg takarjuk ki.
|
Teszt: Toyota Aygo+ 1.0 - 2005 |
|
|
Felbosszantott hörcsög módjára, teli pofazacskóval acsarog. Nem az a barátságos, tündi-bündi barbiautó, sokkal inkább nyughatatlan, belevaló, vagány csajokhoz passzol. Akiknek nincs idejük parkolással tökölni, de arra sem, hogy a kirakatok előtt lassítva figyeljék, milyen jól áll nekik az új kisautó.
|
Teszt: Mercedes-Benz A 200 CDI Autotronic |
|
|
Rettentő drága. Viszont megkapóan szeretetreméltó. Hosszú-hosszú ideje nem voltam olyan szomorú egy autó visszaadását követően, mint amikor a kis Mercit leadtam a Kárpát utcában.
|
Teszt: MINI Cooper Cabrio |
|
|
Örmény tudósok egy csoportja bebizonyította, hogy minden autók közül a kabrió MINI-vel lehet leggyorsabban becsajozni. A megdöbbentő eredmény mindössze négytized másodperc. A pasizáshoz - ha hihetünk a kutatásoknak - még ennyi idő sem kell.
|
Teszt: Land Rover Freelander |
|
|
Istenem, de gyönyörű, sóhajtott Kati, és elmorzsolt szeme sarkában egy kövér könnycseppet. Roppant megnyerő volt, ahogy rövid szoknyában és magassarkúban halált megvető bátorsággal féllábbal az autó küszöbén billegve kukucskált a bezárt utastérbe. Hát igen, a nőkhöz érteni kell.
|
Teszt: Ford Fusion Trend 1.4 TDCI Trend |
|
|
Valahányszor ránéztem, meg kellett ráznom a fejem és erősen koncentrálnom, hogy elfogadtassam magammal: városi autó. Pedig az. Még a gyár is ebbe a kategóriába pozícionálja, miként a címhez kölcsönzött szlogenből kiderült. Bozótrácsot és tetőre való lámpasort tehát ne tessenek rá venni, kéretik inkább parkolóbérletről és lopásvédelemről gondoskodni.
|
Bemutató: Fiat Punto Grande |
|
|
A képeken állatul nézett ki. De milyen lehet vezetni? Torinóban ezt is megtudtuk, miközben nem mi tapostuk halálra Luca Di Montezemolo Fiat-elnököt, igaz, Michael Schumacher se a mi vállunkhoz ért véletlenül a gálavacsorán.
|
Első próba: Ferrari F430 Spider |
|
|
Halló, Ördög-lakás? Jó napot kívánok, Nínó Karotta vagyok. Az autóhirdetés miatt telefonálok. Gondolkodtam az ajánlatán. A hajbeültetést, a zsírleszívást, a péniszhosszabbítást és a közgyűlöletet vállalom. Kibírom a homoszexualitást is. Akkor tehát megkapom?
|
Első próba: Citroën C1 -2005 |
|
|
Nagyon csinos, nagyon szőke lányok nyitogatják a szalonban kiállított autó ajtaját. Azt mondja az egyik: ha majd lesz pirosban, nekem kell egy ilyen.
|
Teszt: Chevrolet Spark Elite - 2005. |
|
|
Gyakran megkapjuk, hogy szubjektívek vagyunk, mármint nem mi mind mint Totalcar, csak egyesével mint újságírók. Úgy vélem, ezúttal jobb, ha már most, előre elnézést kérek: a Spark nekem nagyon nem tetszett. Másoknak meg igen.
|
Teszt: BMW X5 |
|
|
-Űrsikló!
-Space shuttle! -ordítunk egyszerre Karottával (ő az angolos), miközben Égő Ákos webszerkesztő hátul némán átkozódva próbálja visszaküzdeni magát ülő helyzetbe. Ez már a sokadik repülőrajtunk az X5-össel, de a 13 %-os emelkedőn, álló helyzetből nekirugaszkodó V8 minden egyes alkalommal, újra és újra letaglózza az embert a döbbenetes nyomatékkal és gyorsulással.
|
Teszt: Audi A3 Sportback Ambition 2.0 TDI |
|
|
Tesztautónk - ha nőre fordítom - kedves, szép, intelligens és megértő. Főz, mos, takarít, leviszi helyettünk a kutyát, és sorban áll a csekkekkel a postán. Este megmasszíroz, jóéjtpuszit ad, de azon a ponton soha nem menne túl.
|
Próba: Alfa Romeo 159 - 2005 |
|
|
Nem az a lényeg, hogy az Alfa 156 utódmodellje eggyel nagyobb lett, az sem fontos, hogy hat teljesen új motorral szerelik. Az a fő kérdés, mit őrzött meg az Alfa Rómeóságból tudjukki felbukkanása mellett.
|
Tartós teszt: Opel Astra 1,4 - három generáció |
|
|
Beszerzési konferenciákról sokáig fókában vezették ki a becstelent, aki mást merészelt vásárolni. Azóta puhult a dogma, de a területi képviselő sztereotip képéhez a borotvált orca, sötét öltöny és a prospektussal tömött aktatáska mellett leginkább a felmatricázott Astra 1,4i passzol.
|
Teszt: Dacia Logan 1.4 - Újbatett Dácsia |
|
|
Igaz, hogy az 1 799 000 Ft jóval meghaladja az Európában előirányzott 5000 eurós árat, mégis: ha veszett kutakodásba kezdünk, meg kell állapítanunk, kategóriájában nincs párja a Logannak.
|
Próba: Kia Rio 2005 - Feledjük a múltat |
|
|
Nincs mese, megint egy lépés, az első próba jól sikerült. Eddig a Rio volt a hiányzó láncszem a koreai harcvonalban, de elérkezett az idő az általános csapáshoz. A forma nem rossz, a technikára nem lehet panasz, egyedül az árral lőhetnek mellé.
|
Teszt: Renault Mégane Coupé Sport |
|
|
A jogsi mindig veszélyben
|
Teszt: Skoda Octavia 1.6FSI - 1.9 PDTDI |
|
|
5250 kilométert tettünk meg a két autóval. A benzines többet eszik, később áll meg, kevésbé jól gyorsul, és kisebb a végsebessége. Viszont drágább. Azonos felszereltségben ötvenezer forinttal. Dízel vagy benzines? - ez esetben nem kérdés. De a benzines is jó!
|
Teszt: Suzuki Swift - Suzuki Ignis összehasonlító |
|
|
Könnyű döntés
Mindkettő magyar, mindkettő pofás, mindkettő 1,3-as, mindkettő Suzuki, mindkettő kétmillió körül indul. Mindegy?
|
Teszt: Renault Clio 1.5 dCi Dynamique Plus - 2005 |
|
|
Jó, de miért épp ez?
Ülök benne, ásítozom, hallgatom a rádiót, mondja a híreket. Hölgyeim, uraim: megvan az Év Autója. És pont ez. Amiben ülök. Nahát. Gratulálok a gyártónak, szép dolog. De nem értem. Ekkor még egyáltalán nem. És később se nagyon.
|
|